doorzichtige achtergrond opslaan
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
- uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
- niet passen in de gewone supportfora
- interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
- een neutrale of positieve ondertoon hebben
- anders zijn dan bestaande onderwerpen
doorzichtige achtergrond opslaan
Dit gaat even over het ontwerpen in photoshop.
Waarneer ik iets maak dat geen achtrergrond heeft en vervolgens daaroverheen een transperant voorwerp plaats kan ik dit naar mij weten niet transperant opslaan.
Waarneer ik dit in gif opsla maakt hij dit voorwerp gewoon volgekleurt.
Ik weet dat er een mogelijkheid moet zijn om het op te slaan dat je het doorzichte bewaard, weet iemand hoe dit kan?
Dus een plaatje zonder achtergrond en maar 50% gevuld qua kleur zeg maar. (normaal als je dit gewoon als .gif opslaat, maakt deze er 100% kleur van)
Waarneer ik iets maak dat geen achtrergrond heeft en vervolgens daaroverheen een transperant voorwerp plaats kan ik dit naar mij weten niet transperant opslaan.
Waarneer ik dit in gif opsla maakt hij dit voorwerp gewoon volgekleurt.
Ik weet dat er een mogelijkheid moet zijn om het op te slaan dat je het doorzichte bewaard, weet iemand hoe dit kan?
Dus een plaatje zonder achtergrond en maar 50% gevuld qua kleur zeg maar. (normaal als je dit gewoon als .gif opslaat, maakt deze er 100% kleur van)
- Bas
- Contacteer:
Ik dacht dat er ook nog PNG 32 bestaat? Alleen werkt dat pas goed in IE bij IE7. 

.Bas Hosting, gratis hosting met FTP, PHP en MySQL | viennaCMS, simpel flexibel open source CMS
Hoe ban je tegenwoordig? 'Deny' bij alle rechten!
IE7? Daar is toch alleen nog maar een Béta van?jh0nny schreef:Alleen werkt dat pas goed in IE bij IE7.
KNAVIVO DIERENHULP
Stimuleer verdraagzaamheid. Wees eens wat vaker irritant.
- Bas
- Contacteer:
Sinds wanneer schreef HIJ dat?
En ja, er is alleen maar een beta van, maar daar werkt het al wel in

.Bas Hosting, gratis hosting met FTP, PHP en MySQL | viennaCMS, simpel flexibel open source CMS
Oeps, verkeerd gekeken, sorry.Bas schreef:Sinds wanneer schreef HIJ dat?
KNAVIVO DIERENHULP
Natuurlijk kunnen GIFs transparantie hebben, denk aan de icons op phpBB forums: ";)". Dit kan echter maar in één gradatie; "transparant" of "niet transparant"; anders dan bij PNG waar er dus verloop kan zijn.
Hoe je simpele transparantie in GIF op kunt slaan met Photoshop weet ik niet, ik ben zelf een fervent PSP gebruiker.
Hoe je simpele transparantie in GIF op kunt slaan met Photoshop weet ik niet, ik ben zelf een fervent PSP gebruiker.