error: file is writable by others!!!
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

error: file is writable by others!!!
hallo,
ik ben nu reeds een maand phpBB aan het uittesten en ben er zeer tevreden over, maar deze week krijg ik constant foutmeldingen wanneer een nieuwe topic of reply wordt uitgevoerd en dit is als volgt weergegeven in de Error log van de server;
[2003-06-19 13:30:39]: error: file is writable by others: (/home/activ8/public_html/activ8/posting.php)
Weet er iemand raad hieromtrent?
Hopelijk ja,
groetjes en tot gauw,
CC
ik ben nu reeds een maand phpBB aan het uittesten en ben er zeer tevreden over, maar deze week krijg ik constant foutmeldingen wanneer een nieuwe topic of reply wordt uitgevoerd en dit is als volgt weergegeven in de Error log van de server;
[2003-06-19 13:30:39]: error: file is writable by others: (/home/activ8/public_html/activ8/posting.php)
Weet er iemand raad hieromtrent?
Hopelijk ja,
groetjes en tot gauw,
CC
...deze moeten standaard staan op CHMOD 644.SuperNova schreef:dit is waarschijnlijk een veiligheidsmelding dat er write-permissies voor anderen op die file staan.
zo kan iemand (met verstand ervan) het aanpassen en daardoor schade aanrichten
je moet de permissies dus veranderen
MessageBoard.nl, gratis phpBB forum hosting
bedankt voor de tip
bedankt alvast voor de tip,
zal deze onmiddelijk uittesten
groetjes,
CC
zal deze onmiddelijk uittesten
groetjes,
CC
ja alles is ok maar ...
ja alles is rechtgetrokken met 644 chmod, maar nu kan ik niet meer in de
admin, wat is de chmod voor de admin folder aub
Re: ja alles is ok maar ...
Dezelfde als de bestanden posting.php e.d. , dus ook 644.cherubcatkin schreef:ja alles is rechtgetrokken met 644 chmod, maar nu kan ik niet meer in de
MessageBoard.nl, gratis phpBB forum hosting
OK alles rechtgetrokken
het was niet 644 maar 755 !!!
zeer belangrijk, ik het een vermoeden dat dit gebeurt is wanneer ik het nederladstalig pakket eropgezet heb.
Permissions... jaja
Een ding vind ik raar en dat is dat de minimum posts instelling bij de ranks in de admin panel niet onthouden worden.
Wat zit hier achter ... een instelling uit te voeren in MySQL?
Tot binnenkort
CC

zeer belangrijk, ik het een vermoeden dat dit gebeurt is wanneer ik het nederladstalig pakket eropgezet heb.
Permissions... jaja
Een ding vind ik raar en dat is dat de minimum posts instelling bij de ranks in de admin panel niet onthouden worden.
Wat zit hier achter ... een instelling uit te voeren in MySQL?
Tot binnenkort
CC