Backups samenvoegen

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
MacMarco

Backups samenvoegen

Bericht door MacMarco » 25 sep 2005, 21:41

Ik heb een probleempje. Ik ben iets te grondig aan het schoonmaken geweest in mijn forum. Daardoor zou ik een backup terug willen zetten. Mijn laatste volledige backup is van woensdag jongstleden.

Toen ik deze terug wilde zetten met Bigdump werd ik erop gewezen dat ik eerst drop tables moest doen. Voordat ik dat heb gedaan heb ik een nieuwe backup gemaakt van de opgeschoonde versie van het forum met daarin de meest recente berichten. Ik was in de veronderstelling dat ik de backup van woensdag er gewoon 'overheen' kon zetten, zodat ik alle berichten weer compleet had. Maar dat ging dus niet, ik moest eerst drop tables doen.

Nu mijn vraag: kan ik op de één of andere manier de berichten die in de meest recente backup zitten (dus van vandaag) alsnog toevoegen aan de database, zodat alles weer compleet is?

Ik maak mijn backups met phpmyadmin trouwens.

Graag jullie hulp...

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 25 sep 2005, 22:17

Alle queries die met de structuur, en niet met data te maken hebben handmatig verwijderen uit de backup.

MacMarco

Bericht door MacMarco » 25 sep 2005, 22:20

Kun je iets specifieker zijn? Alle "INSERT"'s laten staan en de "CREATE"'s verwijderen? Is dat wat je bedoeld? En wat gebeurd er dan met data die eventueel dubbel voorkomen?

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 25 sep 2005, 22:28

Dat is wat ik bedoel ja. Data die dubbel voorkomt kun je gewoon overschrijven, gezien de backup van hetzelfde forum afkomstig zou dit geen problemen moeten opleveren (zoals dubbele indexnummers).

Maak wel eerst weer even een volledige backup. :wink:

MacMarco

Bericht door MacMarco » 26 sep 2005, 09:47

Het lukt niet helemaal zoals ik gehoopt had. Ik heb alle "CREATE"-regels verwijderd en de "INSERT"-regels laten staan.

Als ik nu naar phpmyadmin ga, de database aanklik in de linkerbalk, vervolgens het tabblad "SQL" aanklik en de query draai, dan krijg ik de volgende foutmelding:

Code: Selecteer alles

Fout

SQL-query : 

INSERT INTO  `phpbb_categories` 
VALUES ( 2,  '12+ avonden', 20 )

MySQL retourneerde: 

#1062 - Duplicate entry '2' for key 1 
Hij wil kennelijk geen waarde overschrijven, maar ook niet dubbel toevoegen. Hoe los ik dit op? Kan ik phpmyadmin de opdracht geven om dubbele waarden te overschrijven?

MacMarco

Bericht door MacMarco » 27 sep 2005, 09:33

Heeft niemand een idee? Het enige wat ik graag wil weten is hoe ik twee backups kan samenvoegen zonder "duplicate entry" errors te krijgen.
Ik zal toch niet de eerste zijn die zoiets tegenkomt? ;-)

Stef

Bericht door Stef » 27 sep 2005, 11:21

Wat je dus moet doen is kijken vanaf waar de nieuwe entries staan en die dan terugplaatsen.

MacMarco

Bericht door MacMarco » 27 sep 2005, 22:09

Moet ik dan alleen de regels met "phpbb_posts_text" of ook de regels met daarin "phpbb_posts" opnieuw terugzetten?
En heeft dat geen gevolgen voor de zoekresultaten of wordt de zoekindex dan automatisch bijgewerkt?

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 28 sep 2005, 09:29

Beide moet je terugzetten.

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 28 sep 2005, 11:00

MacMarco schreef:En heeft dat geen gevolgen voor de zoekresultaten of wordt de zoekindex dan automatisch bijgewerkt?
Als je de zoektabellen niet meeneemt (wat op zich een slimme keus zou zijn; die krengen zijn altijd gigantisch) kan je de zoekindex opnieuw opbouwen.

Gesloten