[KIJK] Vakantie forum

Bezig met een stijl voor je website? Of voor heel de community? Laat hem ons zien.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Goudboog

[KIJK] Vakantie forum

Bericht door Goudboog » 11 dec 2005, 14:24

Hallo,

Ik las onlangs een artikel over forums waarin gezegd werd dat het beter is te wachten met het opzetten van een forum nadat je behoorlijk wat bezoekers hebt gegenereerd.

Dit omdat er anders een kaal en leeg forum nieuwe bezoekers kan afschrikken en er weinig animo is om als eerste een bericht te plaatsen.

Ben het hier wel mee eens maar kon uiteraard helaas niet wachten om een forum op mijn nieuwe site te plaatsen :)

Ik zou graag jullie mening willen hebben over het forum en of de stijl van het forum wel aansluit op de rest van mijn website.

Kritische kanttekeningen zijn meer dan welkom!

Alvast bedankt voor je reactie!
Laatst gewijzigd door Goudboog op 09 aug 2006, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Phpbb-cerphus

Bericht door Phpbb-cerphus » 11 dec 2005, 14:27

Het heeft nog een beedje veel weg van het originele SubSilver.
Kleuren zijn goed gekozen.
Ik vind het wel mooi.
maar misschien kun je wat doen aan de images zoals: forum_closed erc^^
:thumb:
weet ik

Goudboog

thanx

Bericht door Goudboog » 11 dec 2005, 14:30

Ja dat klopt,

Het subsilver thema zie je nog wel duidelijk terug. Vindt het zelf toch een van de betere templates.

Orginaliteit is leuk maar als een forum niet-functioneel wordt dan heb je er ook niets aan :)

Daar had ik zelf overheen gekeken, die icons om je in te loggen. Ga er vandaag wat aan doen!

Bedankt voor de tip!

Leipo
Contacteer:

Bericht door Leipo » 12 dec 2005, 17:46

Zou toch 3 kleine aanpassingen doen eerlijk gezegd.

1. Blauwe lijntje voor cellpic weghalen.
2. Cellpic doortrekken naar de ander.
3. Misschien de header kleur laten doorlopen naar het forum zodat het 1 mooi geheel lijkt.

Zijn maar tips, de rest ziet er mooi uit .. ;)
[+] Isento at DeviantArt

Lady Elensar

Bericht door Lady Elensar » 12 dec 2005, 20:02

Volgensmij heb je alleen de kleuren veranderd.. :| En ik vind hem eigenlijk niet zo mooi. Hoewel de kleuren wel weer bij het onderwerp passen. Maar ja, smaken verschillen hè. :)

Edit: heb je trouwens mods geinstalleerd?

Goudboog

hey

Bericht door Goudboog » 12 dec 2005, 20:36

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb geen mods geinstalleerd.

Ik denk dat ik nog zo'n shout-box erbij wil zetten welke ik terugzag op een aantal andere forums. Altijd leuk wat extra interactiviteit.

En ja Lady, je hebt gelijk. ik mag er wel wat meer aan doen aangezien je commentaar net als die van phpbb-cerphus terecht is. Tís nog erg veel subsilver achtig. Heb me voornamelijk geconcentreerd op de kleuren en geprobeerd het 1 geheel te laten lijken met de stijl van de site zelf.

Leipo, ook bedankt voor de tips. Ga er werk van maken want je punten zijn terecht. Met name het blauwe lijntje voor cellpic. Dat is gewoon slordigheid van mijn kant.

Leuk om te zien dat er zoveel mooie forums gemaakt worden. Ik zie dat mijn forum veel minder spectaculair is dan een aantal pareltjes die ik in deze show-off afdeling heb gezien. Echter kan ik niet al te frivool zijn wat het forum betreft. Dat zou denk ik weer niet passen bij het onderwerp van mijn website.

Indien er meer tips of kritische kanttekeningen zijn, ze zijn zeer welkom :)

Thanks

svenn
Contacteer:

Bericht door svenn » 13 dec 2005, 20:44

Leipo schreef:Zou toch 3 kleine aanpassingen doen eerlijk gezegd.

1. Blauwe lijntje voor cellpic weghalen.
2. Cellpic doortrekken naar de ander.
3. Misschien de header kleur laten doorlopen naar het forum zodat het 1 mooi geheel lijkt.

Zijn maar tips, de rest ziet er mooi uit .. ;)
sluit ik me volledig mee aan , echter je gebruikt heel erg strakke kleuren mss moet je ze wat afzwakken zodat ze minder fel tonen ..

anders ziet hij er wel goed uit ..

Goudboog

Bericht door Goudboog » 14 dec 2005, 05:46

Goedemorgen,

Ok, punt 1 opgelost. Het blauwe lijntje is weg en veranderd naar een wat lichtere kleur.

punt 2, het doortrekken van cellpic lukt me (op dit moment nog) niet
punt 3, het overlaten lopen van de headerkleur zodat het meer 1 geheel wordt is ook geen succes geworden.

mmmm maar ik blijf testen en verschillende zaken proberen.

Ben redelijk nieuw met phpbb dus dat duurt wel even voordat dat klaar is

Anyway, ook de eerste mod eringezet: de shoutbox. Uiteraard direct weer een nieuwe support aanvraag gedaan in de mod support afdeling.

Je blijft bezig he :bier:

Gesloten