Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
- uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
- niet passen in de gewone supportfora
- interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
- een neutrale of positieve ondertoon hebben
- anders zijn dan bestaande onderwerpen
-
DaMnNaTiOn
-
Contacteer:
Bericht
door DaMnNaTiOn » 20 sep 2005, 13:46
Tweakers.net schreef:Opera neemt vandaag afscheid van het advertentiemodel voor de gratis versie van zijn webbrowser. Het bedrijf denkt door een koerswijziging een groter marktaandeel te halen en daarmee meer inkomsten uit aanvullende diensten te kunnen halen. Voor betalende gebruikers, die tot nu toe al van een reclamevrije browser gebruik konden maken, blijft de zogenoemde premium support bestaan. Deze maildienst moet binnen 24 uur een oplossing bieden voor problemen met de software. Een jaarabonnement kost 24 euro, de betaalde versie van Opera kostte 34 euro. Het bedrijf hoopt verder inkomsten te kunnen halen uit overeenkomsten met contentaanbieders, zoals zoekmachines. Geschat wordt dat maximaal een tot drie procent van de gebruikers betaalde voor zijn Opera-versie. Speciale versies van de browser, voor bijvoorbeeld mobiele apparaten, blijven nog wel geld kosten.
Ik had al een license gekregen toen opera ik-weet-niet-meer jaar bestond maar dit is toch geweldig nieuws?

lastmodified.net
-
mosymuis
-
Contacteer:
Bericht
door mosymuis » 20 sep 2005, 14:33
Ik las het eerder al op Webwereld. Hoewel ik geen fan van Opera ben is dit inderdaad goed nieuws. Nu Opera samen met Firefox als gratis browser de strijd aangaat met Microsoft, is de concurrentie nog heviger. En dat zal zeker positieve invloeden hebben op de ontwikkeling van deze drie webbladeraars.
-
svenn
-
Contacteer:
Bericht
door svenn » 21 sep 2005, 16:18
goed nieuws , dat wel , hoewel ik denk dat mensen met hun IE zitten niet zo snel gaan overschakelen , eerder de firefox & mozzilla gebruikers gaan hem een keertje testen ...
zelf gebruik ik IE en mozilla om te kijken of er al dan niet foutjes in de site zitten... met google toolbar haalt hij ook de popups weg dus veel problemen zie ik er niet in IE
-
Bee
Bericht
door Bee » 21 sep 2005, 16:52
Opera heeft ook bekend gemaakt dat ze een nieuwe bedrijfmissie hebben (De eennagrootste op de browsermarkt) en ze hebben bekend gemaakt dat ze in een vergevorderd stadium zijn in de ontwikkeling van Opera 9.x.
En Firefox heeft vandaag of gisteren alweer een securitybug gefixt, en het lijkt er nu toch echt op dat die veilige tijden voorbij waren.
... Maar ik modereer (nog) niet.
-
DaMnNaTiOn
-
Contacteer:
Bericht
door DaMnNaTiOn » 21 sep 2005, 17:04
bee schreef:En Firefox heeft vandaag of gisteren alweer een securitybug gefixt, en het lijkt er nu toch echt op dat die veilige tijden voorbij waren.
Beter alweer snel gefixt dan laat of zelfs niet fixen bij IE
security.nl schreef:"Als je kijkt naar ons vermogen om te reageren, zijn we in een veel betere vorm. Op 6 september werd er een IDN buffer probleem gesignaleerd. Op 8 september werd het bekend gemaakt. We vragen onze ontwikkelaars om lekken pas bekend te maken als we een oplossing hebben, maar voor welke reden dan ook maakte hij het lek toch bekend aan het publiek. Op 9 september hadden we een fix die het probleem verhielp en binnen tien dagen hadden we een versie waar het probleem niet meer in bestond" zegt Tristan Nitot, president van Mozilla Europa.
"Als je kijkt naar Microsoft, dat besloot deze maand een security patch over te slaan. Het lek wordt dus niet verholpen, iets wat bij ons niet gebeurt" gaat Nitot verder, die tevens liet weten dat de lekken in Microsoft's browser veel ernstiger en vaak langer ongepatcht zijn.
In de periode tussen 2003 en 2005 verschenen er 22 security advisories voor Firefox 1.x met de rating "niet kritiek". In dezelfde periode verschenen er 85 security advisories voor Internet Explorer 6.x, die als "zeer kritiek" bestempeld werden.
Nitot vergelijkt de ernst van de lekken dan ook met een blessure: "Wat heb je liever, een gebroken vinger of dat je hoofd eraf ligt?".
lastmodified.net