mailtjes aanpassen

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Arie Tamboer

mailtjes aanpassen

Bericht door Arie Tamboer » 03 jun 2003, 02:02

Momenteel heb ik een forum bij messageboard.nl. Ik wil hier de email die de gebruikers krijgen aanpassen. Ik wil hier bv een afbeelding in hebben enzo. Ook wil ik het lettertype aanpassen. Kan iemand mij vertellen hoe dat moet? Ik heb geen flauw idee en ben net nieuw in 'php land'

FlorisD
Contacteer:

Bericht door FlorisD » 03 jun 2003, 15:11

Als je een Standaard Forum hebt bij MessageBoard is dit niet mogelijk.
Heb je een Premium, dan kan je hier een MOD voor installeren die te vinden is op http://www.phpbbhacks.com
MessageBoard.nl, gratis phpBB forum hosting

Arie Tamboer

Bericht door Arie Tamboer » 03 jun 2003, 15:36

Weet je toevallig ook hoe die mod heet? Als ik zoek op email of zoiets, dan krijg ik geen mod te zien die dit kan! Ik heb dus een premuim forum

FlorisD
Contacteer:

Bericht door FlorisD » 03 jun 2003, 16:46

Arie Tamboer schreef:Weet je toevallig ook hoe die mod heet? Als ik zoek op email of zoiets, dan krijg ik geen mod te zien die dit kan! Ik heb dus een premuim forum
Door te zoeken op mass mail of mail html kan ik niets vinden. En toch weet ik zeker dat ik dit weleens gezien heb. :(

Zoek je ook even mee op bijv. http://www.phpbb.com/mods en http://www.phpbbhacks.com ?
MessageBoard.nl, gratis phpBB forum hosting

kolly

Bericht door kolly » 03 jun 2003, 17:03

http://www.phpbbhacks.com/viewhack.php?id=1253

met een beetje fantasie moet het hier wel mee lukken :)

Leipo
Contacteer:

Bericht door Leipo » 03 jun 2003, 17:36

Uuhmm..
Die berichten staan gewoon op FTP ervan.. :lol:
In je language mappie staat Email als het goed is.. daar staat alles in.. :?
[+] Isento at DeviantArt

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 03 jun 2003, 22:42

Leipo schreef:In je language mappie staat Email als het goed is.. daar staat alles in.. :?
Inderdaad, de tekst en variabelen wijzigen zichzelf. Gewoon editten, heb ik ook meteen gedaan toen ik zelf het mapje vond :o

DyN4m!c

Bericht door DyN4m!c » 08 jun 2003, 20:37

Ik heb zelf ook even zitten spelen met die instellingen. Ik denk dat ik snap wat er bedoeld wordt. De standaart email die verstuurt word, ziet er errug saai uit. Het wijzigen van achtergrond, lettertype en wellicht een afbeelding of logo van het forum is geen extra luxe. Ik heb zelf zitten spelen met de index.htm bestanden welke staan in language\lang_dutch\email. Je kan deze html bewerken en dan een andere opmaak meegeven. Na testen bleek dit geen resultaat te hebben bij mij. Er zal dus iets anders moeten worden aangepast. Ik zou persoonlijk niet weten hoe je de tpl bestanden in de email aanpast met opmaak details. Het is geen htm bestand, nog heeft het een php opmaak. Het is gewoon een plain bestandje met tekst en een aantal variabelen. Ik vraag me dus ook af hoe je hier een opmaak bij krijgt. Iemand een idee hoe je wel een mooie email kan laten versturen?

Voorbeeld van de saaie email:

Code: Selecteer alles

Charset: iso-8859-1

De volgende email is verstuurd door een beheerder van "{SITENAME}". Als dit
bericht ongewenste gegevens bevat neem dat contact op het de webmaster van de
site op het volgende adres:
{BOARD_EMAIL}

Bericht dat verzonden is:

{MESSAGE}

Leipo
Contacteer:

Bericht door Leipo » 08 jun 2003, 20:56

Zodat ik weet is dit bijna niet mogelijk..
Je moet dan een soort convert code hebben dacht ik waardoor als ie verstuurd word de HTML en BBCode word gelezen..
Wel kun je in je DB de dingen zoals ook {SITE_NAME} bijv. een nieuwe aanmaken met als bijvoeging een achtergrond of derlijke dat je dan {BACKGROUND_EMAIL} maakt ofzo..
[+] Isento at DeviantArt

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 09 jun 2003, 12:39

Ik zou hem zoieso als plain text houden, email is niet bedoeld om te versturen met lettertypes, achtergrondplaatjes en kleurtjes. Veel mensen, waaronder ik, hebben daar een hekel aan dus ik zou hem gewoon "normaal" houden. (de tekst aanpassen kan natuurlijk wel)

chatgek

Bericht door chatgek » 09 jun 2003, 15:19

Maar zo is het wel duielijker om onderscheid te maken of het een mail
voor jou groep is of algemeen :roll:

SuperNova
Contacteer:

Bericht door SuperNova » 09 jun 2003, 15:21

huh :?
-sorry, ik heb geen tijd meer voor phpBB-

DyN4m!c

Bericht door DyN4m!c » 09 jun 2003, 15:43

Ik zelf vind het altijd wel prettig om direct bij het openen te zien waarvan de email afkomstig is. Een logo van het forum vind ik dan wel prettig om te zien. Het is iets herkenbaars, en zo'n rommelig mailtje welke nu standaard wordt aangeboden vind ik persoonlijk maar niets. Het is dus een kwestie van smaak. Maar een email met een mooie opmaak nodigd sneller uit tot lezen dan een stom stukje tekst.

Ben er trouwens nog steeds niet achter hoe ik dit kan wijzigen. Heb al een hoop dingen geprobeerd!

SuperNova
Contacteer:

Bericht door SuperNova » 10 jun 2003, 01:23

hmwah.. mij spreekt meer aan een ASCII mailtje waar de titel van de verzender in hoofdletters bovenaan staat
kan ik 'm ook nog met webmail openen :)

in elk geval, het lijkt mij zwaar moeilijk.
een kansje wagen op phpbb.com, maar het gaat echt niet makkelijk worden
-sorry, ik heb geen tijd meer voor phpBB-

Gesloten