Mysql

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Nick

Mysql

Bericht door Nick » 05 jul 2003, 18:37

Misschien een hele domme vraag :oops:

Maar hoe moet ik een nieuwe database adden in mijn mysql
Een hele nieuwe database dus..

Ik run op debian.. (misschien is dat anders vandaar)

kolly

Bericht door kolly » 06 jul 2003, 14:12

Gewoon alle entries toevoegen, maar met een ander voorvoegsel dan db 1!

Dus in je database heeft alles nu bijv. het voorvoegsel "phpbb_", if so dan kun je de nieuwe database erin bouwen met bijv. het voorvoegsel "phpbb2_"! Succes ermee 8)

w0lfie.be
Contacteer:

Bericht door w0lfie.be » 06 jul 2003, 15:31

kolly schreef:Gewoon alle entries toevoegen, maar met een ander voorvoegsel dan db 1!

Dus in je database heeft alles nu bijv. het voorvoegsel "phpbb_", if so dan kun je de nieuwe database erin bouwen met bijv. het voorvoegsel "phpbb2_"! Succes ermee 8)
Dat is geen andere database dan he kolly, dat is gewoon binnen dezelfde database nieuwe tabellen aanmaken. Een nieuwe database aanmaken betekent dat er voorbeeld per forum een aparte database is, zodat die zaken niet door elkaar zitten.

Ik heb het ff het commando opgezocht, maar het handigste is om een nieuwe database aan te maken via phpmyadmin. Natuurlijk kan je dat enkel doen als je die privileges hebt om meerdere databases aan te maken. Meestal krijg je van de provider maar 1 database. Anyway, als je dat kunt, is het tamelijk makkelijk, er staat ergens (afhankelijk van welke versie je draait van PHPMyAdmin) een link "Make New Database" en een invulveld. Je moet gewoon een naam typen, en dan die link klikken, en automatisch wordt die database aangemaakt.

Beschik je niet over PHPMyAdmin, download dat dan maar, want het is zooooo makkelijk! MA bon, als je toch niet wilt, of als tijdelijke oplossing, hier de MySQL handleiding voor database aan te maken:
3.3.1 Creating and Selecting a Database

If the administrator creates your database for you when setting up your permissions, you can begin using it. Otherwise, you need to create it yourself:

mysql> CREATE DATABASE menagerie;

Under Unix, database names are case-sensitive (unlike SQL keywords), so you must always refer to your database as menagerie, not as Menagerie, MENAGERIE, or some other variant. This is also true for table names. (Under Windows, this restriction does not apply, although you must refer to databases and tables using the same lettercase throughout a given query.)

Creating a database does not select it for use; you must do that explicitly. To make menagerie the current database, use this command:

mysql> USE menagerie
Database changed

Your database needs to be created only once, but you must select it for use each time you begin a mysql session. You can do this by issuing a USE statement as shown above. Alternatively, you can select the database on the command-line when you invoke mysql. Just specify its name after any connection parameters that you might need to provide. For example:

shell> mysql -h host -u user -p menagerie
Enter password: ********

Note that menagerie is not your password on the command just shown. If you want to supply your password on the command-line after the -p option, you must do so with no intervening space (for example, as -pmypassword, not as -p mypassword). However, putting your password on the command-line is not recommended, because doing so exposes it to snooping by other users logged in on your machine.

kolly

Bericht door kolly » 06 jul 2003, 15:59

w0lfie.be schreef:Dat is geen andere database dan he kolly, dat is gewoon binnen dezelfde database nieuwe tabellen aanmaken. Een nieuwe database aanmaken betekent dat er voorbeeld per forum een aparte database is, zodat die zaken niet door elkaar zitten.
Neej ok, daar heb je gelijk in :oops:

Maar ja, ikke brak en d8 doe ff kort-door-de-bocht-oplossinkje, want tis toch geen probleem om meerdere fora op 1 db te draaien, zolang je de voorvoegsels maar in de gaten houdt?

w0lfie.be
Contacteer:

Bericht door w0lfie.be » 06 jul 2003, 16:25

kolly schreef:Neej ok, daar heb je gelijk in :oops:

Maar ja, ikke brak en d8 doe ff kort-door-de-bocht-oplossinkje, want tis toch geen probleem om meerdere fora op 1 db te draaien, zolang je de voorvoegsels maar in de gaten houdt?
Tuurlijk niet. Maar na het derde fora wordt wel beetje onoverzichtelijk, en zeker als je daar tussen nog eens je database gebruikt voor andere toepassingen... enz.

Je kan het vergelijken met mappen op je HD. Je kan ook alles samen in 1 map zette, besturingssysteem, uw documenten, muziek, ... Of onderverdeeld in mappen zoals het nu is, gelukkig maar!

kolly

Bericht door kolly » 06 jul 2003, 16:38

w0lfie.be schreef:Je kan het vergelijken met mappen op je HD. Je kan ook alles samen in 1 map zette, besturingssysteem, uw documenten, muziek, ... Of onderverdeeld in mappen zoals het nu is, gelukkig maar!
Huh, mappen, wat zijn dat voor dingen? Zit ik dan voor niks altijd uren in mijn root te zoeken naar dingen op mun comp? ;)

Hehe, sorry, ben beetje flauw vandaag. Maar je hebt natuurlijk helemaal gelijkt wolfie, dus ik zeg al niks meer :)

w0lfie.be
Contacteer:

Bericht door w0lfie.be » 06 jul 2003, 17:00

kolly schreef:Huh, mappen, wat zijn dat voor dingen? Zit ik dan voor niks altijd uren in mijn root te zoeken naar dingen op mun comp? ;)

Hehe, sorry, ben beetje flauw vandaag. Maar je hebt natuurlijk helemaal gelijkt wolfie, dus ik zeg al niks meer :)
Hehe, geef nie jong, 'k heb ook soms van die dagen... Alleh, soms... Soms heb ik ze niet :P

Gesloten