phpbb als particuliere verkoopsite

Voor discussies rondom phpBB2. phpBB2 wordt niet meer ondersteund en deze berichten kunnen wellicht gedateerd zijn.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Bugspray

phpbb als particuliere verkoopsite

Bericht door Bugspray » 21 aug 2006, 16:38

Hoi,

Ik als nieuwkomer op deze website ben benieuwd of phpbb te gebruiken is voor een website waar auto's verkocht worden. Een voorbeeld is http://www.MatraTeKoop.nl waarbij particulieren gratis een advertentie kunnen plaatsen.

Op dit moment kost het me heel veel tijd om deze advertenties netjes te plaatsen en alles er top uit te laten zien maar om tijd te besparen zou ik dat graag door de eindgebruiker zelf willen laten doen incl. Foto en alles.

- Kan dat?
- Zo ja hoe, zo nee waarom nog niet en wie kan dit eventueel wel?
- Het is een gratis site die alleen maar tijd en geld kost maar wel een goede oplossing zoekt.

Heeft iemand tips?

http://www.MatraTeKoop.nl

Gr Ron

Stef

Bericht door Stef » 21 aug 2006, 16:44

Ja het is zeker mogelijk, je kunt phpBB gemakkelijk aanpassen. Maar hoe, dat is een ander verhaal.

Met phpBB hebben we veel modificaties, voeg een foto aan je bericht e.d. maar als je het meer specifiek wilt maken zul je zelf aan de slag moeten.

Dat betekent dat er kennis van php en sql in huis moet zijn om het aan te passen naar jouw wens.

Luuk

Bericht door Luuk » 21 aug 2006, 16:46

Het gaat zeker, maar dan moet je aan het standaard systeem wel wat aanpassen.
Je kunt dan zeggen dat je in een bepaald forum een advertentie over een bepaald model/merk kunt plaatsen en dat mensen daarop kunnen reageren.

Het handigste is dan wel dat die gebruiker zelf het topic kunnen sluiten, als het verkocht is hoeft er natuurlijk geen reactie meer op te komen. Je kunt ook kiezen voor een MOD (modification) dat een gebruiker zijn eigen topic kan beheren.
Afbeelding

Bugspray

Bericht door Bugspray » 21 aug 2006, 16:46

Stef schreef:Ja het is zeker mogelijk, je kunt phpBB gemakkelijk aanpassen. Maar hoe, dat is een ander verhaal.

Met phpBB hebben we veel modificaties, voeg een foto aan je bericht e.d. maar als je het meer specifiek wilt maken zul je zelf aan de slag moeten.

Dat betekent dat er kennis van php en sql in huis moet zijn om het aan te passen naar jouw wens.
Stef,

Ik begrijp je bericht en geloof net als jij dat er al dingen gemaakt zijn die hiervoor zijn. Maar als deze er zijn zou ik er graag gebruik van willen maken. Ofwel het beste uit de wereld aangepast naar mijn eigen idee.

Bedankt voor je reactie.
Wie volgt?

Bugspray

Bericht door Bugspray » 21 aug 2006, 16:48

Luuk schreef:Het gaat zeker, maar dan moet je aan het standaard systeem wel wat aanpassen.
Je kunt dan zeggen dat je in een bepaald forum een advertentie over een bepaald model/merk kunt plaatsen en dat mensen daarop kunnen reageren.

Het handigste is dan wel dat die gebruiker zelf het topic kunnen sluiten, als het verkocht is hoeft er natuurlijk geen reactie meer op te komen. Je kunt ook kiezen voor een MOD (modification) dat een gebruiker zijn eigen topic kan beheren.
Hoi Luuk,

Klinkt goed, maar ken je deze kant en klaren "maaltijden". Immers scheelt dat weer schillen en koken.

Ben benieuwd.
Wie volgt?

Luuk

Bericht door Luuk » 21 aug 2006, 16:49

Als je een beetje kunt zoeken met engelse termen zou je eens hier moeten kijken, de eerste 2 links bevatten de meeste mods in hun verzameling.
:arrow: http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=14092
Afbeelding

Bugspray

Bericht door Bugspray » 21 aug 2006, 17:00

Luuk schreef:Als je een beetje kunt zoeken met engelse termen zou je eens hier moeten kijken, de eerste 2 links bevatten de meeste mods in hun verzameling.
:arrow: http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=14092
Luuk,

Het zoeken gaat wel lukken maar ben zeker op zoek naar mensen die er ervaring mee hebben en dus wellicht hiervoor al tips en trics hebben.

Ik zou het zonde vinden om het "wiel" opnieuw uit te vinden. Website waren inmiddels gevonden en heb wel wat ideeen maar ben vooral benieuwd naar de ervaringen van andere.

Thanks for the tips and chips.

Gesloten