Hoeveel dataverkeer?
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
- uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
- niet passen in de gewone supportfora
- interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
- een neutrale of positieve ondertoon hebben
- anders zijn dan bestaande onderwerpen
Hoeveel dataverkeer?
Hee,
ik ben benieuwd hoeveel een groot forum, zoals dit of spammersheaven bijvoorbeeld, maandelijks gebruikt. Ik ben op zoek naar hosting en met 100 mb ruimte heb je ruimschoots genoeg, maar hoeveel dataverkeer is aan te raden? Het is bedoeld voor een groot forum, moet ik dan denken aan 5 gb per maand of aan de 20?
ik ben benieuwd hoeveel een groot forum, zoals dit of spammersheaven bijvoorbeeld, maandelijks gebruikt. Ik ben op zoek naar hosting en met 100 mb ruimte heb je ruimschoots genoeg, maar hoeveel dataverkeer is aan te raden? Het is bedoeld voor een groot forum, moet ik dan denken aan 5 gb per maand of aan de 20?
éépoks
- XGE_Lithium
- Contacteer:
Re: Hoeveel dataverkeer?
Ik ga er altijd een beetje zo van uit:Epox schreef:Hee,
100 members - 100 posts per dag.. ongeveer rond de 5 tot 10 gb dataverkeer (dan heb je ruim genoeg..)
Dus 1000 members en 1000 posts per dag, zit je in elk geval zeker rond de 20 of meer

Re: Hoeveel dataverkeer?
Is het al een groot forum, of moet je nog helemaal beginnen?Epox schreef:Hee,
-=|Rik|=- kan schadelijk zijn voor de gezondheid.
Krijg toch allemaal de kolere, val voor mijn part allemaal dood.
Krijg toch allemaal de kolere, val voor mijn part allemaal dood.
Dataverkeer is afhankelijk van het aantal bezoekers en van diverse technische aanpassingen van je forum. Als je de stylesheet in de header hebt gebruik je veel meer dataverkeer dan wanneer je bijvoorbeeld een losse stylesheet heeft. Ook diverse andere mods kunnen invloed hebben op je dataverkeer. Je kan dus niet zomaar zeggen: Ja, je forum gaat volgende maand 9,5 GB gebruiken.
... Maar ik modereer (nog) niet.
Bots kunnen meevallen, ik stond bij phpBBMods.nl al in de zoekmachines voordat ik ook maar 50 mods had toegevoegdsvennson schreef:vergeet ook niet de bots eens die je site leuk vinden komen ze masaal.
dus robot.txt is wel interesant.

... Maar ik modereer (nog) niet.
- XGE_Lithium
- Contacteer:
Misschien is het slimmer om eerst een kleiner pakket te kopen (met minder dataverkeer in elk geval), en zodra je forum echt groot en bekend wordt, om dan op te waarderen naar een groter pakket.Epox schreef:Ik moet nog beginnen. Ik heb nu een hostingpakketje met 20 gb dataverkeer gekocht en ik denk dat dat toch wel voldoende is.
Zo kun je wat geld besparen