Iets vaags!!

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Ibot

Iets vaags!!

Bericht door Ibot » 22 apr 2006, 11:00

Support template:
  • Wat is het probleem?

De database bestaat niet, maar het forum draait wel...
    Wanneer ontstond het probleem?

Geen idee
    phpBB versie:

2.0.16
    Waar is je forum gehost:

Protagonist
    Heb je onlangs iets verandert aan je forum?

Nope

Het zit zo, ik wilde phpbb 2.0.20 wel eens installeren, en omdat ik vele vele mods heb geinstalleerd, en het forum vrij instabiel werd, wilde ik schoon beginnen maar de database behouden..

Ik dus naar Plesk van protagonist om even te controleren wat de naam van de database was (bleek ik in config.php te kunnen lezen, wist ik niet!)
Zie ik tot mijn grote verbazing op plesk, dat er GEEN databases bestaan.
Als ik een nieuwe database maak, werkt het, maar mijn database die ik in gebruik heb bestaat niet!

Ik heb dus snel een backup gemaakt van de huidige database via phpbb forum, zodat ik die in ieder geval heb. nu heb ik een 16MB groot sql bestand op mijn hd staan...

Mijn vraag concreet is nu eigenlijk:

Kan ik een schone installatie van phpbb uitvoeren op een bestaande database. Omdat ik een username en wachtwoord moet aanmaken voor de installatie, ben ik bang dat ik straks alles kwijt ben...

Enne, hoe kan ik die gebackupte database weer online gooien?

Ik vind t allemaal maar vreemd, ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik kan protagonist vanmiddag pas bereiken, vandaar dat ik hier mijn probleem post/

Alvast bedankt luitjes!!

Stef

Bericht door Stef » 22 apr 2006, 11:43

Plaats de backup terug in je nieuwe database, upload de schone versie naar je ruimte vul in config.php via de config generator de nieuwe gegevens in.

En hij moet weer werken.

Gesloten