Menu in een ander frame
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Menu in een ander frame
Hallo,
Ik wil het menu graag 'laten staan' op mijn website, maar natuurlijk is het wel nodig om het forum (en de berichten daarin) zelf te kunnen scrollen. Nu zat ik te denken om het menu in een apart frame te plaatsen en het forum in een ander frame. Probleem is echter of (en zo ja, hoe) dit te realiseren is! Iemand een idee?
Ik wil het menu graag 'laten staan' op mijn website, maar natuurlijk is het wel nodig om het forum (en de berichten daarin) zelf te kunnen scrollen. Nu zat ik te denken om het menu in een apart frame te plaatsen en het forum in een ander frame. Probleem is echter of (en zo ja, hoe) dit te realiseren is! Iemand een idee?
Ik raad frames zoiezo af, voor welk doel dan ook. Het concept is verouderd en ongebruiksvriendelijk. Wil je toch een stilstaand menu dat continu in beeld is, probeer het dan dmv CSS frames. Dat is lastig, maar mogelijk. Je kunt de wijzigingen aanbrengen in overall_header.tpl.
En tevens geeft frames vaak cookie problemen met phpbb.mosymuis schreef:Ik raad frames zoiezo af, voor welk doel dan ook. Het concept is verouderd en ongebruiksvriendelijk. Wil je toch een stilstaand menu dat continu in beeld is, probeer het dan dmv CSS frames. Dat is lastig, maar mogelijk. Je kunt de wijzigingen aanbrengen in overall_header.tpl.
Bedoel je zoiets als op: http://student.science.uva.nl/~kaper/hf ... frames.htm?mosymuis schreef:Wil je toch een stilstaand menu dat continu in beeld is, probeer het dan dmv CSS frames.
Hier heb je een mooi voorbeeld met code erbij. 

Goede link! :thumb: staan mooie voorbeelden opmac-rolec schreef:Hier heb je een mooi voorbeeld met code erbij.