2 forums in 1, mogelijk?
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

2 forums in 1, mogelijk?
hallo allemaal
ik heb een vraag...
is het mogelijk om 2 forums in 1 te gebruiken?
het zit zo: ik werk met gratis hosts en de ene zit nogal vol, en ik zou nog graag een rpg willen (adr) dus kan ik die 2 forums samen gebruiken?
2 forums --> 1 forum maken?
alvast bedankt
funyboyke
ik heb een vraag...
het zit zo: ik werk met gratis hosts en de ene zit nogal vol, en ik zou nog graag een rpg willen (adr) dus kan ik die 2 forums samen gebruiken?
alvast bedankt
funyboyke
staat dat negens duidelijk uitgelegd?paulus schreef:Ja, het is mogelijk, maar het is niet simpel, en je moet er enige php kennis voor hebben(En een van de twee hosts moet connecties vanaf buitenaf toestaan
)

want ik heb niet zoveel php kennis
en die conectie buitenaf van de hosts... het zijn wel 2 keer dezelfde hosts provider

en bedankt voor je... super snelle reactie

-
Re: 2 forums in 1, mogelijk?
Ik neem aan dat je je database bedoeld die vol zit.funyboyke schreef:hallo allemaal
ik heb een vraag...
alvast bedankt
funyboyke
Zonder veel php kennis wordt t zwaar maar t blijft een uitdaging

Probeer eens te kijken op phphulp.nl of phpfreakz.nl ofzo. Zoek eerst hoe je een verbinding maakt naar een database en probeer dan een verbinding te maken met een externe database.
dat is 1 van de stappen die moet lukken
Kijk dan eerst een op de site van de host, of dat wel kan, lijkt me zowiezo al handiger. Ten tweede, naast dat, zal er nog wel meer aangepast moeten worden als enkel de database connectie. Anders heb je op beide hetzelfde forum, en dat is niet de bedoeling, op de ene wil je een deel, en op de andere, en dat is juist het moeilijk 

forums is antwerpsYoKev schreef:BTW, Forum meervoud is Fora

en euh database vol??? nee gewoon, ik zal het nog eens wat meer uitleggen

dus ten eerste ik werk met de gratis hosting van byethost.com
byethost heeft 4 mogelijk heden, en ik heb degene met veel dataverkeer en een andere met een grote opslag capaciteit
dus die met een grote hoeveelheid dataverkeer die gebruik ik als echt forum de andere is test forum
maar ik zit nu al aan 40% van men maximum opslag ruimte
en ik zou nog meer games in men arcade gedeelte willen
en ik zou nog een rpg willen (adr) die heeft ook veel (zware) uitbreidingen
en het forum heeft nog maar 4 members, maar volgende week gaat het echt van start dus dan beginnen de posten
alvast allemaal bedankt voor jullie reacties

ik kan wel 2 databases aanmaken, maar idd, byethost is niet zo ideaal, maar ik ga voorlopig gewoon afwachtenXanland schreef:Maar het nadeel van byethost.com is dat ze geen externe databases ondersteunen, zodat je op de één dat hebt en de ander dat!
afwachten tot het forum goed loopt en dan kan ik zien of ik genoeg plaats heb
toch bedankt allemaal :thumb: