Achtergrondafbeelding
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

- Jean-Pierre Ilmer
Achtergrondafbeelding
Na héél wat zoekwerk en een paar schuchtere pogingen kom ik er toch niet helemaal uit hoe ik de witte achtergrondkleur van ons forum kan veranderen in een afbeelding, idem zoals op onze site http://kalitsa.be/frame.htm
Ik gebruik FI Subsilver.
Graag een hint aub, en sorry maar zal vandaag niet meer kunnen antwoorden (of proberen) want ik moet weg.
Grts, JP.
Ik gebruik FI Subsilver.
Graag een hint aub, en sorry maar zal vandaag niet meer kunnen antwoorden (of proberen) want ik moet weg.
Grts, JP.
Je bent nooit te oud om te leren!
Als het goed is kun je de achtergrond afbeelding zo veranderen:
note=
- vervang de background.gif met de correcte bestandsnaam van het plaatje.
- Sla het correct op.
- Sla het plaatje op in het bestand templates/(template naam)/images
Mocht dit niet in de overall_header.tpl staan, kun je het eventueel ook vinden in templatenaam.css
Zou zeggen probeer het eventjes uit :thumb:
Code: Selecteer alles
Open template/(template naam)/overall_header.tpl
----[Zoek]-----
body {
background-color: {T_BODY_BGCOLOR};
---[Voeg erna toe]-----
background-image: url(templates/(templatenaam)/images/background.gif);
- Sla het correct op.
Mocht dit niet in de overall_header.tpl staan, kun je het eventueel ook vinden in templatenaam.css
Raimon - phpBB.com Styles Team Leader
phpBBservice.nl - Nederlands phpBB Support Forum || Nederlandse phpBB3 Downloads
phpBBservice.nl - Nederlands phpBB Support Forum || Nederlandse phpBB3 Downloads
Zal ik doen Raimon bedankt hoor.Raimon schreef:Als het goed is kun je de achtergrond afbeelding zo veranderen:
note=Code: Selecteer alles
Open template/(template naam)/overall_header.tpl ----[Zoek]----- body { background-color: {T_BODY_BGCOLOR}; ---[Voeg erna toe]----- background-image: url(templates/(templatenaam)/images/background.gif);
- Sla het correct op.
Ik doe telkens iets fout met template veranderen. dan exporteer ik het veranderde template en als ik bij configuratie het template verander in die van mij krijg ik die debug weer.
als je wilt dat ik er een ander topic voor open doe ik dat wel of in mijn oude die ik al had hierover.
zal ik een print maken hoe die template die ik gemaakt heb eruit ziet?
- Jean-Pierre Ilmer
Hallo Raimon en Berna,
Eerst en vooral Raimon bedankt voor de reactie, was gisteren laat thuis, maar zoals je ziet ben ik ook vroeg bezig.
Ik heb de andere topic van Berna gelezen en vastgesteld dat jullie werk genoeg hebben, waarvoor ik jullie van mijnentwege ook wil bedanken.
Maar nu het volgende, ik heb het geprobeerd zoals je uitgelegt hebt maar het lukt me niet de achtergrondafbeelding er op te krijgen.
Nog een vraagje, moet ik dit doen alleen in mijn subSilver map of ook in de fisubsilver map? En moet de tekst de background image de tekst background color vervangen? En de afbeelding moet in de map subsilver/images staan, niet op een andere plaats?
Zoals je ziet Berna ben je niet alleen die wat moeilijkheden heeft, alhoewel ik zoals in mijn vorige topic (spambots) toch al eens iets klaar krijg, maar ja deze jongens zijn dan ook hééél goed (en geduldig).
Dus Raimon of iemand jullie, zien maar of jullie nog een poging willen wagen.
Grts, JP.
Eerst en vooral Raimon bedankt voor de reactie, was gisteren laat thuis, maar zoals je ziet ben ik ook vroeg bezig.
Ik heb de andere topic van Berna gelezen en vastgesteld dat jullie werk genoeg hebben, waarvoor ik jullie van mijnentwege ook wil bedanken.
Maar nu het volgende, ik heb het geprobeerd zoals je uitgelegt hebt maar het lukt me niet de achtergrondafbeelding er op te krijgen.
Nog een vraagje, moet ik dit doen alleen in mijn subSilver map of ook in de fisubsilver map? En moet de tekst de background image de tekst background color vervangen? En de afbeelding moet in de map subsilver/images staan, niet op een andere plaats?
Zoals je ziet Berna ben je niet alleen die wat moeilijkheden heeft, alhoewel ik zoals in mijn vorige topic (spambots) toch al eens iets klaar krijg, maar ja deze jongens zijn dan ook hééél goed (en geduldig).
Dus Raimon of iemand jullie, zien maar of jullie nog een poging willen wagen.
Grts, JP.

