Kop veranderen en kleuren aanpassen

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB2. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Liesbeth

Kop veranderen en kleuren aanpassen

Bericht door Liesbeth » 29 jan 2006, 12:02

Hallo,
Ik ben erg nieuw en een erge leek op phpBB gebied, al heb ik in een paar dagen al veel geleerd :D
Ik probeer nu stap voor stap wat nieuwe dingen op te pakken en heb dit forum al doorgespeurd op de antwoorden, maar kom er niet helemaal uit.
b.v. http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=26365 hierdoor ben ik zover dat ik in ftp de overall header kan vinden, maar dan???? Ik durf niet te gaan experimenteren.

De twee dingen die nu op mijn prioriteitenlijstje staan:
1.De header veranderen (overschrijven), dus als ik iets nieuws heb, hoe plaats ik dat?
2.Hoe verander ik kleuren.
En vergeet niet: ik ben een leek :wink:

XGE_Lithium
Contacteer:

Bericht door XGE_Lithium » 29 jan 2006, 12:59

Liesbeth schreef:Hallo,
Ik ben erg nieuw en een erge leek op phpBB gebied, al heb ik in een paar dagen al veel geleerd :D
Ik probeer nu stap voor stap wat nieuwe dingen op te pakken en heb dit forum al doorgespeurd op de antwoorden, maar kom er niet helemaal uit.
b.v. http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=26365 hierdoor ben ik zover dat ik in ftp de overall header kan vinden, maar dan???? Ik durf niet te gaan experimenteren.

De twee dingen die nu op mijn prioriteitenlijstje staan:
1.De header veranderen (overschrijven), dus als ik iets nieuws heb, hoe plaats ik dat?
2.Hoe verander ik kleuren.
En vergeet niet: ik ben een leek :wink:
De header staat (standaard gezien) bij SubSilver hier:

{ROOT}/templates/Subsilver/images/logo_phpBB

je kunt ook bij de header die je nu hebt, daarbij rechtermuisknop, en dan kijken bij "eigenschappen".. daar staat de link waar je header zich bevind.
Voor je 2e vraag, kun je óf kiezen voor een nieuwe template, of je kunt ze wijzigen via bijvoorbeeld je Admin Control Panel.
Meer info daarover vind je hier: Klik! meer ;)

Verder kun je altijd via de Kennisbank, de Zoekfunctie, de Gebruiksaanwijzing, en uiteraard gewoon hier op het forum terecht.

Nog vragen? :)

Succes :thumb:

Liesbeth

Bericht door Liesbeth » 29 jan 2006, 14:05

Dank je! Ik ga ermee aan de gang.
Bij vragen zie je me wel weer verschijnen :)

Gesloten