Schermbreedte

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
jjvdwiel

Schermbreedte

Bericht door jjvdwiel » 27 nov 2005, 15:57

Mijn forum is wanneer men NIET is ingelogt groter qua schermbreedte dan wanneer men wil is ingelogt.
Is dit te verhelpen?

J-J v.d. Wiel
http://www.scannerforum.nl

Bee

Bericht door Bee » 27 nov 2005, 16:07

Ik zie geen verschil op mijn resolutie [ 1240x1048 ] en ik zou je daarom vriendelijk willen verzoeken je nader te verklaren.
... Maar ik modereer (nog) niet.

jjvdwiel

Bericht door jjvdwiel » 27 nov 2005, 17:12

Het is bij lagere resolutie's het geval.. 1024*768
Ik zie nu zelf op een andere pc dat dit vermoedelijk komt omdat als je niet ingelogt bent je ook de optie voor registreren hebt waardoor het net niet meer past.

Jacob

Tiko

Bericht door Tiko » 28 nov 2005, 13:04

Wij hadden ook wat problemen op ons forum wanneer gebruikers (zo'n 60%) met een resolutie werkte van 1024*768. Wanneer er een url geplaatst werd die even wat langer was dan werd de breedte van het beeldscherm op deze resolutie ook te groot. Dat had als consequentie dat alle berichten die eventueel er boven en/of er onder stonden daardoor ook te breed werden op de betreffende pagina.
Ik ben toen behoorlijk op zoek geweest om iets te vinden die dit probleem zou kunnen oplossen. De oplossing vond ik uiteindelijk op:

http://www.christianfecteau.com/mw3/styles.html

Wellicht geeft de mods die in de te downloaden ".zip" file staan ook een oplossing voor jullie forum.
Deze mods lossen een aantal problemen op. Zoals gezegd, het scherm blijft op gelijke breedte bij een wat langere url plaatsing. Enkele onverlaten hadden vaak de neiging om te posten op ons forum door een bericht te plaatsen waarin enkel een zeer lange tekst geplaatst werd met bijvoorbeeld alleen maar "a's" zonder een spatie en een nieuwe regel toe te voegen. Dan werd het scherm ook veel te breed en waren de andere berichten op deze pagina bijna niet meer te lezen dan alleen door horizontaal te scrollen. Dat is bij toepassing van deze mods ook verholpen. Indien nu een te lange tekst zou worden ingevoerd verschijnt er onder het bericht een veld van één regel waarin deze regel wordt weergegeven en daar onder een horizontale slider waarbij dan deze (te lange regel) met deze slider kan worden bekeken en eventueel kan worden aangepast, zonder dat de rest van het scherm te breed wordt.
Ook te brede te laden images worden automatisch op juiste schermbreedte aangepast.
Na het invoeren van deze mods hebben we geen problemen meer ondervonden en blijft het scherm bij deze resolutie keurig op breedte.

Gesloten