2.04 naar 2.06

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
pollewops
Contacteer:

2.04 naar 2.06

Bericht door pollewops » 19 aug 2003, 09:53

Hallo allemaal,

Ik ben me sinds kort aan het verdiepen in php omdat ik samen met iemand een forum beheer. Deze draaid nu onder 2.04 en ik zag dat 2.06 alweer uit is. Hoe kan ik het forum upgraden zodner dat de members er last van hebben en/of ik data kwijtraak?

Verder had ik ook nog de vraag waar ik meer kan vinden over de werking van php want dit is voor het eerst dat ik ermee werk en ik weet nog niet zo goed wat alle mogelijkheden zijn van dit pakket. Zo zou ik bv de smilies die we erop hebben staan geordener erop willen zetten met de mogelijkheid dta als ik er later weer een paar bijvoeg ik niet alles weer opnieuw 1 voor 1 moet invoeren.

Groetjes Pollewops

Aeolus

Bericht door Aeolus » 19 aug 2003, 10:54

het upgraden is in feite geen probleem, zolang je maar geen mods geinstalleerd hebt want die zul je kwijt zijn na de upgrade. Als je wil upgraden dan kun je de bestanden van 2.0.6. gewoon downloaden, en bij het installeren voor de optie 'upgraden' kiezen.

de werking van php, je vindt er alles over op php.net maar ik kan je beter adviseren om html te gaan leren... daar heb je veel meer aan. Alle uiterlijkheden en alles bestaat toch uit html werk (in de templates...) en als je php wil gaan leren zul je sowieso al een html basiskennis moeten hebben.... dus ik zou daar eerst voor gaan als ik jou was
-----------------------------------8<------(Hierlangs Afknippen)----------------------------------
Gebruik altijd de supporttemplate ! Deze is er niet voor niets !
! Geen support via pb, tenzij ik zelf anders aangeef !

Raffel

Bericht door Raffel » 19 aug 2003, 11:23

wat voegt 2.0.6 toe?

MeDieViL
Contacteer:

Bericht door MeDieViL » 19 aug 2003, 11:38

Raffel schreef:wat voegt 2.0.6 toe?
bugs die zijn gefixt en verbeterde beveiliging enzo...

Leipo
Contacteer:

Bericht door Leipo » 19 aug 2003, 14:43

Let op!!
Je moet de upgrade van 2.0.4 naar 2.0.6 hebben!!
Anders wil tie 2.0.5 updaten en verkloot je je forum!!
[+] Isento at DeviantArt

pollewops
Contacteer:

Bericht door pollewops » 19 aug 2003, 19:17

Leipo schreef:Let op!!
Je moet de upgrade van 2.0.4 naar 2.0.6 hebben!!
En waar kan ik die dan vinden en hoe gaat dat in zijn werk. Je ziet ik ben echt een newbie :roll: wat dit betreft mar aldoende leert men :lol:

Groetjes Pollewops

SuperNova
Contacteer:

Bericht door SuperNova » 19 aug 2003, 19:19

Als je het standaard update pakket download zitten daar ook weer zips in voor oudere versies.
Bijvoorbeeld de 2.0.6 update bevat niet alleen van 2.0.5. naar 2.0.6. maar ook van 2.0.4. naar 2.0.6 voor mensen die er 1 gemist hebben.
Dat had ik tenminste met een 2.0.1 naar 2.0.4
Je moet dan die zip voor de 2.0.4->2.0.6 uitpakken en de rest wegdoen.
-sorry, ik heb geen tijd meer voor phpBB-

pollewops
Contacteer:

Bericht door pollewops » 19 aug 2003, 19:27

hm :oops: :oops: ik geloof dat ik weer eens wat fout doe :roll: . Ik ben naar de download pagina gegaan om 2.06 te downloaden maar dan heb geen keuzes voor updates van 2.04..althans het zal er vast en zeker zijn hoor maar ik zie het er niet bijstaan :(

Gr. pollewops

Guus
Contacteer:

update

Bericht door Guus » 22 aug 2003, 10:05

je bent niet de enige nieuwbie hoor :!: ik snap er ook geen hout van :!:
even dit zoeken dat vervangen pfffff tis alemaal leuk als het werkt.
Net als met die mods waarom is er niet iemand die even een script schrijft zodat je niet alle text hoeft te gaan zoeken en vervangen in de scripts.
Dat moet niet zo moeilijk zijn voor de mensen die er verstand van hebben?
Net als waarom staat nergens hoe je het moet uploaden is dat gewoon een kwestie van overschrijven of moet het naar een andere map :?:
Ik ben aardig thuis in html maar scripts.......

Voor mij is het alemaal spagettie misschien moet je zoiets eerst een keer gedaan hebben :?: :?: wel met iemand die het al weet.........
net als de emoticons leuk hoor 200 stuks alleen wel zonder pack info op de site zelf nota bene van phpbb kan je ze er weer af halen leuk .............

