Installatie probleem, veel foutmeldingen, 404 error

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Lady Elensar

Installatie probleem, veel foutmeldingen, 404 error

Bericht door Lady Elensar » 27 jan 2006, 00:14

Support template:
  • Wat is het probleem?

Als eerste bedank ik degene die de moeite neemt om dit allemaal te lezen heel erg! :)

Ik snap er helemaal niks meer van! :? Ik heb overal gezocht, phpbb.nl, phpbb.com, mensen gevraagd, en ik kom er maar niet uit.

Ik help iemand met het installeren van zijn forum, omdat er telkens een foutmelding kwam.

Elke keer wanneer diegene op submit klikte bij de installatie, kreeg hij vervolgens een 404 error pagina. En ik dus ook. Ik heb van allerlei gegevens geprobeerd, was het niet.

Als ik het opnieuw deed, kreeg ik de foutmelding: 'phpbb_auth_access already exists'.. Ikke kijken in de database: heeft wel iets van 6 tabellen geinstalleerd, en dat was het. Daarna heb ik het nog zo'n 10 keer overnieuw geprobeerd, maar nee hoor. Net zo als in de kennisbank stond, database leegmaken. Heb ik gedaan, zelfs alles verwijderd, alles opnieuw geupload, en geprobeerd enzo. Telkens maar geen succes.

Of ik moest de config.php veranderen. Bleek dat er helemaal niets in stond (0kb), heb ik de config_gen.php uitgevoerd (van zo'n mod, had ik gelezen hier op phpbb.nl), hielp ook niet.

Heb ik er een tweede forum bij gemaakt, nieuwe database enzo, precies hetzelde probleem. Kijk ik later naar m'n eerste database, blijkt dat hij nu wél klopt! (Tenminste, dat denk ik: 69 kb ofzo, 30 tabellen). Raar.

Heb ik met de config_gen.php (want de config.php van het tweede forum was ook leeg) opnieuw de instellingen ingevoerd, maar dan de 1e database opgegeven, en stond er eindelijk wat in de config.php (0,45kb ofzo, maar de gegevens klopten). Deed het forum het nog niet, en kreeg ik deze foutmelding:
    phpBB : Critical Error

Could not query config information

DEBUG MODE

SQL Error : 1146 Table '***_forums.phpbb_config' doesn't exist

SELECT * FROM phpbb_config

Line : 213
    File : common.php
    En dan kijk ik in de database (de 1e dus), maar daar staat wel de phpbb_config in. (De 2e is nog steeds leeg).

Ik snap er niks meer van hoor. Hoe vaak ik ook alles verwijder en opnieuw upload en installeer, hij doet het maar niet. Zo raar. Wat kan het nou zijn?

Iemand vertelde me wel dat er met de databases geknoeid was, dat klopt, die heb ik veranderd van de 2e naar de 1e, (in de config.php) zou dat het zijn dan? Maar bij het installeren wil hij niks installeren, want dan krijg ik die 404 error pagina weer.

Wanneer ontstond het probleem? Tijdens de installatie dus.
    Adres van je forum: http://www.week32.frih.net/forums
    Geïnstalleerde mods: Geen
    Huidige template: subSilver
    phpBB versie: 2.0.19 (gedownload van phpbb.com)
    Host: Frihost
    Heb je onlangs een mod of stijl geïnstalleerd? Nee
    Heb je gezocht naar een antwoord? Jazeker, zelfs naar gevraagd. :(
Overige opmerkingen: Ik hoop dat dit probleem een beetje te volgen is.

En zou iemand vrijdag willen proberen te reageren, want ik ga zaterdag weg :).. Maar als dat niet lukt maakt het niet zoveel uit hoor, dan moet
diegene maar wachten. Ik kan niet meer dan m'n best doen, toch? :?
Laatst gewijzigd door Lady Elensar op 27 jan 2006, 00:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Nymphy

Bericht door Nymphy » 27 jan 2006, 00:17

Het lijkt me inderdaad dat je al genoeg je best gedaan hebt ja :)

heb je al eens geprobeerd om de database zo te installeren (dus gewoon de query's te draaien) en daarna de config.php van de juiste gegevens te voorzien :oops: zo ja dan heb ik er waarschijnlijk ergens overheen gelezen..

