SMF, phpbb2 of Vbulletin?
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

-
SMF, phpbb2 of Vbulletin?
Ik denk dat dit de grootste 3 forumsoftware zijn.
Ik zou graag aan jullie vragen wat jullie nu van die vinden.
De mijne:
Vbulletin
Prachtig forum. Heeft oneindig veel mogelijkheden en is persoonlijk veel beter dan phpbb2 maar kost dan ook weer (veel) geld.
phpbb2
Een heel goed beginnend forum wat simpel uit te breiden is. Er bestaan enkele heel goede en mooie hacks voor. En vooral gratis!.
SMF
Ik kende het nog niet maar nu ben ik op een forum geregistreerd dat SMF gebruikt. Nu gebruik ik het al een goede 2 uur en is persoonlijk veel meer uitgebreider dan phpbb2. Ook meer gebruiksvriendelijker. Wat minder is dat er niet zo heel veel hacks voor zijn maar wel een pluspunt is dat het gratis is.
Ik zou graag aan jullie vragen wat jullie nu van die vinden.
De mijne:
Vbulletin
Prachtig forum. Heeft oneindig veel mogelijkheden en is persoonlijk veel beter dan phpbb2 maar kost dan ook weer (veel) geld.
phpbb2
Een heel goed beginnend forum wat simpel uit te breiden is. Er bestaan enkele heel goede en mooie hacks voor. En vooral gratis!.
SMF
Ik kende het nog niet maar nu ben ik op een forum geregistreerd dat SMF gebruikt. Nu gebruik ik het al een goede 2 uur en is persoonlijk veel meer uitgebreider dan phpbb2. Ook meer gebruiksvriendelijker. Wat minder is dat er niet zo heel veel hacks voor zijn maar wel een pluspunt is dat het gratis is.
-
- Contacteer:
Stef had het natuurlijk beter kunnen motiveren, maar ik denk dat hij verstandig genoeg is om ook met een eerlijke blik naar de andere systemen te kunnen kijken. Ik kan in ieder geval wel, voor zover mogelijk, een objectieve mening vormen over de "concurrenten", ondanks mijn ondersteunende functie voor phpBB.paulus schreef:Logische he, voor een phpbb support forum moderator
vB is wel degelijk vele malen uitgebreider dan phpBB, dat is een feit. Dat is ook niet meer dan logisch, gezien de data waarop de finals uitkwamen. Respectievelijk de laatste series, te weten 3.5.x en 2.0.x, kwamen in november 2005 en april 2002 uit. Bovendien werkt er een fulltime betaald team aan vB, en moet de ontwikkeling van phpBB het hebben van vrijwilligers en hun vrije uurtjes.wizzzzzzzz schreef:VB bulletin ken ik maar moet eerlijk zeggen voor mij als gebruiker en beheerder van een phpbb forum is phpbb toch bijna te vergelijken met vb bulletin...
Dus jah phpBB forums voor mij
Je kunt deze paketten dus niet eerlijk met elkaar vergelijken. Pas als phpBB 3.0 uit komt, is een nieuwe objectieve vergelijking min of meer mogelijk, maar zelfs dan moet je onderscheid blijven maken tussen open source en betaalde licenties.
Als mijn vrije tijd het toelaat, zal ik na de release van phpBB3 de nieuwe, op dat moment gratis verkrijgbare forumsystemen tegen elkaar vergelijken in een nieuwe test.
-
- Contacteer:
Vandaar dat ik ook stelde bijna, want een gratis forum zal qua ontwikkeling niet gauw op dezelfde hoogte komen als een forum waar je voor moet betalen, met een volledig team wat er dagelijks mee bezig is...mosymuis schreef:vB is wel degelijk vele malen uitgebreider dan phpBB, dat is een feit. Dat is ook niet meer dan logisch, gezien de data waarop de finals uitkwamen. Respectievelijk de laatste series, te weten 3.5.x en 2.0.x, kwamen in november 2005 en april 2002 uit. Bovendien werkt er een fulltime betaald team aan vB, en moet de ontwikkeling van phpBB het hebben van vrijwilligers en hun vrije uurtjes.wizzzzzzzz schreef:VB bulletin ken ik maar moet eerlijk zeggen voor mij als gebruiker en beheerder van een phpbb forum is phpbb toch bijna te vergelijken met vb bulletin...
Dus jah phpBB forums voor mij
Je kunt deze paketten dus niet eerlijk met elkaar vergelijken. Pas als phpBB 3.0 uit komt, is een nieuwe objectieve vergelijking min of meer mogelijk, maar zelfs dan moet je onderscheid blijven maken tussen open source en betaalde licenties.
Wat ik er mee wil zeggen is dat phpbb gratis is, en je het kunt aanpassen zoals jij als beheerder/eigenaar graag wilt, doordat er behoorlijk wat hobbyisten zijn die er hun vrije tijd insteken en een behoorlijk suport heeft etc etc ....en dat voor een gratis forum... :thumb:
Tevens een forum waar je echt als leek al wat mee kan...
Als je aan mijn tekst niet kan zien dat ik niet serieus was, moet je jezelf toch even na laten kijken.paulus schreef:Logische he, voor een phpbb support forum moderator

