Tekst anti copy pasting maken!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
- uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
- niet passen in de gewone supportfora
- interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
- een neutrale of positieve ondertoon hebben
- anders zijn dan bestaande onderwerpen
Tekst anti copy pasting maken!
Is er door middel van een of ander script mogelijk om tekst vanuit je website tekst anti copy pasting te maken??
duidelijk? neeh hea!!
voorbeeld,
mensen kunnen geen tekst meer kopieeren van jewebsite, dus waneer je er met je muis overheen gaat, dat je de tekst niet meer kunt selecteren...
duidelijk? neeh hea!!
voorbeeld,
mensen kunnen geen tekst meer kopieeren van jewebsite, dus waneer je er met je muis overheen gaat, dat je de tekst niet meer kunt selecteren...
Doenwenu.nl Een site over van alles ... zeg maar
- Carlo Claessen
lang leve firefox en knopje bekijk broncode
en ja er zijn uiteindelijk wel een een paar opties om wat meer bescerming te bieden
echter zoals paulus al zegt, erg irritant
veelal zie ik hier ook niet eens het nut van in of heb jij zo een unieke html code en zo een unieke css, dat je die bescherming nodig hebt...
zijn jou berichten op jou site zo aan bepaalde copyrighhts onderheving dat de mensen met trosjes na je site hollen om de teksten te kopieren en op hun sites te zetten????
kan je deze vragen allemaal met ja beantwoorden dan heeft het zin dit soort dingen af te schermen, anders is het gewoon verloren tijd en moeite
en ja er zijn uiteindelijk wel een een paar opties om wat meer bescerming te bieden
echter zoals paulus al zegt, erg irritant
veelal zie ik hier ook niet eens het nut van in of heb jij zo een unieke html code en zo een unieke css, dat je die bescherming nodig hebt...
zijn jou berichten op jou site zo aan bepaalde copyrighhts onderheving dat de mensen met trosjes na je site hollen om de teksten te kopieren en op hun sites te zetten????
kan je deze vragen allemaal met ja beantwoorden dan heeft het zin dit soort dingen af te schermen, anders is het gewoon verloren tijd en moeite
wie heefthet hier over mijn berichten
ik heb het over een website met gedichten die iemand geschreven heeft, en die wil niet dat die gedichten van haar site worden gecopy past

ik heb het over een website met gedichten die iemand geschreven heeft, en die wil niet dat die gedichten van haar site worden gecopy past

- Carlo Claessen
kijk aan die antwoorden heb ik meer!!
thnx paulus en Carlo!! :thumb:
thnx paulus en Carlo!! :thumb:
Op http://www.leejoo.nl op je heel veel scriptjes, volgens mij heb ik er ook eens zien staan die de hele rechtermuisknop uitschakelt, of die ctrl+c/v/x uitschakelt. Moet je maar eens zoeken.
Maar inderdaad. Alles is te omzeilen. Ook als je er tekeningen van maakt. Met Acrobat heb je het zo weer als tekst voor je. Dus hoe dan ook, als je wilt dan krijg je het. Alleen de drempel wordt hoger. Maar met sommige andere dingen wordt het wel weer vervelend. Bijvoorbeeld als je de rechtermuisknop uitschakeld, terwijl je bijvoorbeeld een link wil openen in een nieuw venster. Kan ook wel weer met SHIFT+linkermuisknop, maar het is gewoon storend voor je gebruikers.
Maar goed, dat is iets wat je voor jezelf of met je team moet beslissen.
Maar inderdaad. Alles is te omzeilen. Ook als je er tekeningen van maakt. Met Acrobat heb je het zo weer als tekst voor je. Dus hoe dan ook, als je wilt dan krijg je het. Alleen de drempel wordt hoger. Maar met sommige andere dingen wordt het wel weer vervelend. Bijvoorbeeld als je de rechtermuisknop uitschakeld, terwijl je bijvoorbeeld een link wil openen in een nieuw venster. Kan ook wel weer met SHIFT+linkermuisknop, maar het is gewoon storend voor je gebruikers.
Maar goed, dat is iets wat je voor jezelf of met je team moet beslissen.
jah dat is het nadeel van openbaar maken van eigen stukken , je kunt hem bannen indien je dat wenst ?
met .htaccess
maar met GD (zet je tekst om in een afbeelding) kan ij gewoon nog steeds overtypen. 
met .htaccess
Code: Selecteer alles
order allow,deny
deny from IPhier
allow from all