Aantal vragen over ezportal (het uitbreiden)
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Aantal vragen over ezportal (het uitbreiden)
1. Ik wil een aantal nieuwe blokken (zo noem je die toch) toevoegen. Ik denk aan laatste 5 berichten, een klok, kalender etc. Op welke manier moet ik de codes invoeren in de tabellen? Of zijn hier ergens downloads van te vinden? (welke search moet ik gebruiken)
2. De mededelingen die standaard worden weergegeven in het midden van de portal wil ik het liefst vervangen met een nieuwssysteem. Moet ik hiervoor eerst een mod/hack installeren?
3. Hoe kan ik deze laten weergeven op de pagina?
4. Is het mogelijk om met deze portal ook het menu (navigatie) weer te geven naast het forum? Als dat mogelijk is, hoe?
5. Als ik andere scripts van phpbb gebruik (kennis bank), kan ik deze dan ook doen weergeven op de portal?
2. De mededelingen die standaard worden weergegeven in het midden van de portal wil ik het liefst vervangen met een nieuwssysteem. Moet ik hiervoor eerst een mod/hack installeren?
3. Hoe kan ik deze laten weergeven op de pagina?
4. Is het mogelijk om met deze portal ook het menu (navigatie) weer te geven naast het forum? Als dat mogelijk is, hoe?
5. Als ik andere scripts van phpbb gebruik (kennis bank), kan ik deze dan ook doen weergeven op de portal?
-
- Contacteer:
1. http://www.phpbbhacks.com/category/28/
2.weghalen in de portalbody
3.een iframe bedoel je dat?
4.ik denk wel dat het moet kunnen
5.dat moet je aan een mod/admin vragen
2.weghalen in de portalbody
3.een iframe bedoel je dat?
4.ik denk wel dat het moet kunnen
5.dat moet je aan een mod/admin vragen
Re: Aantal vragen over ezportal (het uitbreiden)
Recent Posts is meegeleverd. Klok is te vinden op http://www.phpbbhacks.com , Kalender kan je maken vanuit Minical, die heeft wel een andere kalender nodig.patz schreef:1. Ik wil een aantal nieuwe blokken (zo noem je die toch) toevoegen. Ik denk aan laatste 5 berichten, een klok, kalender etc. Op welke manier moet ik de codes invoeren in de tabellen? Of zijn hier ergens downloads van te vinden? (welke search moet ik gebruiken)?
Wat voor nieuwssysteem wil je gebruiken, ik heb in het verleden een mod geschreven voor de Slash News mod in een combi met ezPortal.
Navigatiebalk zal je moeten toevoegen in overall_header.tpl als je hem overal wil laten zien. En voor sommige andere mods zijn er ook blocks verkrijgbaar. Het is een beetje zoeken op de site van Smartor en op phpBB Hacks.
... Maar ik modereer (nog) niet.
Ik heb de recent posts proberen toe te voegen. Maar na uploaden krijg ik een foutmelding:
Vanaf regel 39 in portal.php
Code: Selecteer alles
Parse error: parse error in c:\domains\paboforum.nl\wwwroot\forum\portal.php on line 40
// Hoeveelheid nieuws op portal
$CFG['number_of_news'] = '5';
// Lengte van nieuws
$CFG['news_length'] = '200';
// Nieuws bron forum ID: scheid met comma voor meerdere forums, bijv. '1,2,5'
$CFG['news_forum'] = '1';
// Poll bron forum ID: scheid met comma voor meerdere forums, bijv. '3,8,14'
$CFG['poll_forum'] = '1,4';
// Aantal recente OnderwerpenN (geen forum ID)
$CFG['number_recent_topics'] = '10';
// Bijzondere foprums voor Recente Onderwerpen, bijv. '2,4,10' (bericht: mijn recente onderwerpen script heeft zijn eigen permissie checking, zodat je deze variabel leeg kunt laten)
$CFG['exceptional_forums'] = '';
//
// BEEINDIG configuratie
// --------------------------------------------------------
define('IN_PHPBB', true);
$phpbb_root_path = './';
include($phpbb_root_path . 'extension.inc');
include($phpbb_root_path . 'common.'.$phpEx);
include($phpbb_root_path . 'fetchposts.'.$phpEx);
//
// Start session management
//
$userdata = session_pagestart($user_ip, PAGE_INDEX);
init_userprefs($userdata);
//
// Beeindig session management
//
//
// Als je deze statistieken niet op index.php gebruikt, kun je overwegen ze te verwijderen
//
$total_posts = get_db_stat('postcount');
$total_users = get_db_stat('usercount');
$total_topics = get_db_stat('topiccount');
$newest_userdata = get_db_stat('newestuser');
$newest_user = $newest_userdata['username'];
$newest_uid = $newest_userdata['user_id'];
if( $total_posts == 0 )
{
$l_total_post_s = $lang['Posted_articles_zero_total'];
}
else if( $total_posts == 1 )
{
$l_total_post_s = $lang['Posted_article_total'];
}
else
{
$l_total_post_s = $lang['Posted_articles_total'];
}
if( $total_users == 0 )
{
$l_total_user_s = $lang['Registered_users_zero_total'];
}
else if( $total_users == 1 )
{
$l_total_user_s = $lang['Registered_user_total'];
}
else
{
$l_total_user_s = $lang['Registered_users_total'];
}
//
// Recente onderwerpen
