forum in een tabel zetten / template probleem
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

forum in een tabel zetten / template probleem
Hoi,
Voordat ik begin met stoeien wil ik eigelijk weten of het kan wat ik wil. Ik heb een website gebouwed. Die simpel gezegd uit 3 tabellen bestaat die naast elkaar staan. Nu wil ik eigelijk een template gaan bouwen dat het forum er het zelfde uitziet als mijn site. Maar ik wil het forum plaatsen in de middelste tabel. Ik heb al wat zitten proberen maar het ging nog niet echt lukken....
Iemand die mij kan vertellen of dit mogelijk is of zit ik gewoon iets te proberen wat gewoon niet gaat lukken ?
Voordat ik begin met stoeien wil ik eigelijk weten of het kan wat ik wil. Ik heb een website gebouwed. Die simpel gezegd uit 3 tabellen bestaat die naast elkaar staan. Nu wil ik eigelijk een template gaan bouwen dat het forum er het zelfde uitziet als mijn site. Maar ik wil het forum plaatsen in de middelste tabel. Ik heb al wat zitten proberen maar het ging nog niet echt lukken....
Iemand die mij kan vertellen of dit mogelijk is of zit ik gewoon iets te proberen wat gewoon niet gaat lukken ?
Laatst gewijzigd door w0uter op 12 mar 2006, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Je zou in de tabel
kunnen doen(dat is wel PHP). Ik weet niet of dat werkt maar het lijkt me van wel. Ik denk wel dat je de phpBB root variabele moet aanpassen omdat hij dan gaat zoeken vanaf de map waarin de site staat. Je zou dat op kunnen lossen door de site in de forum map te plaatsen.
Code: Selecteer alles
include "phpBB/index.php";
sudo apt-get remove windows
Dat valt op te lossen, het probleem hier is dat enkel de index wordt geincluded, en als je een topic wilt zien, kan dat nietBee schreef:phpBB kan niet zomaar geimporteerd worden zoals jij aangeeft, want er mag bijvoorbeeld niets voordat bepaalde bestanden zijn uitgevoerd verzonden worden naar de browser, en dat doe je nu wel.

Misschien een kromme gedachte van mijn kant, maar is het verbouwen van de topics_anywhere mod geen optie?
Die kun je namelijk wel in een tabel zetten.
Die kun je namelijk wel in een tabel zetten.
KNAVIVO DIERENHULP
Stimuleer verdraagzaamheid. Wees eens wat vaker irritant.
Hoezo?Stef schreef:Mwuah, dan blijft hij niet in dat middelste vlak hè.
Ik denk zelf aan een iframepje.
De topics_anywhere mod kun je plaatsen waar je wilt, anywhere....
Dus als je deze in een tabel zet, in dit geval in de middelste tabel, dan moet het toch kunnen lijkt me, de tabel zelf kun je zo groot maken als je zelf wil,of mis ik weer eens iets?
En, een phpbb forum in een iframe? Ik dacht dat dat niet kon ivm sessies e.d? Of mis ik nu weer iets?
KNAVIVO DIERENHULP
Ja, maar hij wil het forum plaatsen in de middelste tabel, dus ook de index, memberlist, viewtopic, posting e.d. die moeten dus allemaal in de middelste tabel zichtbaar zijn. Topics Anywhere is een doorgeefluik.XP-Rene schreef:Hoezo?Stef schreef:Mwuah, dan blijft hij niet in dat middelste vlak hè.
Ik denk zelf aan een iframepje.
De topics_anywhere mod kun je plaatsen waar je wilt, anywhere....
Dus als je deze in een tabel zet, in dit geval in de middelste tabel, dan moet het toch kunnen lijkt me, de tabel zelf kun je zo groot maken als je zelf wil,of mis ik weer eens iets?
Je moet hem wel juist instellen ja, maar verder zou het geen probleem moeten zijn.XP-Rene schreef:En, een phpbb forum in een iframe? Ik dacht dat dat niet kon ivm sessies e.d? Of mis ik nu weer iets?
of je moet een beetje php kennis hebben 
Voorbeeldje:
http://dev.phpmail.nl/forum/index.html
Er wordt ervoor al output gestuurt, met ob_start() en ob_get_contents() wordt dat gebuffert, en als header gebruikt, en de footer hetzelfde, alleen dan aan het eind.
Echter denk ik dat in dit geval een (i) frame een betere oplossing is.

Voorbeeldje:
http://dev.phpmail.nl/forum/index.html
Er wordt ervoor al output gestuurt, met ob_start() en ob_get_contents() wordt dat gebuffert, en als header gebruikt, en de footer hetzelfde, alleen dan aan het eind.
Echter denk ik dat in dit geval een (i) frame een betere oplossing is.
Ik heb min of meer me probleem opgelost. Ik heb gewoon maar een template aangepast. (ben ik meteen van die subsilver af) En ik heb in deze template maar 2 tabellen om het forum heen gemaakt. Op zich werkt alleen heb ik nog ff een design probleempje...
(Zet geen link neer word misschien als ongewenst ervaren)
(Zet geen link neer word misschien als ongewenst ervaren)
Een type foutje was het probleem. Daarom werd de breedte niet altijd goed gezet.
Wat ik echt totaal niet kan vinden is waar ik de layout staat van profiel. Ik kan van het profiel wel de kant van waarneer een der is aangemeld bewerken maar de andere kant waat onder andere het email adres staat kan ik nergens vinden.
Iemand die weet waat dat staat ? Bij mij in ieder geval niet in profile_view_body.tpl
Wat ik echt totaal niet kan vinden is waar ik de layout staat van profiel. Ik kan van het profiel wel de kant van waarneer een der is aangemeld bewerken maar de andere kant waat onder andere het email adres staat kan ik nergens vinden.
Iemand die weet waat dat staat ? Bij mij in ieder geval niet in profile_view_body.tpl