Ik vraag me af of het volgende realiseerbaar is:
Ik ben forumadmin op en forum van een non-profit organisatie en er werd mij gevraagd of het mogelijk zou zijn om bij een deregistratie-aanvraag op het forum (werkt momenteel via easy contact form MOD) het opgegeven e-mailadres in combinatie met de gebruikersnaam kan gecheckt worden met het e-mailadres in de database. Bij het versturen van het formulier en wanneer gebruikersnaam én e-mailadres matchen zou er een mail moeten vertrekken naar dat e-mailadres met de melding dat we de aanvraag goed ontvangen hebben en dat de aanvraag zo snel mogelijk zal uitgevoerd worden. (wat in de mail hoeft te komen kan met een mail-template vermoed ik).
Het belangrijkste is de check op gebruikersnaam én e-mailadres en het automatisch vertrek van de mail naar dat e-mailadres.
Zou dit kunnen verwezenlijkt worden, of hebben jullie eventueel andere ideeën?
Nic
send e-mail bij deregistratie aanvraag
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

- desmarties
- Contacteer:
Misschien bedoel je dit?
Ga naar adm.paneel---configuratie----enable account activation----user(gebruiker).
Bij registratie en opgave van een emailadres gaat er nu ter controle een email naar het opgegeven adres, met daarin een activatielink, waarop de aspirant gebruiker moet klikken, waarna die geaccepteerd wordt als zijnde gerigistreerd. Dus gebruiker+email moeten matchen.
Ga naar adm.paneel---configuratie----enable account activation----user(gebruiker).
Bij registratie en opgave van een emailadres gaat er nu ter controle een email naar het opgegeven adres, met daarin een activatielink, waarop de aspirant gebruiker moet klikken, waarna die geaccepteerd wordt als zijnde gerigistreerd. Dus gebruiker+email moeten matchen.