heb gezocht op het forum en als ik het goed heb is er nog geen topic over.
heeft iemand het al een keer gehad? weet je waardoor het komt en hoe je het op kan lossen? zou denken dat het door teveel bezoekers komt, heb toevallig ook net een nieuwsbrief gestuurd, maar meestal ging het dan allemaal wel goed. ook is mijn database wel via eigen scripts bereikbaar. wel moet ik zeggen dat mijn host een beetje hapert vandaag, weet niet of het daarmee te maken kan hebben?
ben dus in ieder geval benieuwd of iemand dit ook weleens heeft gehad en ik ben nog meer benieuwd hoe je het kunt oplossen / waar het door komt.
Alvast bedankt!!!
critical error: Could not connect to the database
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

als het zo is dat je forum altijd gedraaid heeft en nu ineens deze error geeft, dan ligt je mysql database plat, of je hebt iets gewijzigd in je config.php. Dat laatste ga ik niet vanuit aangezien je daar nooit iets in hoeft aan te passen... dus dat zou simpelweg betekenen dat je je provider even zal moeten mailen
-----------------------------------8<------(Hierlangs Afknippen)----------------------------------
Gebruik altijd de supporttemplate ! Deze is er niet voor niets !
! Geen support via pb, tenzij ik zelf anders aangeef !
Gebruik altijd de supporttemplate ! Deze is er niet voor niets !
! Geen support via pb, tenzij ik zelf anders aangeef !
bedankt voor de snelle antwoord.
ik heb net ff wat via google gezocht en daar heb ik een forum gevonden met ongeveer zelfde antwoord, die persoon had het opgelost door zijn server te rebooten.
ik heb 2 pakketten, kralen.com en creafun.nl, simpele truc omdat ik via 2 pakketten voor een redelijke bedrag 6 Gb dataverkeer mag hebben. creafun.nl hapert helaas al de hele dag, denk nu dat het daardoor komt want ik heb de phpbb scripts ook op kralen.com, ging het net ff daar testen en daar werkt het nu wel allemaal.
dus kortom: het zal wel aan de host liggen.
ik heb net ff wat via google gezocht en daar heb ik een forum gevonden met ongeveer zelfde antwoord, die persoon had het opgelost door zijn server te rebooten.
ik heb 2 pakketten, kralen.com en creafun.nl, simpele truc omdat ik via 2 pakketten voor een redelijke bedrag 6 Gb dataverkeer mag hebben. creafun.nl hapert helaas al de hele dag, denk nu dat het daardoor komt want ik heb de phpbb scripts ook op kralen.com, ging het net ff daar testen en daar werkt het nu wel allemaal.
dus kortom: het zal wel aan de host liggen.
Re: critical error: Could not connect to the database
Sorry Sandra, Maar dit is een van de meest gevraagde topics ever.sandra schreef:heb gezocht op het forum en als ik het goed heb is er nog geen topic over.
Als je er niet uit komt kun je nog altijd even hier nog een keer zoeken.