Breedte zoek- en andere brede pagina's in phpBB2

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
w0153r

Breedte zoek- en andere brede pagina's in phpBB2

Bericht door w0153r » 23 feb 2006, 00:35

• Wat is het probleem? De breedte van o.a. de search-pagina
    Wanneer ontstond het probleem? na het toevoegen van mij layout
    Adres van je forum: http://wouterblog.fethard.nl/search.php
    Geïnstalleerde mods: Velen.... daarom werkt ie ook nie meer volledig :lol: maar zodra de layout goed is gaat ie naar andere server en wordt alles opnieuw geïnstalleerd
    Huidige template: Minimalistic
    phpBB versie: 2.0.??...euh nieuwste?
    Waar is je forum gehost: blaat
    Heb je onlangs iets verandert aan je forum? blaat
    Heb je gezocht naar een antwoord? Ja, maar kwam dr niet echt uit...
Overige opmerkingen:
De breedte van phpBB is mijn probleem, dit kan ik in meeste gevallen wel oplossen en ik ben er ook nog mee bezig maar ik ben op zoek naar wat advies. Mijn website is schalend, dus onder alle resoluties de volledige breedte en de hoogte past zich aan aan de inhoud. Mijn probleem is dat de zoek-pagina zo breed is dattie niet meer in mijn layout past, het rechter menu valt bij browsers die de css code position=fixed ondersteunen over de zoek-pagina heen totdat je genoeg naar rechts scrollt en bij browsers die dat niet ondersteunen (zoals IE) moet je zowiezo(als je niet een hele hoge resolutie hebt) naar rechts scrollen wil je het rechter menu zien. Waarschijnlijk is de enige oplossing het verminderen van de inhoud van dergelijke pagina's of dingen onder elkaar zetten ipv naast elkaar, maar ik hoop dat er ook nog iets anders is zoals een template hiervoor oid maar ik kon niks vinden.

btw, het linker menu wordt nog smaller maar aangezien ik die nog niet heb gemaakt is ie nog vrij breed, niet dat dit onderdeel van het probleem is aangezien ik 'm ook op 800x600 bekijkbaar wil krijgen....

*Voor t geval iemand gaat mierenneuken: Ik weet dat niet alle copyrights onder mijn forum staan, hier heb ik voor gekozen omdat ik voorlopig niet mijn footer ver onder in beeld wou hebben, zodra mijn site echt online gaat zal ik de copyrights vermelden...

lifeguard
Contacteer:

Bericht door lifeguard » 23 feb 2006, 07:22

dan zul je pas als je site af is support krijgen ;)

geen copyright! geen support :)
Doenwenu.nl Een site over van alles ... zeg maar

w0153r

Bericht door w0153r » 23 feb 2006, 09:38

ik weet niet eens meer wat er allemaal onder stond man, het is ook maar een test site en dr komt ook geen enkele bezoeker op. Dus wat heeft t voor zin om t dr op te hebben?!
Ik weet wel dat t n stuk of 5regels waren en dat ze de layout behoorlijk langer maakten dan dat ie was, ik had gewoon ff geen zin om ze aan te gaan passen omdat ik wist dat ik dat opnieuw ging doen als de layout af was. Daarnaast het forum werkt niet eens meer dus ik denk niet dat de diegene waar de copyrights naar referreerden überhaupt willen dat hun naam eronder staat... Dus nogmaals: wat heeft t voor zin? Behalve voor die ene bezoeker die ik trek door deze topic.

ooeee, wat zie ik nou? http://www.brocoteam.nl/forum/viewtopic.php?t=10 :lol:
Laatst gewijzigd door w0153r op 23 feb 2006, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.

hendry
Contacteer:

