mail sturen

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
popey88

mail sturen

Bericht door popey88 » 26 sep 2006, 22:36

hoi

ik heb (miss een vreemd) vraagje.
ik heb een phpbb forum, maar mijn hosting heeft geen mail servers.
bij de creatie heb ik mijn gmail adres opgegeven.

nu hoorde ik van iemand dat die het vreemd vond dat het forum gewoon normaal e-mail zend, omdat ik dus geen mailservers heb.
ook staan de mails niet in mijn gmail, dus lijkt het me sterk dat ze via mijn gmail verstuurd worden.
wel is het zo dat als mensen op een mail reageren, ze wel in mijn gmail staan.

wie weet hoe dit kan, en hoe phpbb zijn e-mail dus verzend.

Salomon

Bericht door Salomon » 27 sep 2006, 07:17

phpBB verzend e-mails vanaf jouw gmail adres. Als iemand dus beantwoord, gaat dat naar jouw gmail.
Je hebt geen mailserver nodig bij je hoster, alleen een e-mail adres. Zelfs een onbestaand e-mail adres kan je opgeven!

popey88

Bericht door popey88 » 27 sep 2006, 09:28

maar worden ze dan ook via gmail verstuurd? want dat lijkt me niet aangezien het mijn gmail pass niet weet.

of word het via een soort mailto: gedaan, netzoals je op een e-mail adres zou klikken op een website?

Bas
Contacteer:

Bericht door Bas » 27 sep 2006, 09:54

Blijkbaar heeft je host toch werkende mailservers. ;)

popey88

Bericht door popey88 » 27 sep 2006, 09:57

ik weet het niet :P ik heb er verder geen verstand van, maar iemand die bij dezelfde hosting zit zei dat :P

ik zit bij http://www.nearlyfreespeech.net/

Salomon

Bericht door Salomon » 27 sep 2006, 15:51

popey88 schreef:maar worden ze dan ook via gmail verstuurd? want dat lijkt me niet aangezien het mijn gmail pass niet weet.

of word het via een soort mailto: gedaan, netzoals je op een e-mail adres zou klikken op een website?
Nee, ze worden niet via Gmail verstuurd. Want zoals ik al zei, het werkt ook als je een onbestaand adres opgeeft (wat niet aan te raden is, omdat als iemand iets terugstuurd hij je niet kan bereiken). Dan wordt het dus niet via dat adres verstuurd, maar het staat wel in de "Van"
Kijk maar bij gmail bij "Verzonden berichten", je ziet de e-mails van je forum daar niet staan.

Gesloten