Smilie Drop Down mod b'tje verkeerd?

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Lady Elensar

Smilie Drop Down mod b'tje verkeerd?

Bericht door Lady Elensar » 05 nov 2005, 15:42

Support template:
  • Wat is het probleem?

Ik geef het op. Ik heb de smilie drop down mod gedownload, van phpbbhacks.com. Maar die mod klopte voor geen meter. Maar er is ook een topic over op phpbb.com, alleen van 2002. Daar was de mod door iemand een beetje veranderd, en met behulp van die mod, is het mij toch al aardig gelukt, om te krijgen, wat eigenlijk de bedoeling van die mod was. Maar, het klopt nog niet helemaal.

Dit is het eerste deel van de mod.
    Dit is een 2e (originele) deel van de mod. (template wijziging, er zijn meerdere delen van).
    Dit is de template wijziging die ik heb gedaan met mijn template (zelf gemaakt, iets anders dan het origineel).

Ik heb alles gedaan precies zoals het er staat. Het werkt ook bijna helemaal. Je kunt op een naam klikken, en dan verschijnt de emoticon naast die drop down box, en als je daar op klikt, verschijnt de code in je tekstvak ook gewoon. Maar wat werkt er nu niet:

Er is een null.gif image, die je als je de pagina geladen hebt, hoort te zien. (je ziet dan dus niks, het is een blanco img). Maar hij wordt niet weergegeven. Nadat ik een emoticon heb aangeklikt, en daarna weer op 'selecteer een smilie' klik, wordt de null.gif wél weergegeven. Dus eerst niet, daarna wel. Ik heb is bij de eigenschappen gekeken, en bij de niet weergegeven null.gif staat:
    http: //gezelligforum.frihost.net/forum/forum/images/smiles/null.gif, dat is dus dubbel op, wat er niet hoort. Bij de wel goed weergegeven null.gif, is deze dus verdwenen. Waar staat dat in de codes dan verkeerd?

En nog iets: Ergens moet een help functie komen te staan, een tip, maar die zie ik ook nergens. En als ik op 'meer emoticons' klik, staan de emoticons er niet in. Dit zijn dus nog twee dingetjes die ook niet horen.

Ik ben de hele middag al aan het puzzelen, maar nu weet ik het niet meer hoor... :(

Dit is m'n posting.php, en dit is m'n posting_body.tpl.

Wanneer ontstond het probleem? Na het installeren van deze mod.
    Adres van je forum: http://gezelligforum.frihost.net/forum
    Geïnstalleerde mods: Heel wat, ik geef wel een lijstje als dat nodig is.
    Huidige template: redSilver, maar lijkt nog heel veel op subSilver. (deze mod werkt trouwens nu ook nog alleen op deze template)
    phpBB versie: 2.0.18
    Host: frihost.com
    Heb je onlangs een mod of stijl geïnstalleerd? Ja, de display 1st message on topic title hover (die het ook nog niet goed doet)
    Heb je gezocht naar een antwoord? Ja, maar dat had ik al gezegd
Overige opmerkingen:
Ik heb het javascript gedeelte uit posting_smilies.php toegevoegd in het javascript van de mod, in posting_body.tpl. Nu zie je een handje als je met de muis over de emoticon gaat, alleen verschijnt er nog geen code/tekst van de emoticon (dat wat vaak bij alt=" beschreven staat).

Ik hoop echt dat iemand dit een beetje snapt, en mij wil en kan helpen. Heel erg bedankt als iemand hier de moeite voor wilt nemen. :)

Lady Elensar

Bericht door Lady Elensar » 14 nov 2005, 17:15

Hmz. Dat klinkt wel behoorlijk ingewikkeld wat ik daarboven allemaal neer heb gezet.. niet vreemd dat er niet geantwoord is. :P Maar vergeet dat ajb.

Ik had als laatste drie mods geinstalleerd:
Smilie Drop Down Hack
Display 1st Message
Smilies Order
En deze heb ik alledrie weer verwijderd, in de hoop dat alles het weer deed. En gelukkig doet alles het weer ook (want de link 'meer emoticons' was later óók nog verdwenen).

Maar nu ik heb zelf een emoticonpack gemaakt, en al die emoticons bij m'n smilies gezet enzo, en nu zie ik ze in m'n administratie paneel wel staan, maar bij het plaatsen van een bericht komen ze niet tevoorschijn. Je ziet gewoon de standaard. Ook geen witte vakjes met rode kruisjes dus. Hoe kan dit?

Stef

Bericht door Stef » 14 nov 2005, 18:26

$site_path of smiley_root_path staat verkeerd.
Zoals ik het nu begrijp.

Lady Elensar

Bericht door Lady Elensar » 14 nov 2005, 18:36

oke.. maar in welk bestand moet ik dat aanpassen dan?

oh, maar trouwens. ik heb de originele emoticons verwijderd uit de lijst, en alleen de nieuwe staan er nog in. terwijl je de originele toch nog ziet. een een paar dagen terug heb ik de emoticons ook van, hoe noem je dat, de plek waar ze opgeslagen staan, verwijderd. en toen zag je allemaal witte hokjes met rode kruisjes. (ik heb ze nu weer terug gezet hoor)

Stef

Bericht door Stef » 14 nov 2005, 19:12

Ik heb geen idee, vanwaar ze worden uitgestuurd, daarom zou ik gewoon op de plekken direct linken.

Lady Elensar

Bericht door Lady Elensar » 14 nov 2005, 19:43

Hmz, sorry, ik snap je niet helemaal.

Ik zou gewoon graag willen dat je de emoticons die ik heb toegevoegd in m'n acp, ook ziet staan in het schermpje bij 'meer emoticons'. Normaal gesproken hoort het er dan toch ook te komen staan?
Want als ik de link naar een smiley in m'n bericht plaats, zie je hem wel gewoon. En ik vond ook nog dit in een ander topic:

Code: Selecteer alles

################################################################# 
## Mod Title: Mass Smilies Add
## Mod Version: 1.0
## Author: Cees-Jan Kiewiet A.K.A. WyriHaximus < webmaster@web-texh.tk >
## Authors website: http://www.web-texh.tk/
## Description: This mod Allows you to mass add smilies that aren't in the database yet.
## Questions: Please place them on my forum(http://www.web-texh.tk/)
## 
## Installation Level: easy
## Installation Time: less then 5 Minutes 
##
## Included Files: /templates/xxx/admin/smilies_mass_pre_add.tpl
##
## Files To Edit:  /language/xxx/lang_admin.php
##                 /admin/admin_smilies.php
##                 /templates/xxx/smile_list_body.tpl
maar dat is toch niet nodig, deze mod?

Lady Elensar

Bericht door Lady Elensar » 15 nov 2005, 22:56

Het is al opgelost! Met dank aan Cheeta :).

Cheeta
Contacteer:

Bericht door Cheeta » 15 nov 2005, 23:03

correctie met dank aan bee ;) die aangaf over de category hierochy mod met zijn cache gebruik,, :wink: :bier:
Don't mess with BD and save the Cheeta's!

Lady Elensar

Bericht door Lady Elensar » 15 nov 2005, 23:30

Cheeta schreef:correctie met dank aan bee ;) die aangaf over de category hierochy mod met zijn cache gebruik,, :wink: :bier:
Een b'tje zelf met alle eer er vandoor gaan hè.. tss :roll: ;)

maar bedankt hoor allebei! :)

Cheeta
Contacteer:

Bericht door Cheeta » 15 nov 2005, 23:53

bee verdient alle eer ;) :bier:
Don't mess with BD and save the Cheeta's!

Gesloten