//
$sql = "SELECT * FROM ". FORUMS_TABLE . " ORDER BY forum_id";
if (!$result = $db->sql_query($sql))
{
message_die(GENERAL_ERROR, 'Could not query forums information', '', __LINE__, __FILE__, $sql);
}
$forum_data = array();
while( $row = $db->sql_fetchrow($result) )
{
$forum_data[] = $row;
}
$is_auth_ary = array();
$is_auth_ary = auth(AUTH_ALL, AUTH_LIST_ALL, $userdata, $forum_data);
if( $CFG['exceptional_forums'] == '' )
{
$except_forum_id = '\'start\'';
}
else
{
$except_forum_id = $CFG['exceptional_forums'];
}
for ($i = 0; $i < count($forum_data); $i++)
{
if ((!$is_auth_ary[$forum_data[$i]['forum_id']]['auth_read']) or (!$is_auth_ary[$forum_data[$i]['forum_id']]['auth_view']))
{
if ($except_forum_id == '\'start\'')
{
$except_forum_id = $forum_data[$i]['forum_id'];
}
else
{
$except_forum_id .= ',' . $forum_data[$i]['forum_id'];
}
}
}
$sql = "SELECT t.topic_id, t.topic_title, t.topic_last_post_id, t.forum_id, p.post_id, p.poster_id, p.post_time, u.user_id, u.username
FROM " . TOPICS_TABLE . " AS t, " . POSTS_TABLE . " AS p, " . USERS_TABLE . " AS u
WHERE t.forum_id NOT IN (" . $except_forum_id . ")
AND t.topic_status <> 2
AND p.post_id = t.topic_last_post_id
AND p.poster_id = u.user_id
ORDER BY p.post_id DESC
LIMIT " . $CFG['number_recent_topics'];
if (!$result = $db->sql_query($sql))
{
message_die(GENERAL_ERROR, 'Could not query recent topics information', '', __LINE__, __FILE__, $sql);
}
$number_recent_topics = $db->sql_numrows($result);
$recent_topic_row = array();
while ($row = $db->sql_fetchrow($result))
{
$recent_topic_row[] = $row;
}
for ($i = 0; $i < $number_recent_topics; $i++)
{
$template->assign_block_vars('recent_topic_row', array(
'U_TITLE' => append_sid("viewtopic.$phpEx?" . POST_POST_URL . '=' . $recent_topic_row[$i]['post_id']) . '#' .$recent_topic_row[$i]['post_id'],
'L_TITLE' => $recent_topic_row[$i]['topic_title'],
'U_POSTER' => append_sid("profile.$phpEx?mode=viewprofile&" . POST_USERS_URL . "=" . $recent_topic_row[$i]['user_id']),
'S_POSTER' => $recent_topic_row[$i]['username'],
'S_POSTTIME' => create_date($board_config['default_dateformat'], $recent_topic_row[$i]['post_time'], $board_config['board_timezone'])
)
);
}
//
// BEEINDIG - Recente onderwerpen
//
Ik zal de gehele code wel plaatsen. Is misschien iets duidelijker dan...
ff wegehaald ivm lengte!
Ik hoop dat het is toegestaan...
Laatst gewijzigd door patz op 03 sep 2005, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
$CFG['welcome_text'] = 'Welkom op <b>PABOforum.nl</b><br /><br />
Een pagina voor iedereen die zich inzet voor het onderwijs.<br />;
$CFG['welcome_text'] = 'Welkom op <b>PABOforum.nl</b><br /><br />
Een pagina voor iedereen die zich inzet voor het onderwijs.<br />';
Re: Aantal vragen over ezportal (het uitbreiden)
Het nieuwssysteem wil ik in het midden hebben van de portal. Waar standaard de mededelingen staan...bee schreef: Recent Posts is meegeleverd. Klok is te vinden op http://www.phpbbhacks.com , Kalender kan je maken vanuit Minical, die heeft wel een andere kalender nodig.
Wat voor nieuwssysteem wil je gebruiken, ik heb in het verleden een mod geschreven voor de Slash News mod in een combi met ezPortal.
Mooi zou zijn als je via een panel plaatjes kunt toevoegen. De leden moeten kunnen reageren. Evt (heb ik ooit gelezen) mag het system samenvallen met een nieuwsboard op het forum zelf. Ik weet niet of ik duidelijk ben zo.
thnx,
Daar ben ik wel al achter gekomen, maar snap het nog niet helemaal. De huidige berichten worden weergegeven met daarvoor mededeling: en dan titel.
Als het geen mededeling is, maar echt nieuws, is dit dan ergens aan te passen?
En voor ik besluit welke vorm ik wil toepassen, ben ik benieuwd naar welke andere mogelijkheden er zijn om nieuws(artikelen) te verwerken. Dus puur vanuit een aantal leden/moderators die het nieuws kunnen aanmaken, en leden kunnen reageren.
Daar ben ik wel al achter gekomen, maar snap het nog niet helemaal. De huidige berichten worden weergegeven met daarvoor mededeling: en dan titel.
Als het geen mededeling is, maar echt nieuws, is dit dan ergens aan te passen?
En voor ik besluit welke vorm ik wil toepassen, ben ik benieuwd naar welke andere mogelijkheden er zijn om nieuws(artikelen) te verwerken. Dus puur vanuit een aantal leden/moderators die het nieuws kunnen aanmaken, en leden kunnen reageren.
Die mededelingnaam ervoor is gewoon in de template zo gedaan. Alles wat erop komt is nieuws (wat je het noemt). Om een apart type Nieuws te maken, moet je die Slash News Mod hebben. Wil je dat op de ezPortal hebben, dan zal je mijn integratie mod daarvoor moeten gebruiken.