Usergroup check op site [opgelost]
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Usergroup check op site [opgelost]
Hallo,
Ik wil graag op mijn site kunnen "opvragen" in welke usergroup de ingelogde user zit. Is dit mogelijk?
En hoe?
Ik wil graag op mijn site kunnen "opvragen" in welke usergroup de ingelogde user zit. Is dit mogelijk?
En hoe?
Laatst gewijzigd door fn002449 op 01 jan 2006, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
In één speficieke, of in welke allemaal? En wat wil je ermee; kan je daar zelf op verder scripten? Hier tref je een query aan die controleert op een groeps lidmaatschap.
Ik wil een lijstje printen met de usergroups waar de user in zit.mosymuis schreef:In één speficieke, of in welke allemaal? En wat wil je ermee; kan je daar zelf op verder scripten? Hier tref je een query aan die controleert op een groeps lidmaatschap.
En ik kan wel php/mysql.. maar in de db staan er geen usernamen bij de usergroup table.... dus kvinnut beetje lastig...
hoe die table in elkaar zit snap ik eigenlijk helemaal niet zo erg

PS: als het heel erg makkelijk is kan iemand dan gewoon even een beginnetje maken?!
Dus ik ben ingelogd (ga daar maar vanuit.. want dat kan ik zelf wel inbouwen) en dan wil ik alle usergroupen op het scherm hebben waar ik inzit.
niet egt toch das een query die uitzoekt of hij in 1 gebruikers groep zit.. (en je dan doorstuurt naar een andere pag.)mosymuis schreef:Dat heb ik toch gedaan, in het topic waar ik naar linkte?fn002449 schreef:hoe die table in elkaar zit snap ik eigenlijk helemaal niet zo erg
PS: als het heel erg makkelijk is kan iemand dan gewoon even een beginnetje maken?!
Dat klopt, maar je kunt de query wel zó aanpassen door de WHERE clausule voor een enkele usergroup weg te halen, en vervolgens de naam van de usergroup toe te voegen achter SELECT.fn002449 schreef:niet egt toch das een query die uitzoekt of hij in 1 gebruikers groep zit..
Dat is afhankelijk van het script. In welke mate ben je in staat zelf de wijzigingen in PHP en SQL te maken?fn002449 schreef:(en je dan doorstuurt naar een andere pag.)
Ik kan wel aardig php en mysql al zeg ik het zelf... alleen... ik snap deze sql clausule niet.. en die tabellen van het forum nietmosymuis schreef:Dat klopt, maar je kunt de query wel zó aanpassen door de WHERE clausule voor een enkele usergroup weg te halen, en vervolgens de naam van de usergroup toe te voegen achter SELECT.fn002449 schreef:niet egt toch das een query die uitzoekt of hij in 1 gebruikers groep zit..
Dat is afhankelijk van het script. In welke mate ben je in staat zelf de wijzigingen in PHP en SQL te maken?fn002449 schreef:(en je dan doorstuurt naar een andere pag.)

whaha

Code: Selecteer alles
$sql = "SELECT g.group_id, g.group_name
FROM " . GROUPS_TABLE . " g, " . USER_GROUP_TABLE . " ug
WHERE g.group_id = ug.group_id
AND g.group_single_user = 0
AND ug.user_id = $user_id
AND ug.user_pending = 0;";
thx ik heb nu dit
en het werkt 

hier hoort nog de initialisatie van phpbb te staan maar die heb ik er ff niet bij gezet
include("dbcon.php");
if( $userdata['session_logged_in'] ) {
$sql = "SELECT g.group_id, g.group_name
FROM " . forum_groups . " g, " . forum_user_group . " ug
WHERE g.group_id = ug.group_id
AND g.group_single_user = 0
AND ug.user_id = '".$userdata['user_id']."'
AND ug.user_pending = 0;";
$result = mysql_query($sql);
while($row = mysql_fetch_assoc($result)) {
$group = $row['group_name'];