Hallo, omdat ik een kersverse php-newbie ben, denk ik dat ik een vrij domme vraag stel...maar toch een probleempje waar ik middels Google ook niet uit kan komen. Ik heb gister geleerd dat ik ook variabelen kan meegeven middels een url, helemaal geweldig is dat. Echter nu wil ik een variabele meegeven met een "include-opdracht". Dit doe ik hetzelfde als bij een link...maar wil het niet werken. Verschillende varianten met aanhalingstekens heb ik ook geprobeerd. Hier mijn bescheiden stukje code: (in mijn echte code is dit verwerkt in wat if-statements, maar de fout zit op zeker in deze regel):
<?php
include("subcatagorie.php?argument=audio");
?>
Natuurlijk wil ik hiermee een php-pagina openen ergens in mijn index.php, en de inhoud van die subcatagorie.php moet afhankelijk zijn van het meegegeven argument (in dit geval "audio")
Anyway, wanneer ik hetzelfde probeer zonder argumenten gaat het prima (uiteraard nadat ik subcatagorie.php heb aangepast, zodanig dat deze de variabele "argument" niet hoeft te gebruiken. Maar wanneer ik dat argument meegeef, krijg ik de volgende melding:
Warning: include(subcatagorie.php?argument=audio) [function.include]: failed to open stream: Invalid argument in d:\wamp\www\index.php on line 334
Warning: include() [function.include]: Failed opening 'subcatagorie.php?argument=audio' for inclusion (include_path='.;C:\php5\pear') in d:\wamp\www\index.php on line 334
Een flinke lap tekst, voor waarschijnlijk een simpele beginnersfout?
m.v.g. Chris
variabele mee met include
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Bedankt, Paulus
Ai ai....en wat moet ik nu?
Ik zou graag een sub-pagina willen openen in mijn index, via links op mijn index. Maar deze subpagina moet wél afhankelijk zijn van een variabele (iedere link heeft een andere variabele) ...Dus toch voor iedere subpagina een aparte php-file maken, of....?
Denk dat ik m heb. Makkie eigenlijk....
globale variabele maken, en deze in mijn if-statements meteen veranderen in bijvoorbeeld "audio". In subcatagorie.php, word die weer verder gebruikt voor verwerking....
m.v.g. Chris
Ai ai....en wat moet ik nu?
Ik zou graag een sub-pagina willen openen in mijn index, via links op mijn index. Maar deze subpagina moet wél afhankelijk zijn van een variabele (iedere link heeft een andere variabele) ...Dus toch voor iedere subpagina een aparte php-file maken, of....?
Denk dat ik m heb. Makkie eigenlijk....
globale variabele maken, en deze in mijn if-statements meteen veranderen in bijvoorbeeld "audio". In subcatagorie.php, word die weer verder gebruikt voor verwerking....

m.v.g. Chris