Lady Elensar

Bericht door Lady Elensar » 27 jan 2006, 00:19

Hoe bedoel je precies? :oops: Hoe kom ik aan die query gegevens dan?

Bedankt dat je me wilt helpen trouwens. :)

Nymphy

Bericht door Nymphy » 27 jan 2006, 00:22

zal eens even gaan kijken of ik aan die queries kan komen :) :D

edit:

in de download map van phpbb :

phpbb/install/schemas

daar staat de query van de install in : mysql_schema.sql

als je die hebt gedraaid even in de config.php alle goede gegevens zetten en die uploaden

LET OP: ik weet niet of het zo werkt ! het is maar een ideetje wat ik verder nog nooit heb uitgeprobeerd

maar misschien is het het proberen waard ?

Lady Elensar

Bericht door Lady Elensar » 27 jan 2006, 00:28

HUH! :shock:

Hij doet het zomaar opeens.. ik klikte op de link in m'n eerste post, en zie het forum zomaar! Dit is écht raar. Want de vorige dat ik naar het forum wilde gaan, kreeg ik zeker weten die foutmelding. Het spookt hier ofzo :?.

En dan doe ik een half uur er over om m'n verhaal te typen, zo dom. :oops:

Wel ja, ik zie net, alleen de index doet het.. wanneer ik probeer in te loggen wordt ik verwezen naar de install.php van het 1e forum (het installatie scherm dus), die er nog steeds op staat.. moet ik die nu maar verwijderen dan?

Ach, ik kom zo wel iedere keer een klein stapje verder. :? Maar het is echt raar..

-edit-

Ik had niet gezien dat je je bericht geedit had.. ik probeer het ff uit :) dankje

-edit 2-

die query kon ik bij de 2e lege wel uitvoeren, bij de 1e niet op nieuw. Bij de gegevens in de config.php heb ik beide databases uitgeprobeerd, geen van beide werkte. Bij de één kreeg ik een nieuwe foutmelding (volgensmij wanneer ik hem op database 2 had staan) namelijk:
phpBB : Critical Error

Could not query database for theme info

DEBUG MODE

SQL Error : 1064 You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 3
En bij de ander, als ik naar de admin wil gaan, wordt ik wéér doorverwezen naar de install.php (installatie) van het 1e forum.

Lady Elensar

Bericht door Lady Elensar » 27 jan 2006, 01:02

Ik maak ff een bumpje want ik zie dat je nog steeds online bent Nymphy? Als het niet goed is mag je het bericht wel verwijderen hoor. :)

Nymphy

Bericht door Nymphy » 27 jan 2006, 01:04

ik had ook niet gezien dat je al een nieuw bericht geplaatst had :lol:

maarrem.. tja.. als het dan niet werkt zou ik het verder ook niet weten :?

kun je beter even wachten tot morgen de wat meer ervarenen van dat soort dingen online komen..

Lady Elensar

Bericht door Lady Elensar » 27 jan 2006, 01:08

Oke, maakt niet uit. In ieder geval bedankt. Maar dan wacht ik tot morgen. Ik hoop dat er dan ook mensen zijn die me willen helpen. :)

Nymphy

Bericht door Nymphy » 27 jan 2006, 01:19

vast wel :) vind het jammer dat ik je er niet verder mee kan helpen maar ja :)

Bas
Contacteer:

Bericht door Bas » 27 jan 2006, 07:13

Je moet niet vergeten mysql_basic.sql uit te voeren, en een user met user_id 2 te maken ;)

Lady Elensar

Bericht door Lady Elensar » 27 jan 2006, 14:04

Oke, dankje.. maar hoe doe ik die laatste.. (ik zal eerst wel ff zoeken)

en welke database kan ik dan als beste bij het 2e forum gebruiken, de 1e of de 2e?