Ik moet toegeven, dat ik de andere fora niet zo goed ken als phpBB dus helemaal objectief is mijn mening niet. Ik zit op verschillende fora die verschillende forum software types gebruiken en mijn ervaring is dat phpBB veel toegankelijker is. Maar vBulletin, heeft weer flink wat functies die je eigenlijk ook niet kan missen. Maar zoals mosymuis al zei, vBulletin kun je pas goed vergelijken met phpBB 3.x
Ik weet wel dat je serieus bent, want als je phpbb niet de beste zou vinden, zou je hier niet zo actief zijn, MAAR, je motiveert het niet echt, je zegt gewoon zo, dit vind ik de beste, en meer niet. Mij is op school geleert(Ja, je leert daar soms nog wel is
), dat je een mening moet motiveren, en dat deed jij niet. Ik heb ook geen ervaringen met andere fora dan phpbb, maar zeg wel wat ik er van vind, met een kleine motivering.

Naja, heb 4 jaar lang aan phpBB geknutseld ( maak nu nog steeds templates .. ) en gebruik nu al een jaartje vBulletin.
Zou ik qua fora toch voor vBulletin gaan.
Voor de mensen die een beetje willen knutselen, ga naar phpBB voor modificaties, als je wilt knutselen met templates kies dan vB.
Templates van vB kun je gewoon in HTML code aangeven in admin panel, 100 keer sneller als phpBB dus.
Voor vB zit het allemaal wat moeilijker in elkaar qua modificaties, behalve het bewerken van de templates dan.
Voor de mensen die een beetje willen knutselen, ga naar phpBB voor modificaties, als je wilt knutselen met templates kies dan vB.
Templates van vB kun je gewoon in HTML code aangeven in admin panel, 100 keer sneller als phpBB dus.
Voor vB zit het allemaal wat moeilijker in elkaar qua modificaties, behalve het bewerken van de templates dan.
[+] Isento at DeviantArt
En zelf vind ik tpl bestanden offline aanpassen toch fijner, heb al me programmes bij de hand, en anders meot ik steeds gaan kopierne enz.Leipo schreef:Naja, heb 4 jaar lang aan phpBB geknutseld ( maak nu nog steeds templates .. ) en gebruik nu al een jaartje vBulletin.
Je hebt gelijk Leipo als je zegt dat voor gebruikers stijlen nauwelijks goed zijn aan te passen via het admin paneel. Dat is gewoon brak, heb daar nooit mee gewerkt. Jammer voor zo'n gebruiksvriendelijk forum als phpBB.

Jongen, leer toch eens even lezen. Ik was niet serieus met de tekst 'phpBB boven allesch' in het opzicht dat ik reageerde op het onderwerp van het bericht. Dat heeft niks met school te maken, maar gewoon hoe je een bericht opvat.paulus schreef:Ik weet wel dat je serieus bent, want als je phpbb niet de beste zou vinden, zou je hier niet zo actief zijn, MAAR, je motiveert het niet echt, je zegt gewoon zo, dit vind ik de beste, en meer niet. Mij is op school geleert(Ja, je leert daar soms nog wel is), dat je een mening moet motiveren, en dat deed jij niet. Ik heb ook geen ervaringen met andere fora dan phpbb, maar zeg wel wat ik er van vind, met een kleine motivering.

- DaMnNaTiOn
- Contacteer:
Dat is wel meer verkeer per pagina, het staat immers in de header en niet in een externe css bestand.Leipo schreef:Naja, heb 4 jaar lang aan phpBB geknutseld ( maak nu nog steeds templates .. ) en gebruik nu al een jaartje vBulletin.
lastmodified.net
Dat lijkt me een iets te snelle conclusie, feit is dat vBulletin voor enorme forums schaalbaarder is dan phpBB, zonder aanpassingen. Er zullen dus heus juiste compromisen zijn gesloten...Bee schreef:Totdat je erachter komt waar de templates zijn opgeslagen. Ik kwam er zelf achter dat bij vBulletin alle taalcodes en alle templatestukjes zijn opgeslagen in de database, en dat lijkt mij bij een langzame databaseserver toch niet zo geweldig...