Installeren PHP Apache and MYSQL

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Dennis

Installeren PHP Apache and MYSQL

Bericht door Dennis » 10 mei 2006, 11:46

Ik heb wel geruime tijd zelf een 'webserver' draaien. Maar als ik een nieuwe server wil inrichten kom ik op één of andere mannier steeds bij de oude sw terecht.
Ik wilde PHP5 en Apache 2.2.x installeren maar op één of andere mannier krijg ik dat niet werkt.
Ook niet met het zelf neerzetten van DLL's en aanpassen van PHP.ini

Wat heb ik:
W2003
apache_2.0.58-win32-x86-no_ssl.msi
apache_2.2.2-win32-x86-no_ssl.msi
mysql-connector-odbc-3.51.12-win32.msi
php-4.4.2-installer.exe
php-5.1.4-installer.exe

Als ik deze config installeer:
apache_2.0.58-win32-x86-no_ssl.msi
php-5.1.4-installer.exe

Krijg ik wit scherm als ik mij forum wil open, phpmyadmin geeft Kan de mysql extensie niet laden, Controleer de PHP Configuratieook met de dll's uit folder ext inphp-5.0.5-Win32.zip

Als ik deze config installeer:
apache_2.2.2-win32-x86-no_ssl.msi
php-5.1.4-installer.exe

client denied by server configuration /WEBserver/PHP5.14/php-cgi.exe

Als ik wat oudere versies pak van Apache (2.0.x) en PHP (4.x.x) werkt het wel, dat installeer ik dus ook steeds als ergens wat moet inrichten.
Ik heb gisteren de hele avond op het net gezocht en al de idees geprobeerd, maar geen enkel resultaat.

Overigens werkt PHP dan wel [<?php phpinfo(); ?>] , het is alleen iets met de koppeling naar MYSLQ denk ik.

Iemand wat tips?

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 10 mei 2006, 11:50

Je moet in php.ini nog ergens een ; weghalen voor de mysql_**.dll, en iets uit de php root map (Dus waar php.exe enz staat) met mysql_**.dll kopieren naar de windows sytem32 folder, daarna apache restarten.(Dit geld voor de eerste manier ;))

Dennis

Bericht door Dennis » 10 mei 2006, 12:04

paul schreef:Je moet in php.ini nog ergens een ; weghalen voor de mysql_**.dll, en iets uit de php root map (Dus waar php.exe enz staat) met mysql_**.dll kopieren naar de windows sytem32 folder, daarna apache restarten.(Dit geld voor de eerste manier ;))
De ; had ik wegehaald in de php.ini (voor extension=php_mysql.dll)
En dit ook deze variable ingevuld: extension_dir =""
De DLL gekopieëerd naar %windir%\system32\'

Als ik de PHP.ini vergeleek van mijn huidige systeem (PHP 4.x.x Apache 2.0.48) dan is dat allemaal niet ingevuld..

Gesloten