Inloggen: waarheen???

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Podium4

Inloggen: waarheen???

Bericht door Podium4 » 08 aug 2003, 16:08

Wie kan me helpen,
ik heb een inlog portaaltje gemaakt zie ook nu wil ik graag dat als mensen hun gegevens invullen en op inloggen drukken, ingelogd op het forum terechtkomen link: . maar als je nu je gegevens invult en op inloggen drukt kom je wel in het forum terecht maar je bent daar dan niet ingelogd......

De code in login.php staat als volgt:
[code]
<table width="232" cellpadding="2" cellspacing="1" border="0" class="forumline">
<tr>
<td class="catHead" height="25"><span class="genmed"><b>Inloggen</b></span></td>
</tr>
<tr>
<td class="row1"><span class="gensmall" style="line-height=150%">
<input type="hidden" name="redirect" value="" />
Gebruikersnaam:<br /><input class="post" type="text" name="username" size="15" /><br />
Wachtwoord:<br /><input class="post" type="password" name="password" size="15" /><br />
<input class="text" type="checkbox" name="autologin" />&nbsp;Wachtwoord Onthouden<br/>
<input type="submit" class="mainoption" name="login" value="Inloggen" /><br /><br />
<a hrofile.php?mode=sendpassword" class="gensmall" target=_blank>Wachtwoord vergeten</a><br />
<a href=file.php?mode=register" class="gensmall" target=_blank>Nieuwe gebruikersnaam aanmaken</a><br />&nbsp;</span></td>[/code]

Dit is natuurlijk nog maar een klein stukje van het geheel maar ik hoop dat jullie hierin een fout kunnen vinden...[/url]
Laatst gewijzigd door Podium4 op 22 dec 2003, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.

FlorisD
Contacteer:

Re: Inloggen: waarheen???

Bericht door FlorisD » 08 aug 2003, 18:25

Ik denk dat ik een fout heb gevonden. Je moet het login script namelijk niet laten verwijzen naar index.php, maar naar login.php. De code wordt dan dus als volgt:

Code: Selecteer alles

<form method="post" action="http://members.lycos.nl/podium3/forum/login.php">
		  <table width="232" cellpadding="2" cellspacing="1" border="0" class="forumline">
		   <tr>
			<td class="catHead" height="25"><span class="genmed"><b>Inloggen</b></span></td>
		   </tr>
		   <tr>
			<td class="row1"><span class="gensmall" style="line-height=150%">
			<input type="hidden" name="redirect" value="" />
			Gebruikersnaam:<br /><input class="post" type="text" name="username" size="15" /><br />
			Wachtwoord:<br /><input class="post" type="password" name="password" size="15" /><br />
			<input class="text" type="checkbox" name="autologin" />&nbsp;Wachtwoord Onthouden<br/>
			<input type="submit" class="mainoption" name="login" value="Inloggen" /><br /><br />
			<a href="http://members.lycos.nl/podium3/forum/profile.php?mode=sendpassword" class="gensmall" target=_blank>Wachtwoord vergeten</a><br />
			<a href="http://members.lycos.nl/podium3/forum/profile.php?mode=register" class="gensmall" target=_blank>Nieuwe gebruikersnaam aanmaken</a><br />&nbsp;</span></td>
MessageBoard.nl, gratis phpBB forum hosting

Podium4

Het werkt

Bericht door Podium4 » 08 aug 2003, 18:45

Oke dan het werkt.

Harstikke bedankt, ik wist niet dat het zo moest ik heb het veranderd en het werkt perfect!!! :lol:
Laatst gewijzigd door Podium4 op 22 dec 2003, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Raffel

Bericht door Raffel » 08 aug 2003, 19:13

jij ook bedankt want ik ff de html van dat inlogding gebietst en aangepast aan dat van mij :D

http://members.lycos.nl/dkxclan/login.html

Gesloten