Htmlarea - content editors zoals frontpage
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
- uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
- niet passen in de gewone supportfora
- interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
- een neutrale of positieve ondertoon hebben
- anders zijn dan bestaande onderwerpen
Htmlarea - content editors zoals frontpage
op http://www.htmlarea.com/ kan je van die text editors vinden. Dit zijn mooie scripts om je content bij te werken. Alleen 1 ding vind ik jammer. Het blijft zo standaard.
Is er niet een mogelijkheid ergens om een editor te krijgen die de functie als frontpage hebt, zodat je plaatjes en tekst gewoon naar de plek kan slepen waar je het wilt hebben. Dus tekst en zelf makkelijk plaatje tussen de tekst slepen. Zodat je als persoon die daar iets in maakt totaal geen verstand van scripte nodig heeft maar wel iets moois in elkaar kan draaien?
Is er niet een mogelijkheid ergens om een editor te krijgen die de functie als frontpage hebt, zodat je plaatjes en tekst gewoon naar de plek kan slepen waar je het wilt hebben. Dus tekst en zelf makkelijk plaatje tussen de tekst slepen. Zodat je als persoon die daar iets in maakt totaal geen verstand van scripte nodig heeft maar wel iets moois in elkaar kan draaien?
- Wout -- w00t
Je ziet dit wel eens bij MSN en Google, gemaakt met JavaScript.
Voorbeeld (eerst aanmelden): google.com/ig
Voorbeeld (eerst aanmelden): google.com/ig
tsjah bedoel je dit effect of echt zo'n script?
Kijk het gaat me eigenlijk om het volgende:
Je hebt het programma frontpage. Dit is en editor op je computer om helemaal (zoals word) een site te ontwerpen. Zo kan je makkelijk plaatsjes naar bepaalde plekken slepen enzo.
Zo'n programma wil ik maar dan voor op het internet. In de vorm zoals je hier op phpbb een post plaats. Je hebt hier mogelijkheid om smilies toe te voegen en om iets dikgedrukt te maken, maar dit dan nog veel uigebreider maken met dus dat als je plaatjes toevoegd je dit gewoon makkelijk ergens tussen/naast een tekst te slepen. Wanneer je op ok drukt, er dan een geweldig mooi scriptje wordt opgeslagen.
Je hebt het programma frontpage. Dit is en editor op je computer om helemaal (zoals word) een site te ontwerpen. Zo kan je makkelijk plaatsjes naar bepaalde plekken slepen enzo.
Zo'n programma wil ik maar dan voor op het internet. In de vorm zoals je hier op phpbb een post plaats. Je hebt hier mogelijkheid om smilies toe te voegen en om iets dikgedrukt te maken, maar dit dan nog veel uigebreider maken met dus dat als je plaatjes toevoegd je dit gewoon makkelijk ergens tussen/naast een tekst te slepen. Wanneer je op ok drukt, er dan een geweldig mooi scriptje wordt opgeslagen.
Een combinatie van WYSIWYG editors zoals je die op htmlarea.com tegenkomt, en schuifscripts zoals deze, is absoluut nog niet mogelijk. Dit omdat de MSHTML/Midas objecten iets heel anders zijn dan AJAX.
AJAX ? Dat is toch een schoonmaakmiddel?mosymuis schreef:Een combinatie van WYSIWYG editors zoals je die op htmlarea.com tegenkomt, en schuifscripts zoals deze, is absoluut nog niet mogelijk. Dit omdat de MSHTML/Midas objecten iets heel anders zijn dan AJAX.

KNAVIVO DIERENHULP
Stimuleer verdraagzaamheid. Wees eens wat vaker irritant.
Een voetbalclub??? Nooit van gehoord.
KNAVIVO DIERENHULP
JA, daar heb ik wel eens van gehoord ja, schijnt BEEEERE goed te zijn, toch? Of was dat nu NAC?
Whatever, voetbal interesseert me geen "bal".
Whatever, voetbal interesseert me geen "bal".
KNAVIVO DIERENHULP
Laten we maar eens terug ontopic gaan. Tis wel genoeg geweest.
AJAX staat voor Asynchronous JavaScript and XML
Een gemakkelijke uitleg is als volgt.
Bij het laden van een webpagina wordt alles van de server gehaald in een standaard situatie. Als er een klein ding veranderd, bijvoorbeeld als je in phpBB een voorbeeld van je bericht wil, wordt de volledige pagina opnieuw geladen.
Bij website die de zogenaamde AJAX techniek gebruikt, wordt door middel van een XMLHttpRequest een deel van de pagina aangepast. Bijvoorbeeld, als jij je bericht als voorbeeld wil zien, stuurt die XMLHttpRequest na je verzoek op de achtergrond naar de server. De server stuurt een stukje informatie terug, en die zal door de request worden afgehandeld. In dit geval stuurt het die informatie door naar een stuk javascript, en die zal dan de voorbeeldbox dynamisch opbouwen, zonder dat de pagina is herladen.
Een buitengewoon bekend voorbeeld van deze techniek is bijvoorbeeld Google's Gmail. Ook op phpBB.com zijn er enkele mods te vinden die deze techniek gebruiken.
Meer informatie: http://www.usabilityweb.nl/artikel.php?id=34
AJAX staat voor Asynchronous JavaScript and XML

Bij het laden van een webpagina wordt alles van de server gehaald in een standaard situatie. Als er een klein ding veranderd, bijvoorbeeld als je in phpBB een voorbeeld van je bericht wil, wordt de volledige pagina opnieuw geladen.
Bij website die de zogenaamde AJAX techniek gebruikt, wordt door middel van een XMLHttpRequest een deel van de pagina aangepast. Bijvoorbeeld, als jij je bericht als voorbeeld wil zien, stuurt die XMLHttpRequest na je verzoek op de achtergrond naar de server. De server stuurt een stukje informatie terug, en die zal door de request worden afgehandeld. In dit geval stuurt het die informatie door naar een stuk javascript, en die zal dan de voorbeeldbox dynamisch opbouwen, zonder dat de pagina is herladen.
Een buitengewoon bekend voorbeeld van deze techniek is bijvoorbeeld Google's Gmail. Ook op phpBB.com zijn er enkele mods te vinden die deze techniek gebruiken.
Meer informatie: http://www.usabilityweb.nl/artikel.php?id=34
... Maar ik modereer (nog) niet.
...en een nog altijd veelgehoord misverstand is dat AJAX alleen goed zou zijn voor XMLHttp. Dat is slechts een onderdeel. Een hoop links naar interessante demo's van wat er (nog meer) kan met AJAX vind je hierrr.
Bedoel je dit misschien?sukkelaap schreef:tsjah bedoel je dit effect of echt zo'n script?
Er staat hier ook een online demo, en is te downloaden voor gebruik op je eigen website.
Succes :thumb:
KNAVIVO DIERENHULP
Oke, dan niet, even goede vrienden, de bedoeling was goed.
KNAVIVO DIERENHULP