Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB2. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
-
Bellewaerdeboy
Bericht
door Bellewaerdeboy » 12 jul 2006, 18:28
Wat is het probleem? Hoe maak je moderators aan? Ik kan enkel maar leden tot beheerders benoemen, maar niet tot moderators. Het zal wel belachelijk klinken voor de kenners onder ons, maar ik begrijp echt niet hoe je het moet doen
Wanneer ontstond het probleem? Gisteren
Adres van het forum? http://samclauw.netconedge.net/bellewae ... /index.php
Heb je gezocht naar een antwoord? Ja, maar tevergeefs
Edit: de eerste vraag is ondertussen al opgelost
-
DoubleJ
-
Contacteer:
Bericht
door DoubleJ » 12 jul 2006, 19:24
in het admistratie paneel moet je de font_color 2 en 3 wijzigen voor Adminstrators en moderators.
Houd er erekening mee dat je bij sommige stijlen dan ook de kleuren van andere gedeelten van de site kunt wijzigen.
DoubleJ - "Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan."
-
Bellewaerdeboy
Bericht
door Bellewaerdeboy » 12 jul 2006, 19:31
Bedankt hoor!
En nog een klein bijvraagje: hoe kan je maken dat de moderators enkel berichten kunnen wijzigen of verwijderen en NIET in het administratiepaneel zitten te prutsen? Of is dat niet mogelijk?
-
fulleffect
-
Contacteer:
Bericht
door fulleffect » 12 jul 2006, 19:39
huh?? moderators kunnen niet in het admin panel.. dan heb jij denk een instelling fout gemaakt??
ow ik zie het al... maak een gebruikersgroep aan en noem die moderator.. nu kun je in je admin panel bij groeps beheer/ permissies kiezen waar deze groep mag moderaten

dan zou ut wel moeten werken zoals je wil..
-
Bellewaerdeboy
Bericht
door Bellewaerdeboy » 12 jul 2006, 19:48
Ik weet gewoon niet hoe je een moderator benoemt. Als ik een persoon een speciale rang wil toekennen, dan kan ik enkel kiezen voor "beheerder" en niet voor moderator of zo...
Ik heb zelf een nieuwe rang aangemaakt met de naam "moderator" en deze ingesteld als "speciale rang: JA", maar er gebeurt niets. De persoon die zich aanmeld krijgt onderaan niet de kleur toegekend van de moderator...
Wie kan mij helpen

-
fulleffect
-
Contacteer:
Bericht
door fulleffect » 12 jul 2006, 19:54
je moet een gebruikersgroep aanmaken.. die moderator noemen.. en dan zoals ik zei dat doen... mensen die lid worden van die groep (dus wel een gesloten groep van maken ) zijn auto moderator
groep aanmaken doe je door:
groepsbeheer->management->nieuwe groep aanmaken
-
Bellewaerdeboy
Bericht
door Bellewaerdeboy » 12 jul 2006, 20:05
Echt hartelijk bedankt agrocare! Het is me eindelijk gelukt

Ik weet niet of het mogelijk is om hier nog een volgende vraag over een ander onderwerp te posten? Zoniet mag het topic gesloten worden en open ik een ander met een nieuwe vraag...
-
Bellewaerdeboy
Bericht
door Bellewaerdeboy » 12 jul 2006, 20:19
Ok
Ik heb nu eens proberen de ranks aan te passen voor de leden die een x aantal posts hebben. Als ik er eentje wil verwijderen, verschijnt er het volgende: "Template->make_filename(): Error - file admin/confirm_body.tpl does not exist". Ik heb al op zoek gegaan naar die confirm_body.tpl, maar vind dat nergens. Heeft dit er wel iets mee te maken?
En het volgende probleem is dat er niemand zich meer kan registreren op mijn forum. "Je hebt de limiet van het aantal inlogpogingen overschreden" verschijnt er. Ik heb zeker teveel zitten prutsen en een belangrijk bestandje verwijderd?

-
fulleffect
-
Contacteer:
Bericht
door fulleffect » 12 jul 2006, 20:28
die confirm_body.tpl staat in je template/subsilver map.. is foute boel als die daar niet staat... dat van die gebruikers snap ik niet.. ik zie zo gauw even geen instelling die daar mee te maken heb...
btw: die confirm_body.tpl... ff de zip van phpbb downloaden.. en dan die daar uithalen

-
DoubleJ
-
Contacteer:
Bericht
door DoubleJ » 12 jul 2006, 23:11
Bij gebruikers administratie -> permissies kun je
per gebruiker aan geven welke forum hij kan Moderaten
Of je kunt daar een persoon ADMIN maken ipv gewoon user.
Waarschijnlijk heb jij dit laatste gedaan.
Bij gebruikers administratie -> ranks
staat standaard de beheerders rank.
Door nieuwe ranks toe te voegen kun je mensen of special ranks geven of ranks geven afhankelijk van het aantal posts
deze ranks hebben geen invloed op de permissies die gebruikers hebben, ze krijgen hierdoor enkel een plaatje of stukje tekst onder hun naam.
Beste manier om moderators op je forum te maken is door een moderator groep aan te maken bij de groeps admin
via het groepen permissies scherm kun je deze dan van de desbetreffende fora moderator maken.
als je dan moderators erbij wil hebben ga je op je forum naar je modertator gebruikers groep, waar je deze simpel kan toevoegen en hoef je niet steeds individuele rechten per gebruiker te verlenen via het administratie paneel.
DoubleJ - "Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan."
-
Bellewaerdeboy
Bericht
door Bellewaerdeboy » 13 jul 2006, 09:12
fulleffect schreef:die confirm_body.tpl staat in je template/subsilver map.. is foute boel als die daar niet staat... dat van die gebruikers snap ik niet.. ik zie zo gauw even geen instelling die daar mee te maken heb...
btw: die confirm_body.tpl... ff de zip van phpbb downloaden.. en dan die daar uithalen

Bedankt voor de hulp jongens! Ik zie mij wel genoodzaakt om alles eens opnieuw te intalleren. Geen gebruikers om zich te registreren, geen forum natuurlijk