Moderator probleem, ineens meedere moderatoren.
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Moderator probleem, ineens meedere moderatoren.
Wat is het probleem? Bij het kiezen van een moderator worden ineens meerdere mensen moderator
Wanneer ontstond het probleem? geen idee, het is voor het eerst dat ik de moderator ga aanpassen
Adres van je forum: http://
Geïnstalleerde mods: Diverse o.a. EasyMod en Junior Admin mod
Huidige template:
phpBB versie: 2.0.17
Host: http://www.futureflex.nl
Heb je onlangs een mod of stijl geïnstalleerd? Nee
Heb je gezocht naar een antwoord? Ja
Overige opmerkingen: Er is een groep waarin 2 personen zitten, ik en een mede-beheerder, deze groep is moderator van alle fora. Er zijn nu meerdere moderatoren die apart een forum voor hun rekening nemen. Ik heb dus de groep moderator af gemaakt, dit gaat zonder problemen, maar zodra ik de mede-beheerder moderator maak van 1 van de fora dan zijn ineens een 7 andere leden ook moderator En als ik 1 van de leden moderator maak dan gaan die andere ook weer mee. Maar deze personen zijn geen moderator en hebben geen enkele relatie tot elkaar (zitten niet in een groep e.d.) Het zijn overigens telkens dezelfde leden waarbij dat gebeurd.
Op 1 of andere manier hebben deze personen in de database een relatie met elkaar, maar welke?
Wanneer ontstond het probleem? geen idee, het is voor het eerst dat ik de moderator ga aanpassen
Adres van je forum: http://
Geïnstalleerde mods: Diverse o.a. EasyMod en Junior Admin mod
Huidige template:
phpBB versie: 2.0.17
Host: http://www.futureflex.nl
Heb je onlangs een mod of stijl geïnstalleerd? Nee
Heb je gezocht naar een antwoord? Ja
Overige opmerkingen: Er is een groep waarin 2 personen zitten, ik en een mede-beheerder, deze groep is moderator van alle fora. Er zijn nu meerdere moderatoren die apart een forum voor hun rekening nemen. Ik heb dus de groep moderator af gemaakt, dit gaat zonder problemen, maar zodra ik de mede-beheerder moderator maak van 1 van de fora dan zijn ineens een 7 andere leden ook moderator En als ik 1 van de leden moderator maak dan gaan die andere ook weer mee. Maar deze personen zijn geen moderator en hebben geen enkele relatie tot elkaar (zitten niet in een groep e.d.) Het zijn overigens telkens dezelfde leden waarbij dat gebeurd.
Op 1 of andere manier hebben deze personen in de database een relatie met elkaar, maar welke?
Ik volgens mij iets vreemds in de database, misschien hoort dit of niet:
in de database in phpbb_groups staan alle users met als group description "Personal User", toevalligerwijs mis ik wel enkele userid's in die tabel en daar zitten de mensen bij die ineens moderator worden, toeval?
Maar horen alle gebruikers in de lijst te staan?
in de database in phpbb_groups staan alle users met als group description "Personal User", toevalligerwijs mis ik wel enkele userid's in die tabel en daar zitten de mensen bij die ineens moderator worden, toeval?
Maar horen alle gebruikers in de lijst te staan?
Ik zit ook even in phpbb_user_group te kijken en daar zie ik dat groupid 71 meerdere userid's heeft, maar in de tabel php_groups is 71 een personal user. Is dat niet een beetje vreemd?
Ik neem ook aan dat er een relatie is tussen het userid en groupid, maar die kan ik niet zo snel vinden, iemand een idee?
Ik neem ook aan dat er een relatie is tussen het userid en groupid, maar die kan ik niet zo snel vinden, iemand een idee?
Ik heb het probleem kunnen oplossen, het bleek dat er leden waren die geen group hadden in de tabel phpbb_groups. Na wat zoekwerk blijk je dit met script te kunnen oplossen:
Na het draaien van het script werkt alles weer naar behoren!
Code: Selecteer alles
<?php
//***** check users and user groups ****//
define('IN_PHPBB', true);
$phpbb_root_path = './';
include($phpbb_root_path . 'extension.inc');
include($phpbb_root_path . 'common.'.$phpEx);
include($phpbb_root_path . 'includes/functions_search.'.$phpEx);
// Start session management
$userdata = session_pagestart($user_ip, PAGE_SEARCH);
init_userprefs($userdata);
// End session management
$sql = "SELECT user_id, username
FROM " . USERS_TABLE ."
WHERE user_id > 0";
if ( !($result = $db->sql_query($sql)) )
{
message_die(GENERAL_ERROR, 'Could not obtain user list', '', __LINE__, __FILE__, $sql);
}
$liste ='';
while ( $row = $db->sql_fetchrow($result) )
{
$username = $row['username'];
$user_id = $row['user_id'];
$usergroup = '';
$sql1 = "SELECT ug.group_id
FROM " . USER_GROUP_TABLE ." ug, ". GROUPS_TABLE. " g
WHERE ug.user_id = $user_id
AND ug.group_id = g.group_id
AND g.group_single_user = 1
";
if ( ($result1 = $db->sql_query($sql1)) )
{
$row1 = $db->sql_fetchrow($result1);
$usergroup =( ( $row1['group_id'] != '' ) ? $row1['group_id'] : 'User has no user group'.$row1 );
}
if (!($row1['group_id'] != ''))
{
$sql2 = "SELECT MAX(group_id) AS total
FROM " . GROUPS_TABLE;
if ( !($result2 = $db->sql_query($sql2)) )
{
message_die(GENERAL_ERROR, 'Could not obtain next group_id information', '', __LINE__, __FILE__, $sq2l);
}
if ( !($row2 = $db->sql_fetchrow($result2)) )
{
message_die(GENERAL_ERROR, 'Could not obtain next group_id information', '', __LINE__, __FILE__, $sql2);
}
$group_id = $row2['total'] + 1;
$sql3 = "INSERT INTO " . GROUPS_TABLE . " (group_id, group_name, group_description, group_single_user, group_moderator)
VALUES ($group_id, '', 'Personal User', 1, 0)";
if ( !($result3 = $db->sql_query($sql3, BEGIN_TRANSACTION)) )
{
message_die(GENERAL_ERROR, 'Could not insert data into groups table', '', __LINE__, __FILE__, $sql3);
}
$sql4 = "INSERT INTO " . USER_GROUP_TABLE . " (user_id, group_id, user_pending)
VALUES ($user_id, $group_id, 0)";
if( !($result4 = $db->sql_query($sql4, END_TRANSACTION)) )
{
message_die(GENERAL_ERROR, 'Could not insert data into user_group table', '', __LINE__, __FILE__, $sql4);
}
$usergroup = $usergroup.', adding user group '.$group_id;
}
$liste .= ( ( $liste != '' ) ? '<br> ' : '' ) . $username.' <b>'.$usergroup.'</b>';
}
message_die(GENERAL_MESSAGE,'Users:<br>'.$liste);
?>