wachtwoord opnieuw aanvragen lukt niet

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
immers

wachtwoord opnieuw aanvragen lukt niet

Bericht door immers » 18 sep 2005, 22:37

Beste mensen,

Als ik via sendpassword een betaand e-mailadres invul krijg ik steeds de melding Invalid_session. Terwijl het e-mailadres wel degelijk klopt. Ik heb meer bestaand e-mailadressen geprobeerd en ook dan krijg ik dezelfde foutmelding.

Iemand bekend met die probleem? En wat de oplossing is?
Alvast bedankt voor je reactie!
Immers

Bee

Bericht door Bee » 19 sep 2005, 07:24

Je moet het emailadres gebruiken wat bij je account hoort. Dus als je account piet met het adres: piet at jansen punt com hebt geregistreerd, moet je dat ook zo weer invoeren.
... Maar ik modereer (nog) niet.

immers

Bericht door immers » 19 sep 2005, 07:38

Tuurlijk heb ik dat gedaan. En diezelfde piet die gewoon lid is werkte gisteren nog wel. Maar nu niet meer. Ook bij andere BESTAANDE e-mailadressen en gebruikers doet ie het niet.

Kortom, weer een bug van phpbb ben ik bang. Maar wat? Iemand bekend met deze bug? En misschien een vreemde vraag, zijn er ook andere misschien meer betrouwbare forumsoftware? En zo ja wat is de naam?
Dank jullie wel

Bee

Bericht door Bee » 19 sep 2005, 07:52

Heb je aanpassingen gemaakt in phpBB, het werkt bij bijna alle andere gebruikers wel namelijk.

immers

Bericht door immers » 19 sep 2005, 07:59

Geen aanpassignen gemaakt en niets gedaan. Maar wat mij opvalt is dat er meer van dit soort vreemde dingen gebeuren met dit board. Kwestie van bugs die niet door iedereen gemeld worden. Ik hoopte hier meer informatie te krijgen over soortgelijke fouten van mensen. Jammer, want het forum werkt verder prima, maar er ontstaan steeds dit soort rare foutmeldingen. De portal.php doet het bij ons soms wel soms niet. Nou zoek dan maar eens een fout op. Gewoon instabiele software omdat het door verschillende mensen is gemaakt valt een probleem bijna niet meer te traceren. Jammer dat er geen goede documentatie is bijgehouden van dit opzich uitstekende initiatief.

Bee

Bericht door Bee » 19 sep 2005, 08:05

Je bent nu zeer negatief over phpBB, maar als het echt zo slecht is als het beeld wat je nu schets, waarom wordt het dan zoveel gebruikt? Dat is een vraag die nu moeilijk te beantwoorden is. De makers probeerden en proberen nog altijd om een zo goed mogelijk forumsysteem te maken, en geen enkele software is bugfree. Veel mensen klagen dat er te vaak updates zijn, maar bijvoorbeeld vBulletin heeft 3 releases gehad in een maand, en zo snel is het bij phpBB nog niet geweest. Het is wel zo dat ze op onverwachte momenten komen.

Overigens heb je wel degelijk aanpassingen gemaakt, je begint nu over een portal, en dat is zeker geen standaardonderdeel van phpBB :wink:

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 19 sep 2005, 08:12

Om nog een aanvulling te plaatsen op de reactie van Bee; de bugfixes die de laatste jaren zijn verschenen voor phpBB waren in bijna alle gevallen in te delen bij ontdekte security bugs, of nieuwe features.

Waar Immers op toespeelt is dat phpBB instabiel zou zijn. Dit is compleet uit de lucht gegrepen, ten eerste omdat phpBB2 al ontwikkeld wordt sinds 2002 en ten tweede omdat wij deze problemen nagenoeg nooit tegenkomen hier. Als er al iets op lijkt blijkt dat meestal te liggen aan verkeerde serversoftware of -instellingen.

Je kunt er hier dus vanuit gaan dat phpBB2 uitontwikkeld is, en daarmee stabiel. En het is grappig dat je de portal erbij haalt, want dit is namelijk geen script van phpBB zelf.

immers

Bericht door immers » 19 sep 2005, 08:23

Hoi mosymuis,

Sorry, als ik misschien in alle ellende waarin we zitten misschien wat deprimerend klink. Ik heb absoluut veel plezier gehad aan ons phpbb forum! Ik ga gewoon verder kijken of ik misschien via phpbb.com forum nog wat verder kom. Ik hoor nu voor het eerst van jou dat de portal.php geen phpbb script is. Ik begrijp dat dat een mod is die niet door phpbb is gemaakt. Misschien zegt dat al genoeg. Die portal.php haalt zoveel binnen dat misschien de server waarop het forum draait ik stop ermee. Wat wel vreemd blijft is dat het eerst maanden goed draait.

Maar goed nu eerst maar eens de fout opsporen waarom het opvragen van een nieuw wachtwoord voor gebruikers niet mogelijk is.

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 19 sep 2005, 08:28

immers schreef:Ik hoor nu voor het eerst van jou dat de portal.php geen phpbb script is. Ik begrijp dat dat een mod is die niet door phpbb is gemaakt.
Klopt helemaal.

Wat je probleem betreft, I'd blame the server. Als je er ook niet uitkomt op phpbb.com (let us know?) zou ik een tijdje proefdraaien op een andere locatie met exact dezelfde bestanden en database. Wil je het hier ook nog proberen op te lossen, gebruik dan voortaan de Support template.

immers

Bericht door immers » 19 sep 2005, 08:51

Thanks!!

We draaien het forum net op een andere server en daar is het probleem ook m.b.t het aanvragen van een nieuw wachtwoord. De portal.php draait daar vreemd genoeg wel goed. Wellicht een restrictie van de andere server. Wel vreemd dat het 1 jaar probleemloos heeft gedraaid en er NIETS is gewijzigd.

Bee

Bericht door Bee » 19 sep 2005, 09:08

De link om een vergeten wachtwoord gaat vanuit login.php (aangepast door een portal mod) naar includes/usercp_sendpasswd.php . De vraag is nu, heeft de portal altijd goed gewerkt, of heeft de vergeten wachtwoord functie altijd goed gewerkt?

immers

Bericht door immers » 19 sep 2005, 09:39

Hoi Bee,

Goede opmerkinge. In beiden gevallen kan ik zeggen dat de portal als de functie voor de wachtwoorden altijd goed hebben gewerkt. Maar wat ik niet uit kan sluiten is dat beiden problemen tegelijk zijn ontstaan. Dat is dus een interssant iets. Blijft het nogsteeds vreemd dat op de ene server de portal wel goed draait, maar de overige klachten wel standhouden.

Maar jouw laatste opmerking is zeker de moeite waard om op door te zoeken. Zodra ik meer weet roep ik dat hier natuurlijk even.

Tot zover bedankt voor de tips!!!
Immers

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 19 sep 2005, 14:54

Krijg je nou een invalid session general error? Dat kan er op duide dat er geen sid in de url is meegeven.

immers

Bericht door immers » 19 sep 2005, 23:08

We zijn achter de fout m.b.t het automatisch aanvragen van een nieuw wachtwoord. De fout zat 'm wel degelijk in phpbbcode en was bij versie 2.17 opgelost. Jammer dat iemand niets heeft opgemerkt. Dat had ons veel werk gescheld.

Gesloten