Contact formulier aanpassen

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Muiter
Contacteer:

Contact formulier aanpassen

Bericht door Muiter » 13 aug 2006, 22:25

Ik gebruik dit contact formulier.
De e-mail die verstuurd word wil aanpassen maar ik krijg het niet voor elkaar aangezien ik de opbouw van de e-mail in de mod niet snap.
Het volgende wil ik aanpassen:

- Na het versturen moet er niet staan 'keer terug naar het hoofdscherm' maar 'sluit venster';
- Het gedeelte waar het bericht kan worden getypt is standaard leeg maar daar wil ik een tekst in;
- Waar kan ik de opbouw van de e-mail veranderen, ik wil dat het onderwerp van de e-mail wordt gevolgd door het onderwerp dat wordt gekozen in het contactformulier;
Hoi! Ik ben een onderschrift virus, kopieer/plak mij in jouw onderschrift om mij te verspreiden!

brandsrus
Contacteer:

Re: Contact formulier aanpassen

Bericht door brandsrus » 14 aug 2006, 13:47

Muiter schreef: - Na het versturen moet er niet staan 'keer terug naar het hoofdscherm' maar 'sluit venster';
Ik ben even in de php-files gedoken en heb wat geprobeerd.
Het venster sluiten word in deze regel geregeld (komt uit contact_forum.php)

Code: Selecteer alles

echo'<meta http-equiv="refresh" content="3;url=' . append_sid($phpbb_root_path . "index.$phpEx") . '">';
      message_die(GENERAL_MESSAGE, $message = $lang['ESuccessfully'] . '<br /><br />' . sprintf($lang['Click_return_index'], '<a href="' . append_sid($phpbb_root_path . "index.$phpEx") . '">', '</a>') . '');
Zou je kunnen veranderen naar iets dat het venster sluit en de meta tag verwijderen anders word het door verwezen naar de index
Muiter schreef: - Het gedeelte waar het bericht kan worden getypt is standaard leeg maar daar wil ik een tekst in;
Waarschijnlijk kun je dingen erin schrijven in de onderstaande code die ik gegeven heb maar hoe weet ik je zo ook niet te vertellen.
Muiter schreef: - Waar kan ik de opbouw van de e-mail veranderen, ik wil dat het onderwerp van de e-mail wordt gevolgd door het onderwerp dat wordt gekozen in het contactformulier;

$message = "$from_name'$email_username $forum_username\n$from_name'$email_mailname $from_email\n\n$email_sendersip $displayip\n$email_lookupip: http://whois.sc/$displayip\n\n$email_enquiry: $enquiry\n\n" . strip_all($HTTP_POST_VARS['message']);
In die code word de volgorde van je mail bepaald, probeer wat te rommelen tot je de juiste volgorde hebt. Je kunt zo dingen verschuiven.

Zo zie je maar weer dat van alles mogelijk is.

Hopelijk zijn je vragen goed beantwoord en anders rammel je maar weer, ik help je graag op weg.

Veel suc6 :wink:

MrMax

Bericht door MrMax » 25 aug 2006, 17:38

Hoe kan ik er voor zorgen dat als een geregistreerde gebruiker is ingelogt automatisch zijn/haar nickname in het juiste vakje word ingevuld?

Luuk

Bericht door Luuk » 25 aug 2006, 17:44

Verander

$forum_username = strip_all($HTTP_POST_VARS['forum_username']);
eens in

$forum_username = $userdata['username'];
in contact_form.php
Afbeelding

MrMax

Bericht door MrMax » 25 aug 2006, 17:54

Bedankt voor je erg snelle antwoord!
:thumb:

Graag zou ik het onderwerp graag in de titel van de mail willen hebben.
Dus ipv '[Question or Comment from your Website]' het onderwerp van de mail.

Al vast bedankt voor de hulp!

MrMax

Bericht door MrMax » 30 jan 2007, 09:00

Kan iemand mij vertellen hoe ik er een upload optie aan toe kan voegen?

Dus dat je zo'n 'bladeren'-knop erbij krijgt....
Dus dat men er ook bijlagen bij kan doen :wink:

Gesloten