Daar zit dus het probleem. Ik heb zelf een server (easyphp) met Apache, Php en Mysql 4. Ik weet niet aan welke database ik het forum moet koppelen ... of moet ik zelf een database aanmaken.Zorg ervoor dat je, voordat je verder gaat, er zeker van bent dat je een database tot je beschikking hebt. Vraag je provider om meer informatie als je hierover niet zeker bent.
Database aanmaken **Opgelost**
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Database aanmaken **Opgelost**
Op deze site vond ik bij de gebruiksaanwijzing het volgende:

Laatst gewijzigd door erpee op 28 mar 2006, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Standaard staat de phpBB installatie meen ik op mysql 3x , die moet je zo laten staan en de desbetrefende gegevens invullen 
Raimon - phpBB.com Styles Team Leader
phpBBservice.nl - Nederlands phpBB Support Forum || Nederlandse phpBB3 Downloads
phpBBservice.nl - Nederlands phpBB Support Forum || Nederlandse phpBB3 Downloads
Dommer ben je nooit
Vul eens een forum, en ook de gebruiker in die toegang heeft tot phpmyadmin bij de phpBB installatie.
Dus ik bedoel daarmee database user en wachtwoord.
Vul eens een forum, en ook de gebruiker in die toegang heeft tot phpmyadmin bij de phpBB installatie.
Dus ik bedoel daarmee database user en wachtwoord.
Raimon - phpBB.com Styles Team Leader
Laatst gewijzigd door iemand08 op 12 jul 2007, 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb het gevoel dat het allemaal een beetje langs elkaar gaat. Gevolg ... ik krijg het niet draaiend.
Ik zal de vraag nog een keer verduidelijken:
Ik open PhPMyAdmin (http://127.0.0.1/mysql/)
1) Wat zijn de stappen die ik moet nemen om een goede database te maken voor mijn forum?
2) Weleke bestanden moet ik kopiëren en waar moet ik die database neerzetten?
Ik weet het ik vraag veel, snap er weinig van maar waardeer het enorm :thumb:
Ik zal de vraag nog een keer verduidelijken:
Ik open PhPMyAdmin (http://127.0.0.1/mysql/)
1) Wat zijn de stappen die ik moet nemen om een goede database te maken voor mijn forum?
2) Weleke bestanden moet ik kopiëren en waar moet ik die database neerzetten?
Ik weet het ik vraag veel, snap er weinig van maar waardeer het enorm :thumb:
OPGELOST.
Op Tweakzone vond ik het antwoord wat me kon helpen. Bij de install vn phpBB moest ik de volgende gegevens invullen:
De database werd aangemaakt
Ik ben gelukkig :thumb:
Op Tweakzone vond ik het antwoord wat me kon helpen. Bij de install vn phpBB moest ik de volgende gegevens invullen:
Code: Selecteer alles
db: mysql
user: root
pass: niks leeglaten dus