Bee's Bar

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Gebruikersavatar
Bas
Berichten: 2741
Lid geworden op: 02 dec 2003, 17:38
Locatie: Omgeving Goslar (Duitsland)
Contacteer:

Bericht door Bas » 28 feb 2006, 07:50

En mijn computer heeft de volgende dingen:

1. Maar 512 MB RAM
2. Een te volle harde schijf
3. Een *kots*-grafische kaart
4. Dus alleen een erg trage Aero Express mogelijk...

Daarom neem ik geen (vis)taart. :P

lifeguard
Berichten: 2861
Lid geworden op: 05 jul 2005, 08:20
Locatie: Dakloos
Contacteer:

Bericht door lifeguard » 28 feb 2006, 10:05

tijd voor een upgrade :roll:
Doenwenu.nl Een site over van alles ... zeg maar

Gebruikersavatar
Bas
Berichten: 2741
Lid geworden op: 02 dec 2003, 17:38
Locatie: Omgeving Goslar (Duitsland)
Contacteer:

Bericht door Bas » 28 feb 2006, 10:22

De harde schijf zal dit jaar wel vervangen worden, maar de rest niet. :(

lifeguard
Berichten: 2861
Lid geworden op: 05 jul 2005, 08:20
Locatie: Dakloos
Contacteer:

Bericht door lifeguard » 28 feb 2006, 11:33

zoveel kost het tegenwoordig niet meer ;)
Doenwenu.nl Een site over van alles ... zeg maar

XP-Rene
Berichten: 2168
Lid geworden op: 01 dec 2004, 19:33
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Bericht door XP-Rene » 28 feb 2006, 14:08

Ik vraag me af of het nog steeds een trend is.
KNAVIVO DIERENHULP
Stimuleer verdraagzaamheid. Wees eens wat vaker irritant.

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Bericht door Bee » 28 feb 2006, 15:19

Trainsurfing in ieder geval niet :roll:
... Maar ik modereer (nog) niet.

XP-Rene
Berichten: 2168
Lid geworden op: 01 dec 2004, 19:33
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Bericht door XP-Rene » 28 feb 2006, 15:21

Bee schreef:Trainsurfing in ieder geval niet :roll:
Bij jullie niet nee, daar rijden ze een beetje te hard voor.
Maar websurfing des te meer, op volle snelheid.
KNAVIVO DIERENHULP
Stimuleer verdraagzaamheid. Wees eens wat vaker irritant.

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Bericht door Bee » 28 feb 2006, 15:24

Die NS-tram hier mag maximaal 100, dus het valt wel mee hoor, als je bedenkt dat de normale treinen tussen Alphen en Leiden 130 mogen.
... Maar ik modereer (nog) niet.

lifeguard
Berichten: 2861
Lid geworden op: 05 jul 2005, 08:20
Locatie: Dakloos
Contacteer:

Bericht door lifeguard » 28 feb 2006, 15:50

die 30 km doet het hem ook niet :)
Doenwenu.nl Een site over van alles ... zeg maar

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Bericht door Bee » 28 feb 2006, 16:04

Jawel, want bij 130 zijn bochten in het spoor bijna niet waar te nemen, terwijl bij bochten bij 100 km/u bochten juist heel goed waarneembaar zijn, maar het kan ook aan het gebruikte materiaal liggen.

Tussen Utrecht <-> Alphen a/d Rijn <-> Leiden rijd dit:

Afbeelding
(Dit heet een Mat'64 - 3x Plan V

Tussen Gouda <-> Alphen a/d Rijn rijd dit:

Afbeelding
(En Dit noemen we een A32)

Toch wel een groot verschil :wink:
... Maar ik modereer (nog) niet.

lifeguard
Berichten: 2861
Lid geworden op: 05 jul 2005, 08:20
Locatie: Dakloos
Contacteer:

Bericht door lifeguard » 28 feb 2006, 16:36

Plan V of een Plan T

van een van die 2 ligt de koppeling hoger en zit het dak lager...

ik weet het nu niet precies meer, maar is ook niet boeiend ;)

zijn trouwens mooie trams!
Doenwenu.nl Een site over van alles ... zeg maar

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Bericht door Bee » 28 feb 2006, 18:02

Het is heel simpel:
Plan T is ouder en heeft 4 bakken
Plan V is minder oud en heeft 2 bakken

Die trams zijn van buiten heel smerig (als je de knop op de deur aanraakt heb je meteen zwarte vingers) en rijden heel vaak niet, onder het motto seinstoring. De stoelen zijn planken met een lapje stof en je moet er niet te lang in willen zitten, je hoort echt heel veel lawaai in de treinen (van isolatie hebben ze nooit gehoord). Vooral in de "harmonica" tussen de voor en de achterkant is de herrie niet om aan te horen. En verder constant belletjes, TOK-geluiden als iemand weer eens per ongeluk de STOP-knop aandrukt (hij stopt toch wel bij elk station) en een klein orkest als er weer eens een station groots aangekondigd moet worden.