Lady Elensar

Bericht door Lady Elensar » 28 jan 2006, 11:27

Oke, ik heb het nu zover gekregen dat ik de mysql_basic heb uitgevoerd (bij beide databases).

Een user met als ID 2 was niet nodig, want die waren er al. Ik had toch voor de zekerheid één met een ID 3 aangemaakt, alleen hoe voer je dat wachtwoord in?? Ik heb het wel gedaan in phpmyadmin, maar daarmee kon ik niet inloggen.. want bij de andere users zag je ze ook gecodeerd ofzo.

Ik heb nu het forum wat niet deed verwijderd, en bij het forum wat wél deed (het 2e), beide databases uitgeprobeerd. Werkt wel, alleen bij de ene is de naam van de admin ( ID2) wel geworden zoals ik het heb gemaakt (inc. pw), bij de ander is de admin gewoon 'Admin' (automatisch ofzo?). Maar ik heb er geen idee van hoe ik achter dat wachtwoord kan komen... :oops:

Maar als ik bij het overgebleven forum (de 2e) gewoon de 1e database gebruik, met de admin die ik heb ingesteld, kan ik alles doen, behalve naar m'n ACP! dan krijg ik die 404 error weer.. :(

svenn
Contacteer:

Bericht door svenn » 28 jan 2006, 11:31

http://www.secws.de/md5.php

hier een pasje inzetten en de hash gebruiken.

succes

// edit

id 2 is admin. het paswoord terug krijgen is (praktisch) onmogelijk. je gebruikt de link hierboven . en in phpmyadmin edit je id 2 naar dit paswoord. normaal lukt het wel niet ;)

// edit 2

staan alle files erin ?

http://www.week32.frih.net/forums/admin ... forums.php

hier krijg ik ook een 404 waar normal zou moeten staan hack attempt.

Lady Elensar

Bericht door Lady Elensar » 28 jan 2006, 12:58

Het werkt niet :( Ik heb het wachtwoord van de admin veranderd, maar als ik dan op inloggen klik, krijg ik weer die 404 pagina. En ik heb het bij een gebruiker (gemaakt via mysql/database) ook geprobeerd, maar werkt ook niet, ook die 404 error pagina.

En ik weet zeker dat alle bestanden er in staan. :? Ik snap er echt niks van...

In ieder geval bedankt voor je hulp!

svenn
Contacteer:

Bericht door svenn » 28 jan 2006, 13:25

het vreemde is dat ik geen error krijg ipc die 404 heb je .htaccess staan in je ftp ? die daar iets aangeven ?

ga anders eens te raden bij je host ...

ben je zeker dat ze erstaan kijk nog effe , forummap/admin/index.php

Lady Elensar

Bericht door Lady Elensar » 28 jan 2006, 14:30

Wel, ik snap er niks meer van. :?

Die .htacces staat er wel in.. Ik kan nu niet meer verder kijken want ik ga op wintersport, dus ik vraag degene die ik hiermee help wel of hij iemand anders wil vragen om het op te lossen, en anders de beheerder van de website..

Of ik vraag het zelf wel aan de beheerder, heb hem toch in m'n msn.. Moet degene die ik help alleen 6/7 dagen wachten..ach ja..

Bedankt voor jullie hulp allemaal :) Ik zie over een week wel weer hoe het er allemaal aan toe is :P.

M.v.g.

Lady Elensar

svenn
Contacteer:

Bericht door svenn » 28 jan 2006, 14:31

het beste :) veel sneeuwplezier ;)

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 28 jan 2006, 18:28

Lady Elensar

Bericht door Lady Elensar » 03 feb 2006, 14:09

Bedankt voor de link Paulus, maar het probleem is opgelost. Ik was iemand aan het helpen hiermee, maar omdat ik op wintersport ging heeft hij het aan de beheerder gevraagd, wat hij moest doen. En dat heeft blijkbaar geholpen, zo vertelde hij me. :)

Gesloten