Zoekfunctie en nieuwe berichten werken niet meer

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
MaineCoon.nl

Zoekfunctie en nieuwe berichten werken niet meer

Bericht door MaineCoon.nl » 19 jan 2006, 19:31

Support template:
  • Wat is het probleem?
    Bij het bekijken van de Nieuwe Berichten sinds laatste bezoek en het zoeken komt onderstaande foutmelding:

Could not delete old search id sessions

DEBUG MODE

SQL Error : 1153 Got a packet bigger than 'max_allowed_packet' bytes

DELETE FROM phpbb_search_results WHERE session_id NOT IN ('cc1c5e5b03e029513c287c2d89f387e7', '9ee0cfe2656cfacf0263f51f7d4c9b4d', '21f94f31e52571e1c13d5381a79a029d', En dan gaat dat zo nog heel lan door

Wanneer ontstond het probleem?
    Vrijdag voor het eerst, maar tegen die tijd dat ik de klachten gezien had (zaterdag) was het vanzelf alweer opgelost.
    Gistermiddag is het weer terug gekomen.
    Adres van je forum:
    http://forum.mainecoon.nl
    Geïnstalleerde mods:
    Heleboel waaronder de portal mod
    Huidige template:
    subSilver welke ik zelf heb aangepast qua kleuren en iconen
    phpBB versie:
    2.0.18
    Host:
    Mihosnet
    Heb je onlangs een mod of stijl geïnstalleerd?
    Nee, wel paar maand geleden van 2.0.8 -> 2.0.18
    Heb je gezocht naar een antwoord?
    Ja zowel hier als op phpbb.com veel gezocht en berichten bekeken, maar heb niet een geschikt antwoord kunnen vinden. Aangezien de meesten deze mysql fout kregen bij prunen en weer anderen bij het zoeken.
    Ik heb wel n.a.v. een bericht de search_results tabel geexporteerd en daarna leeggegooid, maar dat heeft ook niet geholpen.
Overige opmerkingen:
Hopelijk dat hier iemand een oplossing heeft voor het probleem of een link naar een eerdere oplossing van het probleem. Want het zoeken naar een antwoord werkt op phpbb.nl en phpbb.com verre van ideaal ;).

Bee

Bericht door Bee » 19 jan 2006, 19:53

Neem contact op met je host, het ligt aan de MySQL configuratie, en even upgraden naar 2.0.19 is van cruciaal belang, zelfs als het probleem niet gerelateerd is.
... Maar ik modereer (nog) niet.

MaineCoon.nl

Bericht door MaineCoon.nl » 19 jan 2006, 20:00

Bee schreef:Neem contact op met je host, het ligt aan de MySQL configuratie, en even upgraden naar 2.0.18 is van cruciaal belang, zelfs als het probleem niet gerelateerd is.
Inmiddels heb ik ook al een mailtje naar mijn host gestuurd.

Het forum is al 2.0.18, dus dat zal niet wat helpen, maar wellicht dat je 2.0.19 bedoelde?

Trouwens kan het kwaad als de tabel phpbb_search_results geleegd is of kunnen er dan dingen in de war raken? Even voor de duidelijkheid de fout was al voor het legen van die tabel, het legen leek mij misschien een oplossing.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 19 jan 2006, 20:58

Volgens mij hoort het legen juist de oplossing te zijn, want hij probeert deze al te verwijderen.

MaineCoon.nl

Bericht door MaineCoon.nl » 19 jan 2006, 21:11

paulus schreef:Volgens mij hoort het legen juist de oplossing te zijn, want hij probeert deze al te verwijderen.
Bedankt voor de reactie.

Misschien dat het ook wel gewerkt heeft alleen pas na een paar uur merkbaar.
Want zojuist keek ik en was de error verdwenen en werkt het weer naar behoren.
Ik vrees alleen dat de error binnenkort dan wel weer zal verschijnen, zolang er nog geen definitieve oplossing is.

Als er nog andere mogelijke oplossingen zijn, behalve dat de hostingbedrijf dit moet aanpassen zou ik dat graag horen. Het hostingbedrijf had ik namelijk al een mail gestuurd, maar helaas nog geen antwoord op terug gehad. Normaal zijn ze altijd erg snel en goed met het verlenen van ondersteuning, dus dat het nu wat langer duurt is natuurlijk wel lastig maar zeker nu het probleem (tijdelijk) verholpen is vindt ik dat geen groot probleem.

Gesloten