Bericht door hendry » 23 feb 2006, 09:42

w0153r schreef:ik weet niet eens meer wat er allemaal onder stond man, het is ook maar een test site en dr komt ook geen enkele bezoeker op. Dus wat heeft t voor zin om t dr op te hebben?!
Ik weet wel dat t n stuk of 5regels waren en dat ze de layout behoorlijk langer maakten dan dat ie was, ik had gewoon ff geen zin om ze aan te gaan passen omdat ik wist dat ik dat opnieuw ging doen als de layout af was. Daarnaast het forum werkt niet eens meer dus ik denk niet dat de diegene waar de copyrights naar referreerden überhaupt willen dat hun naam eronder staat... Dus nogmaals: wat heeft t voor zin? Behalve voor die ene bezoeker die ik trek door deze topic.
Sorru maar regels zijn regels. http://www.phpbb.nl/faq.php?mode=regels#18
haai

w0153r

Bericht door w0153r » 23 feb 2006, 09:58

hendry schreef:
w0153r schreef:ik weet niet eens meer wat er allemaal onder stond man, het is ook maar een test site en dr komt ook geen enkele bezoeker op. Dus wat heeft t voor zin om t dr op te hebben?!
Sorru maar regels zijn regels. http://www.phpbb.nl/faq.php?mode=regels#18
jah weetik anders zou ik t ook niet gaan vermelden of wel? maar ik vermeldde ook dat ik het zei voordat iemand gaat mierenneuken maw wtfwaarom moet ik me aan die regel houden als het niet eens een werkend forum is, voor mij part ga je die lui mailen of ze überhaupt hun naam wel onder mijn site willen hebben en ik kan je nu al zeggen dat ze dat niet willen, ik heb de template bewerkt, de site werkt niet meer en 80% van de copyrights gaan over dingen die je niet eens te zien kan krijgen op mijn website omdat t niet meer werkt, probeer maar eens iets te posten... en wat je wel te zien krijgt heb ik keurig vermeld: namelijk de copyright van phpBB
nog niet gekeken op de site? dacht ik al....

o en kijk even naar de edit in mijn vorige post :lol:

Bee

Bericht door Bee » 23 feb 2006, 10:02

Als er iemand geen copyright heeft laat je dat aan een moderator over, en ga je niet zelf moderatortje spelen :evil:

De site geeft een 404 fout, dus het is uberhaubt niet te controleren.
... Maar ik modereer (nog) niet.

w0153r

Bericht door w0153r » 23 feb 2006, 10:06

Bij mij doet ie t gewoon hoor :S

Bee

Bericht door Bee » 23 feb 2006, 10:10

Het komt door een combinatie van de helptekst en de grote zoekopdracht velden.

w0153r

Bericht door w0153r » 23 feb 2006, 10:12

jah, mijn vraag is dus: is hier een template voor of een andere simpele oplossing of zal ik echt de inhoud handmatig moeten veranderen?
(ik denk dat ik als ik het handmatig ga doen dingen gewoon onder elkaar ga zetten)

Bee

Bericht door Bee » 23 feb 2006, 10:14

Denk zelf even na:
Je kan de helptekst aanpassen als je denkt dat je alleen maar superslimme gebruikers hebt, kleinere zoekvelden maken voor als je ze niet zo groot wil hebben, je mag toch maar 20 tekens gebruiken, of verzin zelf nog iets anders.

w0153r

Bericht door w0153r » 23 feb 2006, 10:19

Ik heb zelf zat ideeën :wink:
Maar het ging me erom dat het me verbaasde dat hiervoor nog nooit een concrete oplossing is bedacht* die gewoon te dlen of iets valt want ik kan me niet voorstellen dat ik de eerste ben die dat soort pagina's smaller wil...

*of ik kon m niet vinden

Bee

Bericht door Bee » 23 feb 2006, 10:20

Je wil hem waarschijnlijk smaller dan iemand ooit gewenst heeft :wink:

w0153r

Bericht door w0153r » 23 feb 2006, 19:08

ok, t is voor mekaar, nouja half, op 800x600 past t nog niet. Ik denk eraan het rechter menu ook schalend te maken (op t moment is alleen het middelste gedeelte schalend), ff advies graag: goed of slecht idee?

Gesloten