ik zie de randen overigens niet in de forum index wel in de subfora/* General page style */
a:link,a:active,a:visited,a.postlink{font-size:13px;color:#660000;text-decoration:none}
a:hover{color:#dd6900}
[css] rand om buttons
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

[css] rand om buttons
Ik ben het fisubsilver.css aan het aanpassen naar mijn eigen kleur wensen. Ik heb de kleur van "links" gewijzigd in #66000 en tevens het lettertype. Maar dit heeft effect dat er nu ook een rand om de post knoppen komt te staan in deze kleur en zie ik lelijke randen om de buttons die ik eerst niet zag. Zie ik iets over het hoofd? Hoe kan ik die randen wegkrijgen , maar wel de kleur van de tekstlinks bewaren:
- Lady Elensar
Je hebt het over links en knoppen, maar als je een textlink aanpast, dan kan er toch niets veranderen aan een button? Of anders, is het geen border? Dan zou het mss helpen als je iets van border: none; of border: 0;
Maar als je zelf buttons maakt, zou het ook nog wel is door de achtergrond kleur kunnen komen, dat je van die 'randjes' om je buttons ziet. Zoals bij deze smiley.
Maar als je zelf buttons maakt, zou het ook nog wel is door de achtergrond kleur kunnen komen, dat je van die 'randjes' om je buttons ziet. Zoals bij deze smiley.
Code: Selecteer alles
a img { border: none; }

- DaMnNaTiOn
- Contacteer:
CSS wil weten wat voor type eenheid je gebruikt, omdat de keuze daarin veel groter is dan in bijvoorbeeld HTML. Nu maakt het bij 0 niet uit, maar het is een goede en zeer verstandige gewoonte het wel te doen.DaMnNaTiOn schreef:Waarom zou dat niet netjes zijn door alleen 0 in te vullen?
Het werkt en het is goed CSS, je code is daardoor ook veel simpeler
-edit- solid erbij is ook niet nodig
... Maar ik modereer (nog) niet.
- DaMnNaTiOn
- Contacteer:
bedant voor de reacties. Ik heb verder geen kaas gegeten van css, kom momenteel nog neit verder dan het aanpassen van kleurcodes van een bestaande css. de regel : img{border:0 solid} heb ik gehaald uit het originele css bestand waar ik mee was begonnen, erwas blijkbaar iets weggevallen met editten waardoor ik ineens die randen om linkpics kreeg. Weet dus niet eens wat : solid verder betekend in css. Voor mij is het belangrijkste dat het doet wat ik wil