- Wat is het probleem? Ik heb een exacte kopie gemaakt van onze PHPBB en MySQL bestanden naar een back-up server, met dezelfde paden. Technisch gezien zou het dus moeten werken als ik niets vergeten ben. Ik krijg echter een melding: Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in C:\InetPub\ecosys\Forum\db\mysql4.php on line 48. Ik denk dat dit te maken heeft met het toekennen van een ID ofzo. Anywayz, ik wil de instellingen van mijn forum wijzigen en ga op zoek naar de install directory. Het is voor mij alweer even geleden. Ik vind een #install directory met daarin alleen het bestand cookie.php. Dus ik denk laat ik de installatie file van PHPBB downloaden om install.php terug te krijgen.
Ik heb concreet de volgende vragen:
1) PHP is vrij basic.. als ik een exacte kopie maak van het forum en de MySQL database met dezelfde paden en instellingen, zou het toch moeten werken?
2) ik werk met versie 2.0.19.. paar maanden geleden neergezet. Ik kan daar nu al niet meer de download bestanden voor vinden! Gaat dit zo snel? Kan ik install.php van versie 2.0.21 gebruiken?
3) weet iemand wat die melding Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in C:\InetPub\ecosys\Forum\db\mysql4.php on line 48 betekent? Ik heb in de PHP-code van onze (werkende) internet server gekeken en daar staat op die regels exact hetzelfde als in de PHP-code van de lokale backup server...
Thx in advance....
René
Wanneer ontstond het probleem? nvt
Adres van je forum: Lokaal
Geïnstalleerde mods: geen
Huidige template: subsilver
phpBB versie: 2.0.19
Waar is je forum gehost: lokaal
Heb je onlangs iets verandert aan je forum? nope
Fatale error bij kopie van het forum?!?
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Fatale error bij kopie van het forum?!?
Als je forum eens goed werkte en je hebt een volledige goedwerkende backup van je forum + database gemaakt heb je geen install.php nodig.
Controleer ff wat er verkeerd staat in mysql4.php op regel 48...
Heb je wel alle bestanden gebackupt???
Controleer ff wat er verkeerd staat in mysql4.php op regel 48...
Heb je wel alle bestanden gebackupt???
Laatst gewijzigd door Pino1990 op 14 jul 2006, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
@ Pino:
het is een exacte kopie van een werkende situatie. Alleen de machine is anders, werkt op een Small Business Server 2003 machine, werkt niet op een NT machine. Regel 48 (zie de >>) is ook gelijk aan die van de werkende situatie:
//
// Constructor
//
function sql_db($sqlserver, $sqluser, $sqlpassword, $database, $persistency = true)
{
$this->persistency = $persistency;
$this->user = $sqluser;
$this->password = $sqlpassword;
$this->server = $sqlserver;
$this->dbname = $database;
>> $this->db_connect_id = ($this->persistency) ? mysql_pconnect($this->server, $this->user, $this->password) : mysql_connect($this->server, $this->user, $this->password);
Zelfs de MySQL instellingen zoals namen, port, wachtwoord, is hetzelfde: webforum op localhost, port 3306, Login: root, etc.
@ Paul. Als ik de ; weghaal geeft hij nu de volgende melding:
Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in C:\InetPub\ecosys\Forum\db\mysql4.php on line 48
PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library './php_msql.dll' - The specified module could not be found. in Unknown on line 0
Moet ik wellicht die PHP.INI ook kopieren vanaf de 2003 server? Ik prbeer het even.
Bedankt alvast voor het meedenken.
het is een exacte kopie van een werkende situatie. Alleen de machine is anders, werkt op een Small Business Server 2003 machine, werkt niet op een NT machine. Regel 48 (zie de >>) is ook gelijk aan die van de werkende situatie:
//
// Constructor
//
function sql_db($sqlserver, $sqluser, $sqlpassword, $database, $persistency = true)
{
$this->persistency = $persistency;
$this->user = $sqluser;
$this->password = $sqlpassword;
$this->server = $sqlserver;
$this->dbname = $database;
>> $this->db_connect_id = ($this->persistency) ? mysql_pconnect($this->server, $this->user, $this->password) : mysql_connect($this->server, $this->user, $this->password);
Zelfs de MySQL instellingen zoals namen, port, wachtwoord, is hetzelfde: webforum op localhost, port 3306, Login: root, etc.
@ Paul. Als ik de ; weghaal geeft hij nu de volgende melding:
Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in C:\InetPub\ecosys\Forum\db\mysql4.php on line 48
PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library './php_msql.dll' - The specified module could not be found. in Unknown on line 0
Moet ik wellicht die PHP.INI ook kopieren vanaf de 2003 server? Ik prbeer het even.
Bedankt alvast voor het meedenken.
Het probleem was inderdaad opgelost na het kopiëren van de DLL's. De PHP directory op de NT server had veel minder bestanden dan dat erin hoorden te staan. Mijn één op één kopie is prima gelukt, maar iemand anders was er niet in geslaagd PHP correct erop te zetten.
Bedankt voor de moeite.
Greetz
René
Bedankt voor de moeite.
Greetz
René