Guus
Even helpen?
Tis maar een woord..........
en niet van, och jee daar heb je er weer een....

Aeolus

Bericht door Aeolus » 22 aug 2003, 11:38

tja... als je zonder enige moeite gelijk alles wil kunnen met het forum, dan moet je een premodded downloaden... maar het leuke van opensource projecten als dit is dat je er zelf ook mee aan het werk kan gaan, het helemaal naar eigen zin kan customizen, en tenminste trots kan zijn op het eindresultaat. En ja, daar moet je nou eenmaal wat voor doen...
-----------------------------------8<------(Hierlangs Afknippen)----------------------------------

Guus
Contacteer:

Ik wil alles

Bericht door Guus » 22 aug 2003, 14:41

Maar een opleiding is weleens handig en die heb ik niet in de IT helaaaaaas :!: :!:
Even helpen?

Aeolus

Bericht door Aeolus » 22 aug 2003, 22:21

ik ook niet :)

ik zal het je nog sterker... ik snap zo goed als niets van php... maar 9 van de 10 phpbb fouten krijg ik er wel uit...

daar heb ik 2 dingen voor...
- kennis van html..
- logisch na kunnen denken...

dat zijn dingen waarmee je een heel eind kan komen... en ook ik ben ooit begonnen als nitwit en ben heel erg vaak vastgelopen op dingen, maar door toch te proberen kwam ik er meestal wel.

oftewel... als je het graag wil gaan begrijpen, gewoon mee bezig gaan, stort jezelf in het diepe... maar heb je daar geen zin aan, download dan een premodded forum en installeer dat :)

Guus
Contacteer:

Pre modded

Bericht door Guus » 23 aug 2003, 00:01

Ja die heb ik gevonden heeeeeeeeeerlijk
phpbb plus werkt grandioos vooral voor een beginner zoals ik. :!:
Nu nog de dutch versie hebben.........
Ik heb trouwens wel meer te doen dan alleen maar uitvissen hoe en waar je het moet doen :D
Even helpen?

dennis

Bericht door dennis » 25 aug 2003, 16:17

Ik heb WEL mods geinstaleerd, is dat een probleem?
of raak ik dan alleen mijn mods dan kwijt als ik van 2.0.4 naar 2.0.6 ga?
het maakt me niet uit of de Mods eraf gaan, maar de berichten MOETEN er op blijven staan!!
Verder heb ik ook de Nederlandse taal geinstalleerd en een ander theme, raak ik dat dan ook kwijt?

Dennis

Aeolus

Bericht door Aeolus » 25 aug 2003, 22:07

een ander theme kun je zo installen, geen probleem, ook de berichten zal je niet kwijtraken.

enige wat je wel kwijtraakt zijn idd de mods...

RiLe
Contacteer:

Bericht door RiLe » 19 sep 2003, 16:04

dus als ik het goed begrijp kan ik dus gewoon alles van 2.04 naar 2.06 downloaden en instlaleren zonder alles kwijt te zijn...

cartoontje
Contacteer:

Bericht door cartoontje » 20 sep 2003, 12:45

Vraagje: Ik moet dus 2.06 downloaden, wat moet ik uploaden? Alles en overschrijven? Of alleen installfiles? of...???

hypnose

2.03 naar 2.06 ?

Bericht door hypnose » 20 sep 2003, 15:59

Beste,
Gaat dit ook zo (?) ik zit nog met phpBB 2.0.3 en zou ook willen upgraden naar de nieuwste, dus 2.06. (om veiligheidsredenen)
Of hoe moet ik dit dan flikken, hier is het ook nog 2.03 zie ik !
Vriendelijke groetjes
Laatst gewijzigd door hypnose op 20 sep 2003, 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
handicap = 63j en versta geen engels, plus leek in php.

FlorisD
Contacteer:

Bericht door FlorisD » 20 sep 2003, 16:09

Het staat ook allemaal uitgelegd in de bestanden in de /phpBB2/docs map, maar ik zal het voor een klein stukje even vertalen:

- Download vanaf http://www.phpbb.com de nieuwste versie.
- Upload deze over de oude bestanden heen (maak uiteraard EERST een backup). Zodat deze ALLEMAAL overschreven worden. De config.php moet je NIET opnieuw uploaden. Deze moet dus als enige oud blijven. Ook mappen als images/avatars en images/smiles kunnen blijven staan. Voor templates geldt dit ook.
- Start je browser en ga naar http://jedomein.nl/phpBB2/install/update_to_206.php.
- Als hier nergens "failed" staat is het gelukt en mag je de mappen install en contrib via de FTP weer verwijderen (wegens veiligheidsredenen).
- Klaar!
MessageBoard.nl, gratis phpBB forum hosting

SuperNova
Contacteer:

Bericht door SuperNova » 20 sep 2003, 16:31

als je mods hebt wordt het lastiger, maar zonder kan je gewoon de handel uppen en dbding uitvoeren en done is kees.
-sorry, ik heb geen tijd meer voor phpBB-

Gesloten