phpBB als zakelijke website

Voor discussies rondom phpBB2. phpBB2 wordt niet meer ondersteund en deze berichten kunnen wellicht gedateerd zijn.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Coen

phpBB als zakelijke website

Bericht door Coen » 15 jul 2006, 09:16

Nu ik samen met twee van mijn studiegenoten eindelijk de knoop heb doorgehakt om serieus te beginnen met een eigen bedrijf, kwam bij mij de vraag op of het mogelijk was om phpBB zover om te bouwen dat het als zakelijke site door kan gaan.

Technisch zal het me wel lukken, maar ik wil graag weten of het ook de moeite waard is om te doen. Of zijn er betere alternatieven?

Voordelen van phpBB ombouwen tot site:
- Goede user-management
- Perfect forum-systeem
- ???

Nadelen van phpBB ombouwen tot site:
- Veel werk
- ???

Graag zou ik hier jullie mening over horen, alvast bedankt! :thumb:

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 15 jul 2006, 09:36

Dat ligt er helemaal wat je wilt doen natuurlijk, er zijn een aantal behoorlijk grote bedrijven (Marktplaats bijvoorbeeld) die phpBB gebruiken als forum. Maar phpBB ombouwen tot website..? Volgens mij kun je beter een CMS gebruiken (zoals het gratis Joomla!), eventueel in combinatie met phpBB.

Coen

Bericht door Coen » 15 jul 2006, 09:57

Dat is waar, maar mijn eigenlijke vraag was of er nog grote nadelen aan kleven. Een CMS vind ik persoonlijk niet echt fijn werken, vooral door de voordelen die veel mensen eraan vinden zitten. Alles gaat dan via het CMS zelf en ik vind de manier waarop phpBB werkt veel en veel fijner, gewoon via files! :)

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 15 jul 2006, 10:04

Zoals ik al zei ligt het eraan wat je wilt doen. Ga je bijv. auto-onderdelen verkopen dan kun je phpBB beter laten liggen. Als je tegen betaling advies of ondersteuning geeft, is een forum wellicht een goede basis. Maar het altijd beter om zelf een site te (laten) maken, afgestemd op hetgeen wat je verkoopt.

Als je phpBB wilt gebruiken, zou ik me wel vast verdiepen in 3.0. ;)

Jan
Contacteer:

Bericht door Jan » 15 jul 2006, 10:29

e107 (http://www.e107.org) biedt ook een goede oplossing.
Alhoewel ik denk dat ze het niet nauw nemen met copyrights, aangezien ze bij hun fora geen copyright vermelden, en het forum lijkt verdacht hard op een phpBB

Coen

Bericht door Coen » 15 jul 2006, 10:31

Okay, ik zal enigsinds een beetje uit de doeken doen wat we gaan doen, vrij concreet samengevat gaan we webhosting diensten aanbieden. Natuurlijk moet je tegenwoordig met iets speciaals komen om je daarin te onderscheiden en ik denk dat we dat ook wel gaan doen! ;) Maar daar hadden we het nu niet over... :)

Voor dit bedrijf zal support/ondersteuning ook voor een deel gaan lopen via het forum (phpBB), maar de rest van de site heeft phpBB niet (direct) nodig.
Janmarques schreef:Alhoewel ik denk dat ze het niet nauw nemen met copyrights, aangezien ze bij hun fora geen copyright vermelden, en het forum lijkt verdacht hard op een phpBB
Bedankt voor de tip, ik ken e107 ook, daar heb ik zelfs een tijdje mee gewerkt! ;) Maar zoals ik al zei, heb ik liever geen CMS... :)

Jan
Contacteer:

Bericht door Jan » 15 jul 2006, 10:34

Oowja, je kan ook altijd gwn met ezPortal werken, en er vele pagina's aan toevoegen. Je zou ook kunnen proberen met phpBBFM (alhoewel ze dat hier niet zograag horen :) ), maar dat is dan misschien weer iets te uitgebreid

svenn
Contacteer:

Bericht door svenn » 15 jul 2006, 10:42

zelf maken, blank page mod ... heel veel werk is het niet om en pagina toe te voegen , en alles is instelbaar titel ... en je hoeft niet per sé met .tpl te werken , je kunt gewoon php schrijven binnen de pagina.

systemen als e107 of premodded raad ik toch af want die zijn ver van profesioneel. Iedereen kent ze en ik zou niet geneigt zijn om daar iets te kopen ...

Coen

Bericht door Coen » 15 jul 2006, 10:46

Inderdaad, dat was ik al van plan en met .tpl werken vind ik geen punt, heb het afgelopen jaar genoeg geleerd om dat te kunnen! ;) Zoals ik al zei, technisch moet ik het (makkelijk) kunnen, maar het gaat me erom of er dingen zijn waar ik zeker op moet letten om de snelheid en veiligheid van de site waarborgen!

Om de mensen (die weinig ervaring hebben met het inbouwen van een complete site in phpBB) in te lichten, neem een voorbeeld aan Zutfun! Jammer dat deze site over een tijdje gaat sluiten... :roll:

Gesloten