Problemen met Birthdayhack

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Eefjuh
Contacteer:

Problemen met Birthdayhack

Bericht door Eefjuh » 26 nov 2005, 18:27

In users_register.php moet ik iets veranderen, helaas kan ik dat dus niet vinden :S

Code: Selecteer alles

#-----[ IN-LINE FIND ]----------------------------------------
#
, user_active, user_actkey)

#
#-----[ IN-LINE BEFORE, ADD ]---------------------------------
#
, user_birthday, user_next_birthday_greeting

#
#-----[ FIND ]------------------------------------------------
#
	VALUES ($user_id,

#
#-----[ IN-LINE FIND ]----------------------------------------
#
, ";

#
#-----[ IN-LINE BEFORE, ADD ]---------------------------------
#
, '$birthday', '$next_birthday_greeting'

#
#-----[ FIND ]------------------------------------------------
#
Het gaat om de values, deze is wel te vinden maar daar is geen inline van. Ik kan me van de vorige keer dat ik deze hack installeerde herinneren dat dit stukje vlak onder het eerste deel van de codeverandering stond. Ik denk dat ergens met het updaten naar een nieuwere versie iets is mis gegaan. De code valt dus niet meer te vinden en dat houd dus in dat het forum niet meer veilig zou zijn.

//
			// Get current date
			//
			$sql = "INSERT INTO " . USERS_TABLE . "	(user_reg_ip, user_reg_host, user_id, username, user_regdate, user_password, user_email, user_icq, user_website, user_occ, user_from, user_interests, user_sig, user_sig_bbcode_uid, user_avatar, user_avatar_type, user_viewemail, user_aim, user_yim, user_msnm, user_attachsig, user_allowsmile, user_allowhtml, user_allowbbcode, user_allow_viewonline, user_notify, user_notify_pm, user_popup_pm, user_timezone, user_dateformat, user_lang, user_style, user_level, user_allow_pm, user_birthday, user_next_birthday_greeting, user_active, user_actkey)
				VALUES ('" . str_replace("\'", "''", $user_reg_id) . "', '" . str_replace("\'", "''", $user_reg_host) . "', $user_id, '" . str_replace("\'", "''", $username) . "', " . time() . ", '" . str_replace("\'", "''", $new_password) . "', '" . str_replace("\'", "''", $email) . "', '" . str_replace("\'", "''", $icq) . "', '" . str_replace("\'", "''", $website) . "', '" . str_replace("\'", "''", $occupation) . "', '" . str_replace("\'", "''", $location) . "', '" . str_replace("\'", "''", $interests) . "', '" . str_replace("\'", "''", $signature) . "', '$signature_bbcode_uid', $avatar_sql, $viewemail, '" . str_replace("\'", "''", str_replace(' ', '+', $aim)) . "', '" . str_replace("\'", "''", $yim) . "', '" . str_replace("\'", "''", $msn) . "', $attachsig, $allowsmilies, $allowhtml, $allowbbcode, $allowviewonline, $notifyreply, $notifypm, $popup_pm, $user_timezone, '" . str_replace("\'", "''", $user_dateformat) . "', '" . str_replace("\'", "''", $user_lang) . "', $user_style, 0, 1, ";

Ik zou dus gokken dat:

, '$birthday', '$next_birthday_greeting'

VOOR , "; en na ("\'", "''", $user_lang) . "', $user_style, 0, 1 zou moeten komen, maar ik wil graag nog even voor de zekerheid willen weten of dit inderdaad klopt en of ik nu niet iets verkeerds ga doen.

Bee

Bericht door Bee » 26 nov 2005, 18:32

Haal eerst de birthday code eens uit het gegeven stukje, en voeg het daarna opnieuw toe, precies zoals het in de instructies staat. Ik denk dat dat makkelijker is dan om te gaan gokken waar het moeten gaan zitten.

Volgens mij heb je trouwens wel goed gegokt...
... Maar ik modereer (nog) niet.

Eefjuh
Contacteer:

Bericht door Eefjuh » 26 nov 2005, 18:40

Jah zoals het in de instructies staat zo ziet helaas mijn code er helemaal niet uit.

Als ik zoek naar dat stuk kom ik bij deze line terrecht:

VALUES ($user_id, $group_id, 0)";
			if( !($result = $db->sql_query($sql, END_TRANSACTION)) )
Daarin staat niks aan , ":

Naja.. denk dat ik het dan maar goed heb gegokt en het maar aanpas.. Toch vraag ik me af waarom dat ene stuk dan zo verandert is :S

Eefjuh
Contacteer:

Bericht door Eefjuh » 26 nov 2005, 18:56

Probleem nummer 2

Okeej, hij doet het nu, maar ik krijg weer dezelfde fout als eerst.

Ik ben zelf 31 januari 1984 geboren. Zodra ik mijn geboortedag invoer bij mijn profiel en opsla, mijn profiel bekijk, ben ik inene de 30ste jarig.

Dit was dus waarom ik vorige keer de hack eruit heb gesloopt, ik kreeg het gewoon niet goed.

Waar valt het nou zo te veranderen dat de datum wel op de goeie dag valt en niet telkens 1 dag ervoor?!?!

DaMnNaTiOn
Contacteer:

Bericht door DaMnNaTiOn » 26 nov 2005, 19:01

ipv mktime moet je gmmktime gebruiken.
Ik weet niet precies hoe het zit met die birthday mod van Niels Chr. Denmark, maar ik gebruik die van Terrafrost en dat was de fix die hij gaf en werkte.
lastmodified.net

Bee

Bericht door Bee » 26 nov 2005, 19:45

Niels heeft de datumfuncties zelf herschreven, en daar zou de fout in kunnen zitten, alhoewel ik deze fout niet vaak tegen kom wanneer ik op mods.db9.dk bezig ben. Sterker nog, ik heb de afgelopen 3 maanden al niet meer gezien.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Eefjuh
Contacteer:

Bericht door Eefjuh » 27 nov 2005, 02:23

O.. das rot..

Ik heb inderdaad die van niels, nog gister gedownlaod vanaf phpbbhacks.

Waar zijn de foutoplossingen dan te vinden om wel de juiste datum te krijgen?

Gesloten