Hallo Jean-Pierre,
Na heeeel lang proberen, proberen en nog eens proberen. uiteindelijk forum eraf en opnieuw installeren.
Is het uiteindelijk gelukt om de kleuren te veranderen in subsilver.
Volgende poging is achtergrond veranderen
Als dat gelukt is wat mods installeren voor beveiliging
er is nog zoveel te doen
Na heeeel lang proberen, proberen en nog eens proberen. uiteindelijk forum eraf en opnieuw installeren.
Is het uiteindelijk gelukt om de kleuren te veranderen in subsilver.
Volgende poging is achtergrond veranderen
Als dat gelukt is wat mods installeren voor beveiliging
er is nog zoveel te doen
- Jean-Pierre Ilmer
Ja Berna, het is niet zo simpel hé, ik ben uit eigen kracht voor onze dansgroep een website begonnen, en dat was kinderspel vergeleken met een forum (php), weet nog goed hoe Luuk mij toendertijd stap voor stap geholpen heeft om dit te verwezenlijken, ben zelf nerveus telkens ik een update met doen.
Het is natuurlijk wel zo, hoe meer je het doet des te beter begin je te snappen wat er bedoeld wordt.
Maar toch krijg ik er mijn afbeelding niet op, dus goede moed zou ik zo zeggen.
Dit heb ik aangepast in mijn overall_heather, is daar iets fout in?
Grts, JP :thumb:
Het is natuurlijk wel zo, hoe meer je het doet des te beter begin je te snappen wat er bedoeld wordt.
Maar toch krijg ik er mijn afbeelding niet op, dus goede moed zou ik zo zeggen.
Dit heb ik aangepast in mijn overall_heather, is daar iets fout in?
/* General page style. The scroll bar colours only visible in IE5.5+ */
body {
background-image: url(http://www.kalitsa.be/forum/templates/subSilver/images/KAPA achtergrond.gif);
scrollbar-face-color: {T_TR_COLOR2};
- Will..uuhm..
Verander dit:
In dit:

/* General page style. The scroll bar colours only visible in IE5.5+ */
body {
background-image: url(http://www.kalitsa.be/forum/templates/subSilver/images/KAPA achtergrond.gif);
background-image: url(templates/subSilver/images/KAPA achtergrond.gif);
Heeft daar niet zo zeer mee te makenWill..uuhm.. schreef:Als je nog steeds die witte achtergrond ziet, moet je de regel van "background-color: {T_BODY_BGCOLOR};" daar weghalen.

- Will..uuhm..
Ja maar die regel is in dat geval wel overbodig.
Zou je dan beter kunnen gebruiken en staat netter.
background: {T_BODY_BGCOLOR} url(templates/subSilver/images/KAPA achtergrond.gif);
- Jean-Pierre Ilmer
Jongens, ik trek me de haren bijna uit het hoofd
het wil me gewoon niet lukken, geen van beide voorstellen.
Ik weet zeker dat de afbeelding in images map staat hoor, want dat wordt dan meestal eerst gevraagd, sorry weet gewoon niet waar het hapert.
PS: O ja Berna, je mag natuurlijk de resultaten zien, maar je moet wel even geduld hebben. Misschien kan je ondertussen onze site eens bekijken, staat bovenaan deze topic vermeld.
JP.

