Critical error
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Critical error
Op een forum waar ik beheerder van ben krijgen we deze melding
phpBB : Critical Error
Error creating new session
DEBUG MODE
SQL Error : 1016 Can't open file: 'phpbb_sessions.MYI' (errno: 145)
INSERT INTO phpbb_sessions (session_id, session_user_id, session_start, session_time, session_ip, session_page, session_logged_in) VALUES ('ab3b0df893ce4624b61a16e647e5f1be', -1, 1145533887, 1145533887, 'd47bc94c', 0, 0)
Line : 158
File : /home/kulk/public_html/phpBB2/includes/sessions.php
Kunnen wij daar iets mee of is er kans dat het forum het straks wel weer doet? Wij zijn al een nieuw forum aan het maken omdat de adminstrator van dit forum nauwelijks (of zeg maar gerust: niet) bereikbaar is, maar ik wil graag weten of dit een fout is van de provider of dat we echt om hem zouden moeten wachten om het te herstellen.
Heb er niet zoveel verstand van maar SQL heeft dan toch met de host te maken?
Dank alvast weer voor het beantwoorden.
phpBB : Critical Error
Error creating new session
DEBUG MODE
SQL Error : 1016 Can't open file: 'phpbb_sessions.MYI' (errno: 145)
INSERT INTO phpbb_sessions (session_id, session_user_id, session_start, session_time, session_ip, session_page, session_logged_in) VALUES ('ab3b0df893ce4624b61a16e647e5f1be', -1, 1145533887, 1145533887, 'd47bc94c', 0, 0)
Line : 158
File : /home/kulk/public_html/phpBB2/includes/sessions.php
Kunnen wij daar iets mee of is er kans dat het forum het straks wel weer doet? Wij zijn al een nieuw forum aan het maken omdat de adminstrator van dit forum nauwelijks (of zeg maar gerust: niet) bereikbaar is, maar ik wil graag weten of dit een fout is van de provider of dat we echt om hem zouden moeten wachten om het te herstellen.
Heb er niet zoveel verstand van maar SQL heeft dan toch met de host te maken?
Dank alvast weer voor het beantwoorden.
Probeer eens in phpmyadmin deze sql te uitvoeren:
Code: Selecteer alles
REPAIR TABLE phpBB_sessions;
Raimon - phpBB.com Styles Team Leader
phpBBservice.nl - Nederlands phpBB Support Forum || Nederlandse phpBB3 Downloads
phpBBservice.nl - Nederlands phpBB Support Forum || Nederlandse phpBB3 Downloads
Kopje 10 http://www.phpbb.nl/kb.php?mode=article&k=24 ,
Daar staat uitgebreide uitleg erover.
Daar staat uitgebreide uitleg erover.
De toegang tot PhpMyAdmin kun j evinden in het administratiepaneel van je webhost. Meestal staat dat ergens bij het kopje "service", "database", "MySQL" oid. Het heet ook wel een MySQL Administration tool Database Administration tool oid. Ligt een beetje aan je host waar het staat en hoe het heet. Even zoeken dus.
Hij is inderdaad niet genegen
. We proberen al maanden contact te zoeken omdat we veel foutmeldingen hebben maar hij doet er gewoon niks aan. Het forum heeft zelfs nog versie 15 dus kan je nagaan.
We waren dus druk bezig om alles te knippen en te plakken naar een nieuw forum waar ik de adminstrator van ben.
Maar ik begrijp dus dat het gewoon niet anders kan en dat het forum eruit ligt tot hij er iets aan zal doen?

We waren dus druk bezig om alles te knippen en te plakken naar een nieuw forum waar ik de adminstrator van ben.
Maar ik begrijp dus dat het gewoon niet anders kan en dat het forum eruit ligt tot hij er iets aan zal doen?
Juist je moet phpmyadmin toegang hebben anders kun je er niks aan doen.
Dus afwachten
En update natuurlijk want jou versie is niet veilig die je nu gebruikt.
Dus afwachten

En update natuurlijk want jou versie is niet veilig die je nu gebruikt.
Nee phpmyadmin is veel beter met een backup.Obie schreef:Je kunt in je administratiepaneel wel een back-up maken van het bestaande forum, maar of je daar voldoende aan hebt om in een nieuw forum te zetten, weet ik niet.
De functie die phpBB gebruikt niet.
Zie de zoekmachine van dit forum maar eens voor verdere info.