phpBB 2.0.18
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

- martijndoes
Ik wil de nieuwe versie helemaal opnieuw installeren op een andere server en daar ook de mods weer inzetten.
Als alles goed werkt, kan ik toch gewoon mijn bestanden uploaden naar de huidige server? Behalve het configuratiebestand dan?
En zijn er dan nog aanpassingen die in de DBase toegevoegd moeten worden? Het is dan de bedoeling dat de complete nieuwe forumbestanden over een werkende versie 2.017 op een andere server worden geupload.
Als alles goed werkt, kan ik toch gewoon mijn bestanden uploaden naar de huidige server? Behalve het configuratiebestand dan?
En zijn er dan nog aanpassingen die in de DBase toegevoegd moeten worden? Het is dan de bedoeling dat de complete nieuwe forumbestanden over een werkende versie 2.017 op een andere server worden geupload.
Groetjes
Kelly
Kelly
Het is mij wel gelukt, heb je mods met betrekking geinstalleerd? Zoek eens zonder tabs.pumpeduse schreef:Deze kan ik niet vinden in privmsg.php
#-----[ FIND ]---------------------------------------------
#
$privmsg_subject = $privmsg_message = '';
vr gr richard
@Kelly001: Ja, dat moet kunnen, maar phpBB 2.0.18 heeft een setje databasewijzigingen. Zie http://nieuws.avrill.nl/ en dan de DIY Instructions voor de queries die update_to_latest.php doet.
... Maar ik modereer (nog) niet.
Nou zo was ik het ook van plan om te doen, even andere database aanmaken, phpbb 2.0.18 installeren en me backup terug zetten. en dan maar bidden.Bee schreef:
@Kelly001: Ja, dat moet kunnen, maar phpBB 2.0.18 heeft een setje databasewijzigingen. Zie http://nieuws.avrill.nl/ en dan de DIY Instructions voor de queries die update_to_latest.php doet.
maar goed wat ik vragen wou ik heb dus easymod geinstalleerd wat ik eigenlijk helemaal niet gebruik, moet ik die nu eerst weer terug zetten of word deze niet mee genomen in je backup van je database, en kan ik hem dus skippen ??
Ok ik heb het voor elkaar gekregen, draai volgens mij nu 2.0.18 (kan je dat nog ergens checken)
En is het is toch niet de bedoeling dat het er nu net zo uit ziet als op phpbb.com met die icoontjes. Zou dat wel willen is dat ook mogelijk ??
EDIT : alles is in orde, ben een gelukkig man, tijd voor een
:thumb:
En is het is toch niet de bedoeling dat het er nu net zo uit ziet als op phpbb.com met die icoontjes. Zou dat wel willen is dat ook mogelijk ??
EDIT : alles is in orde, ben een gelukkig man, tijd voor een

Laatst gewijzigd door harryvos op 01 nov 2005, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
yeah 8) tot nu toe lijkt het aardig stabiel 
echt mijn grootste mod, bijna 2 uur
naja we gaan der wel op vooruit

echt mijn grootste mod, bijna 2 uur

naja we gaan der wel op vooruit

In progress: Stappen in Emmen
-
- Contacteer:
Ik zit met een template. index_body.tpl
ook die moet aan gepast worden softblue dus.
zoek:
Ik heb staan
Dit moet vervangen worden door:
Is gensmall het zelfde als cattitle? Zo ja hoe doe ik dit dan veranderen?
zoek:
Code: Selecteer alles
<td align="left"><span class="gensmall"><a href="{U_MARK_READ}" class="gensmall">{L_MARK_FORUMS_READ}</a></span></td>
<td width="50%" align="right"><span class="cattitle"><a href="{U_MARK_READ}" class="cattitle">{L_MARK_FORUMS_READ}</a></span></td>
<td align="left">
<!-- BEGIN switch_user_logged_in -->
<span class="gensmall"><a href="{U_MARK_READ}" class="gensmall">{L_MARK_FORUMS_READ}</a></span>
<!-- END switch_user_logged_in -->
</td>
Nee, je moet gewoon:Navacia schreef:Ik zit met een template. index_body.tpl
zoek:
Ik heb staanCode: Selecteer alles
<td align="left"><span class="gensmall"><a href="{U_MARK_READ}" class="gensmall">{L_MARK_FORUMS_READ}</a></span></td>
Dit moet vervangen worden door:Code: Selecteer alles
<td width="50%" align="right"><span class="cattitle"><a href="{U_MARK_READ}" class="cattitle">{L_MARK_FORUMS_READ}</a></span></td>
Is gensmall het zelfde als cattitle? Zo ja hoe doe ik dit dan veranderen?Code: Selecteer alles
<td align="left"> <!-- BEGIN switch_user_logged_in --> <span class="gensmall"><a href="{U_MARK_READ}" class="gensmall">{L_MARK_FORUMS_READ}</a></span> <!-- END switch_user_logged_in --> </td>
<!-- BEGIN switch_user_logged_in -->
en
<!-- END switch_user_logged_in -->
Niet de hele regel vervangen, anders kan je lay-out in de soep draaien.
Als je een andere template hebt, zoals ik ook, dan moet je als het misgaat bij template-wijzigingen, die alleen doorvoeren als er echt inhoudelijk iets verandert, als alleen de tabel eromheen verandert zou ik hem niet doorvoeren omdat je dan waarschijnlijk je lay-out verneukt.
Dus als ik het heel goed begrijp is het nu dus :
Oei is dat het geheim ohhhhhhhhhhhhhhhhhh :thumb:
Nog een heel klein vraagje ik zit bij een andere hosting nu en ik kreeg een phpbb forum 2.0.17b
Heeft dit gevolgen voor deze update?
<td width="50%" align="right"><!-- BEGIN switch_user_logged_in --><span class="cattitle"><a href="{U_MARK_READ}" class="cattitle">{L_MARK_FORUMS_READ}</a></span><!-- END switch_user_logged_in --></td>
Nog een heel klein vraagje ik zit bij een andere hosting nu en ik kreeg een phpbb forum 2.0.17b
Heeft dit gevolgen voor deze update?