Aanpassen kleuren Moderator+Admin
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

- XGE_Lithium
- Contacteer:
Aanpassen kleuren Moderator+Admin
Hoi,
Ik gebruik voor mijn forum, de Chunkstyle template. Deze is lichtblauw/grijs, dus de kleuren van de Admin/moderators vind ik hier niet erg mooi bij passen (oranje+groen)
Is het mogelijk om die kleuren te wijzigen, zonder daarvoor een speciale mod in te bouwen? Zoja; welke files moet ik dan editen? En wat moet gewijzigd worden?
Ik had op phpBBhacks.com al een aantal mods gevonden, maar als het ook zonder mod kan, is het helemaal fantastisch :thumb:
Alvast bedankt
Lithium
Ik gebruik voor mijn forum, de Chunkstyle template. Deze is lichtblauw/grijs, dus de kleuren van de Admin/moderators vind ik hier niet erg mooi bij passen (oranje+groen)
Is het mogelijk om die kleuren te wijzigen, zonder daarvoor een speciale mod in te bouwen? Zoja; welke files moet ik dan editen? En wat moet gewijzigd worden?
Ik had op phpBBhacks.com al een aantal mods gevonden, maar als het ook zonder mod kan, is het helemaal fantastisch :thumb:
Alvast bedankt
Lithium
- Lady Elensar
- XGE_Lithium
- Contacteer:
Ik zal eens even kijken.. bedankt :thumb:Lady Elensar schreef:Dat kun je toch zo in je ACP wijzigen? Alleen de Code text colour en de Main table header text colour veranderen mee.
En waarom wil je geen mods gebruiken? Terwijl dat (vaak) veel makkelijker is...
// Edit;
Welke file moet ik dan wijzigen? Ik neem aan via Styles -> managament?
maar wat moet ik dan wijzigen?
- Lady Elensar
Ergens onderaan, zie je dit staan:
Font Colour 1: #444444 Quote & copyright text
Font Colour 2: #006600 Code text colour
Font Colour 3: #FFA34F Main table header text colour
Kleur 1 is ook de kleur van de quote, en de kleur van het copyright.
En kleur 3 is de kleur die je ook in de tabel koppen (die blauwe balken van subSilver bedoel ik) terug ziet.
(De codes van de kleuren heb ik even de goede kleur gegeven, weet je dat ook meteen
).
Edit: Via Styles Admin > Management idd.
Kleur 1 is ook de kleur van de quote, en de kleur van het copyright.
Kleur 2 is ook de kleur die je terug ziet in een code.Kleur 1 is ook de kleur van de quote, en de kleur van het copyright.
Code: Selecteer alles
Kleur 2 is ook de kleur die je terug ziet in een code.
(De codes van de kleuren heb ik even de goede kleur gegeven, weet je dat ook meteen

- XGE_Lithium
- Contacteer:
Dus als ik Font Colour 2 wijzig, wijzig ik de kleur van de Moderator, en bij Font Colour 3 wijzig ik de kleur van de Admin..=Lady Elensar schreef:Ergens onderaan, zie je dit staan:
Kleur 1 is ook de kleur van de quote, en de kleur van het copyright.Kleur 2 is ook de kleur die je terug ziet in een code.Kleur 1 is ook de kleur van de quote, en de kleur van het copyright.En kleur 3 is de kleur die je ook in de tabel koppen (die blauwe balken van subSilver bedoel ik) terug ziet.Code: Selecteer alles
Kleur 2 is ook de kleur die je terug ziet in een code.
(De codes van de kleuren heb ik even de goede kleur gegeven, weet je dat ook meteen).

- Lady Elensar
En hoe scheid ik kleur 3 van admin en tabel text? Ik wil namelijk witte tabel tekst, en donker rode admins..Lady Elensar schreef:Font Colour 1: #444444 Quote & copyright text
En kleur 3 is de kleur die je ook in de tabel koppen (die blauwe balken van subSilver bedoel ik) terug ziet.
Kev
Wijziging: Dit is euh.. mijn siggy!
- Lady Elensar
Dan moet je denk ik je template.css aan gaan passen. Moet je wel in je overall_header.tpl the link in de head wijzigen, dat hij naar je template.css verwijst, of je wijzigt de style in je overall_header.tpl zelf.
Maar dat weet ik zelf ook niet zeker.. Wordt dan naar de instellingen van je .css gekeken, en niet meer naar de instellingen in je Style Management? Hoe zit dat eigenlijk...
Maar dat weet ik zelf ook niet zeker.. Wordt dan naar de instellingen van je .css gekeken, en niet meer naar de instellingen in je Style Management? Hoe zit dat eigenlijk...