Het heeft natuurlijk ook voordelen, instappen is veel makkelijker, de ramen zijn lekker groot, kunnen tenminste nog open, trekken lekker snel op, zijn licht en schoon van binnen, en je kan altijd de tijd en de volgende halte zien op de displays. En het is leuk om te zien welke handelingen de machinist doet.

Het is een geslaagd project (want hij zit bijna altijd vol tegenwoordig), maar als het echt door wil gaan naar Leiden (als tram) en Katwijk moet toch de comfort omhoog, het storingspercentage omlaag, en de overstapmogelijkheden op Alphen a/d Rijn en Gouda verbeterd worden (In alphen of 2 minuten of 16 minuten overstap, in Gouda is er helemaal geen fatsoenlijke overstap, altijd lang wachten op iets anders)
... Maar ik modereer (nog) niet.

lifeguard
Berichten: 2861
Lid geworden op: 05 jul 2005, 08:20
Locatie: Dakloos
Contacteer:

Bericht door lifeguard » 28 feb 2006, 18:04

genoeg te doen nog lees ik wel!

en bedankt voor de verheldiring ;)

was er niet een plan U


volgens mij had je de plan v plan t en een plan u :oops:
Doenwenu.nl Een site over van alles ... zeg maar

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Bericht door Bee » 28 feb 2006, 18:07

Inderdaad, je had ook de Plan U, dat was de dieselversie van dit materiaaltype, met als verschil dat deze 3 bakken had.

Ik gebruik de verleden tijd, omdat alle NS Dieseldiensten (en dat zijn er niet zo veel meer) nu allemaal gebruik maken van de Buffel. De meeste Plan U's zijn afgebroken, er waren er geloof ik nog een paar, die te koop stonden (maar wie wil er nu zulke oude treinstellen kopen)
... Maar ik modereer (nog) niet.

lifeguard
Berichten: 2861
Lid geworden op: 05 jul 2005, 08:20
Locatie: Dakloos
Contacteer:

Bericht door lifeguard » 28 feb 2006, 18:08

wat mij betreft heeft de ns buiten de wat nieuwere dubbeldekkers alleen maar zooi.

oja de opvolger van de koploper is ook nog wel redelijk, maar voor de rest, is het allemaal rammelend ijzer
Doenwenu.nl Een site over van alles ... zeg maar

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Bericht door Bee » 28 feb 2006, 18:13

De opgeknapte sprinters mogen er wel zijn, lekker licht van binnen door dat de scheidingswanden transparant zijn, geeft een wat minder gesloten idee. Alleen blijven ze veel herrie maken. Koplopers zitten nog lekker comfortabel, maar die wat oudere dubbeldekkers zijn een ramp. Heb je er wel eens ingezeten als het weer wat warmer (28 graden) is? Dan is het net een rijdende oven met banken die niet zitten en plakken. De nieuwere dubbeldekkers hebben gelukkig airco, dat is wat beter.

Ben ook benieuwd naar die bestelling van ongeveer 80 treinen die de Plan V en Plan T gaan vervangen. En het is mij ook een raadsel wat ze met die verouderde CityPendels gaan doen, die hebben volgens mij geen lang leven meer.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20316
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Paul » 28 feb 2006, 18:15

Soms vraag ik me wel is af welke meer herrie maken, deze:Afbeelding

Of goederetreinen :P

ik ben gek
Berichten: 1496
Lid geworden op: 25 mei 2005, 14:09

Bericht door ik ben gek » 28 feb 2006, 18:20

denk toch de goedere trein :P

Gebruikersavatar
Wout -- w00t
Berichten: 815
Lid geworden op: 07 jan 2005, 12:57
Locatie: Eindhoven, NL

Bericht door Wout -- w00t » 28 feb 2006, 18:27

Idd :P
Geeft geen support aan fora´s zonder copyright

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20316
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Paul » 28 feb 2006, 18:35

ik denk het niet :P

(En, ik denk dat ik het wel weet, me school staat 20 meter van de treinbaan af, en ze komen beide regelmatig langs. Het zal niet veel schelen trouwens :P)

Gesloten