Megabytes
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Megabytes
Mijn forum heeft een 500MB 2.5 GB pakket.
ik begrijp hier niet zoveel van en ben benieuwd of dit toereikend is voor een redelijk druk bezet forum.
Wie kan mij uitleggen hoe dit zo'n beetje werkt?
Het forum is http://www.newfoundlander-forum.nl
ik begrijp hier niet zoveel van en ben benieuwd of dit toereikend is voor een redelijk druk bezet forum.
Wie kan mij uitleggen hoe dit zo'n beetje werkt?
Het forum is http://www.newfoundlander-forum.nl
De ruimte 500 MB zal wel genoeg zijn, zo groot zal je database + groote van de phpBB files niet zijn. Of 2.5 GB genoeg is weet kunnen we zo niet beoordelen. Hangt ervan af hoeveel bezoekers je hebt, of er veel plaatjes er zijn er hoeveel er naarote wordt gelinkt en etc. etc. Kijk eens in je statistieken hoeveel je momenteel verbruikt.
Bijna 1500 posts!
We zijn bij deze host gestart op 22 maart.
en dit is het resultaat tot nu toe.
Hosting package 500MB 2.5GB Pakket
Shared Ip Address 72.29.83.177
Subdomains 0 / unlimited
Parked Domains 0 / 0
Addon Domains 0 / 0
MySQL Databases 2 / unlimited
Disk usage 21.87 Megabytes
SQL Disk usage 12.58 Megabytes
Disk space available 478.13 Megabytes
Bandwidth usage (current month) 4.82 Megabytes
Email Accounts 1 / unlimited
Email Forwarders 3
Auto-responders 0
Mailing Lists 0 / unlimited
Email filters 0
Ftp Accounts 1 / unlimited
en dit is het resultaat tot nu toe.
Hosting package 500MB 2.5GB Pakket
Shared Ip Address 72.29.83.177
Subdomains 0 / unlimited
Parked Domains 0 / 0
Addon Domains 0 / 0
MySQL Databases 2 / unlimited
Disk usage 21.87 Megabytes
SQL Disk usage 12.58 Megabytes
Disk space available 478.13 Megabytes
Bandwidth usage (current month) 4.82 Megabytes
Email Accounts 1 / unlimited
Email Forwarders 3
Auto-responders 0
Mailing Lists 0 / unlimited
Email filters 0
Ftp Accounts 1 / unlimited
-
- Contacteer:
- martijndoes
elke keer als iemand een pagina laadt moeten alle plaatjes die op de pagina verstuurd worden naar diegene. Als een plaatje 3kb groot is betekent dat dus dat er 3kb naar die persoon gestuurd wordt. Al die kb'tjes worden opgeteld en dat is je bandwith usage. Die bandwith usage mag maandelijks niet groter zijn dan 2,5GB.
Je hebt 2,5 GIGAbyte bandbreedte (da's hoeveel gegevens per maand van en naar jouw site gestuurd worden, dus uploaden op FTP e.d. en gebruikers die je site benaderen). Dat is 2500 MEGAbyte. Hiervan heb je deze maand 4,82 gebruikt. Je zou deze maand dus nog 500x dezelfde hoeveelheid bandbreedte moeten gebruiken voordat je aan je max zit. Zoveel dagen zitten er niet eens in een jaar, laat staan in een maand. Je hebt dus ruim voldoende bandbreedte.
Hetzelfde met je schrijfruimte. Je hebt maar een paar procent van je totale schijfruimte (500MB) in gebruik.
Je hoeft je voorlopig dus geen zorgen te maken. Kijk er af en toe eens naar als je forum groeit, als je merkt dat je de max nadert kun je overwegen een uitgebreider pakket te nemen. Maar dat zal het komende jaar nog niet nodig zijn verwacht ik. Misschien de komende 5 jaar nog niet eens.
Hetzelfde met je schrijfruimte. Je hebt maar een paar procent van je totale schijfruimte (500MB) in gebruik.
Je hoeft je voorlopig dus geen zorgen te maken. Kijk er af en toe eens naar als je forum groeit, als je merkt dat je de max nadert kun je overwegen een uitgebreider pakket te nemen. Maar dat zal het komende jaar nog niet nodig zijn verwacht ik. Misschien de komende 5 jaar nog niet eens.