Ik weet zeker dat de afbeelding in images map staat hoor, want dat wordt dan meestal eerst gevraagd, sorry weet gewoon niet waar het hapert.
PS: O ja Berna, je mag natuurlijk de resultaten zien, maar je moet wel even geduld hebben. Misschien kan je ondertussen onze site eens bekijken, staat bovenaan deze topic vermeld.
JP.
Laatst gewijzigd door Jean-Pierre Ilmer op 28 aug 2006, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jean-Pierre Ilmer
Sorry even gemist, de afbeelding staat,
http://www.kalitsa.be/forum/templates/s ... mages/KAPA achtergrond.gif
Zit daar iets verkeerd? Kan toch bijna niet want dan zou het ganse forum toch niet werken, alle afbeeldingen staan daar.
JP.[
http://www.kalitsa.be/forum/templates/s ... mages/KAPA achtergrond.gif
Zit daar iets verkeerd? Kan toch bijna niet want dan zou het ganse forum toch niet werken, alle afbeeldingen staan daar.
JP.[
Laatst gewijzigd door Jean-Pierre Ilmer op 28 aug 2006, 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Sla die afbeelding eens anders op in:
KAPA_achtergrond.gif (van belang is dat onder spatie )
KAPA_achtergrond.gif (van belang is dat onder spatie )

- Jean-Pierre Ilmer
ik heb even op je forum gesnuffelt.
en ik zie dat je de style: fisubsilver draait.
en je het verkeerde bestand zit te wijzigen.
open het bestand:
in kladblok
en zoek dan:
wijzig dat in:
dus je plaatje moet in templates/fisubSilver/images/KAPA staan. of ergens anders als je het pad (waar het plaatje staat) wijzigt
en ik zie dat je de style: fisubsilver draait.
en je het verkeerde bestand zit te wijzigen.
open het bestand:
http://www.kalitsa.be/forum/templates/fisubsilver/fisubsilver.css
en zoek dan:
body{background:#e8e8FF;
background: {T_BODY_BGCOLOR}
url(templates/fisubSilver/images/KAPA achtergrond.gif);
En je moet images ook wijzingen kwa naam.
Omwille deze afbeelding: images/KAPA achtergrond.gif de spatie die daar tussen staat werkt niet.
En moet je anders opslaan
Dus de afbeelding stapt bij KAPA, als je echter een onder slash er toevoegt _ dan loopt ie weer verder tot het einde
Omwille deze afbeelding: images/KAPA achtergrond.gif de spatie die daar tussen staat werkt niet.
En moet je anders opslaan

Dus de afbeelding stapt bij KAPA, als je echter een onder slash er toevoegt _ dan loopt ie weer verder tot het einde

- Jean-Pierre Ilmer
Dit is het resultaat van mijn laatste aanpassingen in fisubsilver.css, echter zonder een afbeelding te zien?!?
JP.
/body{background:{T_BODY_BGCOLOR}
url(templates/fisubSilver/images/KAPA_achtergrond.gif);color:#0000cc;font:12px Verdana,Arial,Helvetica,sans-serif;margin:6px;padding:0;scrollbar-3dlight-color:#d1d7
je hebt de afbeelding in de map subsilver gezet.
en niet in de map FIsubsilver. want ik kan de afbeelding in de map subsilver wel zien
http://www.kalitsa.be/forum/templates/s ... rgrond.gif
en in de map fisubsilver niet!
http://www.kalitsa.be/forum/templates/f ... rgrond.gif
en niet in de map FIsubsilver. want ik kan de afbeelding in de map subsilver wel zien
http://www.kalitsa.be/forum/templates/s ... rgrond.gif
en in de map fisubsilver niet!
http://www.kalitsa.be/forum/templates/f ... rgrond.gif