Bericht
door seepaert » 05 dec 2005, 11:28
Ik heb het inmiddels voor elkaar, maar niet helemaal volgens bovenstaand artikel.
Ik heb een stijl gebasseerd op subSilver, maar bewaard als een kopie onder een nieuwe naam. Ik was er al achtergekomen, dat je die nieuwe naam in een groot aantal tpl-files door moet voeren.
Het CSS in subSilver staat standaard uit en dat vond ik best wel verrassend. Het kan aangezet worden door in de overall_header het uitroepteken en de streepjes voor het woord link te verwijderen.
Alle definities staaan er nu eigenlijk dubbel in, namelijk in "harde" gegevens (kleuren, lettertypen e.d..) in het CSS en ook nog een keer in de overall_header zelf maar nu met bij al die gegevens een verwijzing naar een variabele, die je dan in het stijl management kunt aanpassen.
Ik heb de indruk, dat het CSS dan toch de doorslag geeft, maar dat wil ik graag eens van een expert bevestigd horen.
Omdat in de tekst in de overall_header wordt gesuggereerd dat het handig is alle definities te verwijderen, als het CSS aktief gemaakt is, kwam ik op het lumineuze idee om die inklusief de verwijzingen naar de variabele in het CSS te kopieren.
Dat werkt van geen kanten! Mijn forum, dat gelukkig nog niet publiek is, vertoonde plotseling zwarte tekst op een diepblauwe achtergrond en meer van dat fraais.
Uiteindelijk heb ik met een uitdraai van theme_info ernaast alle aanpassingen in harde gegevens in het CSS doorgevoerd. Volgens mij heb ik daardoor het stijl management buiten spel gezet (behalve daar, waar geen overall_header boven staat, zoals in het admin panel).