domeinnaam 'expired' wat nu?

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Plaats reactie
Imre
Contacteer:

domeinnaam 'expired' wat nu?

Bericht door Imre » 17 jan 2006, 21:41

Ik kwam gister op mijn website, zie ik iets totaal anders! Mijn domeinregistratie blijkt verlopen te zijn.

Ik heb het domein gekocht toen ik een hostingpakket nam, dus het staat via de host (toastyhost.com) geregistreerd. Ik heb hen gemaild, maar ze hebben tot nu toe niet gereageerd. Inmiddels heb ik ook enom.com gemaild, het bedrijf waar toastyhost de domeinnaam geregistreerd heeft, maar zij zeggen weer dat ik bij toasty moet zijn. :roll: Toasty reageert wel vaker traag, en ik wil dit natuurlijk zo snel mogelijk geregeld hebben.

Iemand enig idee hoe ik mijn site weer online krijg? Met mn webruimte is niets mis, het gaat puur om de domeinnaam http://www.thebulletreviews.net

YoKev
Contacteer:

Bericht door YoKev » 17 jan 2006, 22:21

Ze zijn vast niet 24 uur online ;)
Wijziging: Dit is euh.. mijn siggy!

headout
Contacteer:

Bericht door headout » 18 jan 2006, 08:42

YoKev schreef:Ze zijn vast niet 24 uur online ;)
Geef dan geen antwoord als je toch niets zinnigs weet :?

http://www.dnsstuff.com/tools/whois.ch? ... eviews.net
Zo te zien is het domein niet op jouw naam geregistreerd, is zeker handig om als dit achter de rug is er bij je hoster op aan te dringen dat men het domein op jouw naam moet gaan zetten. Anders heb je weinig in de melk te brokkelen.

Het domein zit op dit moment in een "redemption period". Dat is erg slorig van je hoster, Enom heeft namelijk diverse mogelijkheden om dit te voorkomen.
How do I get a name back that is in the Redemption Period or Pending Delete status?

You must contact the previous registrar to buy back a domain in the Redemption Period. One cannot recover domains in the "Pending Delete" status.

Following is the process if the domain was registered through eNom:

eNom Redemption Period Process

* Once deleted from our database, it falls into the 30-day holding status called Redemption Period at VeriSign and NeuLevel, (called Pending Delete at PIR.org).
* Should you want to retrieve the domain during Redemption, there is a fee to you plus the cost of the renewal for all TLDs.
* Only the previous registrant has the right to request the domain back. All others must wait until the registry drops the domain.
Zoek opnieuw contact met je hoster. Op 13 februari 2006 komt je domein in een pending delete status en ben je het domein kwijt. Met een heel beetje geluk kun je het domein daarna opnieuw registreren, maar meestal mislukt dit is iemand je voor. Zeker met droppende domeinnamen kun je er zeker van zijn dat deze opnieuw geregistreerd worden.
http://phpbb3.nl Jouw gratis forumprovider!

mac-rolec
Contacteer:

Bericht door mac-rolec » 18 jan 2006, 12:45

Ik zou daarna naar een nieuwe host gaan. Een fatsoenlijke host registreert een domeinnaam op jouw naam, zodat jij ook daadwerkelijk eigenaar bent.

headout
Contacteer:

Bericht door headout » 18 jan 2006, 18:14

mac-rolec schreef:Ik zou daarna naar een nieuwe host gaan.
Probleem 1: dat kan niet tijdens de redemption period. Probleem 2: staat nog niet op zijn naam.

Hmm, lot's of problems to solve :(

YoKev
Contacteer:

Bericht door YoKev » 18 jan 2006, 20:42

headout schreef:
YoKev schreef:Ze zijn vast niet 24 uur online ;)
Geef dan geen antwoord als je toch niets zinnigs weet :?
Lees goed voordat je iets zegt :?

Hij heeft gister contact genomen en geen opdracht, dat bedoel ik. LEZEN! :evil:

headout
Contacteer:

Bericht door headout » 18 jan 2006, 20:49

YoKev schreef:Hij heeft gister contact genomen en geen opdracht, dat bedoel ik. LEZEN! :evil:
Nogmaals: Geef dan geen antwoord als je toch niets zinnigs weet. Of wou je zeggen dat hij/zij iets met jouw antwoord mee opschiet? :roll:
De vraag is duidelijk:
Iemand enig idee hoe ik mijn site weer online krijg? Met mn webruimte is niets mis, het gaat puur om de domeinnaam

YoKev
Contacteer:

Bericht door YoKev » 18 jan 2006, 21:44

headout schreef:
YoKev schreef:Hij heeft gister contact genomen en geen opdracht, dat bedoel ik. LEZEN! :evil:
Nogmaals: Geef dan geen antwoord als je toch niets zinnigs weet. Of wou je zeggen dat hij/zij iets met jouw antwoord mee opschiet? :roll:
De vraag is duidelijk:
Iemand enig idee hoe ik mijn site weer online krijg? Met mn webruimte is niets mis, het gaat puur om de domeinnaam
Nogmaals, LEZEN! :arrow:
Ik heb hen gemaild, maar ze hebben tot nu toe niet gereageerd. Inmiddels heb ik ook enom.com gemaild, het bedrijf waar toastyhost de domeinnaam geregistreerd heeft, maar zij zeggen weer dat ik bij toasty moet zijn. Toasty reageert wel vaker traag, en ik wil dit natuurlijk zo snel mogelijk geregeld hebben.

headout
Contacteer:

Bericht door headout » 18 jan 2006, 21:45

YoKev schreef:Nogmaals, LEZEN! :arrow:
Ja hoor, dat doe ik. Fijn dat je nog steeds geen enkel zinnig antwoord hebt gegeven, behalve dan op de vraag of het wellis dan wel nietis moet zijn.

YoKev
Contacteer:

Bericht door YoKev » 18 jan 2006, 22:20

Die heeft meneer slimbo al gegeven :lol:

Bee

Bericht door Bee » 19 jan 2006, 19:43

Ga even ergens anders de lolbroek uit hangen, en niet mensen irriteren hier.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Plaats reactie