phpBB 2.0.20 is uitgebracht
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

- MandersOnline
- Contacteer:
Van 2.0.18 naar 2.0.20
Beste mensen,..
Misschien ben ik dom, maar:
Vind ik de (goede) code changes 2.0.18 naar 2.0.20 ook ergens ?
( En waar dan juist ? url )
Of moet ik het in 2 keer doen
- Eerst van 2.0.18 naar 2.0.19
- En nadien van 2.0.19 naar 2.0.20
(aangezien ik wel wat mods heb welke ik niet terugvind bvb deze (goede) van Niels Last Visit ik geraak niet op zijn site (foutmelding) ?
Hoe doe ik dit het beste ? (leek)
Bedankt voor uw info
(aangezien ik wel wat mods heb welke ik niet terugvind bvb deze (goede) van Niels Last Visit ik geraak niet op zijn site (foutmelding) ?
Bedankt voor uw info
handicap = 63j en versta geen engels, plus leek in php.
- MandersOnline
- Contacteer:
Re: Van 2.0.18 naar 2.0.20
Heb je veel Mods er in zitten??hypnose schreef:Beste mensen,..
Bedankt voor uw info
Want je bent al snel een uurtje of anderhalf bezig als je die 2 moet invoegen...
Is er een soort van lijstje waar staat wat er allemaal bij is gekomen..
Dus bijv:
Dus bijv:
Code: Selecteer alles
Toegevoegen opties:
- Search flood-limit
- etc.
- etc.
- MandersOnline
- Contacteer:
Als je nou 1 pagina terug gaat staat het er.....Mik schreef:Is er een soort van lijstje waar staat wat er allemaal bij is gekomen..
Dus bijv:
Toegevoegen opties: - Search flood-limit - etc. - etc.
Re: Van 2.0.18 naar 2.0.20
Er zijn geen rechtstreekste codewijzigingen. Dus eerst naar 2.0.19 en dan naar 2.0.20. Ik heb op een forum met circa dertig grote mods geen problemen ondervonden. Wel moet je er wat tijd voor uittrekken, en het zeker niet in de ochtend of in de avond doen.hypnose schreef:Beste mensen,..
Bedankt voor uw info
... Maar ik modereer (nog) niet.
Ik heb me suf zitten zoeken aar waar ik moet modden
1e staat er bij mij nergens in de admin.php de regels die jullie aangeven dus weet ik ook niet waar ik zoeken moet
2e ik heb de Nederlands taal patch vanaf hier gedownload dus dat miet toch de laatste wezen
Hoop dat er iemand is die mij iets wijzer kan maken waar ik nu precies moet zijn, en daarbij hoop ik dat ik gevrijwaard blijf van alle fouten die ik hier en daar lees
))))
Zabor
1e staat er bij mij nergens in de admin.php de regels die jullie aangeven dus weet ik ook niet waar ik zoeken moet
2e ik heb de Nederlands taal patch vanaf hier gedownload dus dat miet toch de laatste wezen
Hoop dat er iemand is die mij iets wijzer kan maken waar ik nu precies moet zijn, en daarbij hoop ik dat ik gevrijwaard blijf van alle fouten die ik hier en daar lees

Zabor
ff gauw een vraagje,
In dit topic zijn een aantal bugs nog gekomen en zijn die nou al verwekt in de code veranderingen???
ik wil namelijk morgen de updat gaan doen maar moet ik dan daarna ook nog dit topic helemaal doorlopen om te kijken wat er hier nog ter sprake is gekomen of hebben jullie dat al doorgevoerd in het bestand????
In dit topic zijn een aantal bugs nog gekomen en zijn die nou al verwekt in de code veranderingen???
ik wil namelijk morgen de updat gaan doen maar moet ik dan daarna ook nog dit topic helemaal doorlopen om te kijken wat er hier nog ter sprake is gekomen of hebben jullie dat al doorgevoerd in het bestand????
Krijg nu deze melding bij het updaten van het forum
wat doe ik verkeerd?????
@Bee dit staat er in het update filetje
Er is een fout opgetreden tijdens het updaten van de database
Table 'phpbb_auth_access' already exists
wat doe ik verkeerd?????
@Bee dit staat er in het update filetje
dus ik weet niet waar jij het over hebt met...........#
#-----[ OPEN ]---------------------------------------------
#
language/lang_dutch/lang_admin.php
#
#-----[ FIND ]---------------------------------------------
#
$lang['Allow_autologin'] = 'Automatisch aanmelden aanzetten';
$lang['Allow_autologin_explain'] = 'Bepaald of gebruikers zich automatisch aan kunnen laten melden als ze het forum bezoeken.';
$lang['Autologin_time'] = 'Geldigheidsduur automatisch aanmelden';
$lang['Autologin_time_explain'] = 'Bepaald hoeveel dagen de de gebruiker het forum niet kan bezoeken om vervolgens toch automatisch aangemeld te worden. Nul voor oneindig lang.';
Admin.php bestaat niet,
Dus ik hoef niet nogmaals dit topic door te lopen om te kijken wat hier allemaal staat dat veranderd moet worden.Bee schreef:Nogmaals, wij hebben niets te maken met de codechanges, wij bieden alleen een link aan naar de download op phpBB.com
En ja, deze zijn bijgewerkt.
Bedankt
En misschien zie je me morgen hie rweer in dit topic als het me niet lukt

en dat is nu precies wat ik gedaan heb........en dan krijg ik een ....eerst lezen bestand, vanuit dat bestand kan ik geen update uitvoeren en als ik dan weer phpbb2/install/update_to_latest.php intyp kom ik weer op die lees mij eerst pagina terecht en is er van updaten geen sprakeEn verder moet je bij een bestaande installatie update_to_latest.php gebruiken, en niet de upgrade functie van install.php, want die is voor phpBB 1.4.4.
Zabor
Heb je niet perongeluk de config.php file mee overgezet, daar stonden namelijk jou database gegevens in 

Raimon - phpBB.com Styles Team Leader
phpBBservice.nl - Nederlands phpBB Support Forum || Nederlandse phpBB3 Downloads
phpBBservice.nl - Nederlands phpBB Support Forum || Nederlandse phpBB3 Downloads
Dan is waarschijnlijk je config.php leeg, dit moet erin staan:Zabor schreef:dit heb ik ingetypt
en dit is wat ik krijg en waaruit ik dus geen update kan doenPlease read: INSTALL.html before attempting to update.
waar gaat het nu fout bij mij????????
<?php
// phpBB 2.x auto-generated config file
// Do not change anything in this file!
$dbms = 'mysql';
$dbhost = 'localhost';
$dbname = '';
$dbuser = '';
$dbpasswd = '';
$table_prefix = 'phpbb_';
define('PHPBB_INSTALLED', true);