Waarom slaat phpbb zn ubb codes zo raar op in database?

Voor discussies rondom phpBB2. phpBB2 wordt niet meer ondersteund en deze berichten kunnen wellicht gedateerd zijn.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Blaatpraat
Contacteer:

Waarom slaat phpbb zn ubb codes zo raar op in database?

Bericht door Blaatpraat » 19 sep 2005, 21:09

Ik ben op dit moment bezig met het nabouwen van mijn huidige phpbb forum, alleen dan in mijn eigen code. Dit omdat ik dan makkelijker wegwijs kan en makkelijker zelf mods kan maken. Phpbb is écht een superoplossing om snel een forum op te richten, maar zelf uitbreiden is voor de niet-super geadvanceerde coder wat moeilijker. Vandaar dat ik hem nabouw.

Ik baseer mijn code wel op de phpbb database structuur en huidige data.
Ik kom alleen tegen dat phpbb de en enzo opslaat als bijvoorbeeld [i:90159c487e] of .

Heeft dit een speciale reden? Waarom doet phpbb dit?

Alvast bedankt!

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 19 sep 2005, 21:12

Dit is voor extra veiligheid (BBCode wordt alléén omgezet in HTML als de codes opgenomen zijn in de DB), en geeft de mogelijkheid BBCode per bericht uit te schakelen. Ook kun je BBCodes op deze manier zonder problemen "nesten" (BBCode in BBCode).

Blaatpraat
Contacteer:

Bericht door Blaatpraat » 19 sep 2005, 21:14

ahhh, eigenlijk meer als herkenning welke [i] bij welke [/i] hoort?

maar bijvoorbeeld [i:24fa85f] die niet in database staat, wordt dan ook echt overgeslagen? en die staan gelink naar bbcode_uid in de posts_text?

Maar als je in de source kijkt, dan is het gewoon <span style *settings> en </span>, daar zie je eigenlijk weinig terug van die codes.

Gesloten